grade grade
Програми та іспити
Меню
Перевірити свій рівень
Золоті Ворота, вул. Ярославів Вал, 13/2-б

(044) 580 11 00

  • (050) 580 11 00
  • (063) 580 11 00
  • (098) 580 11 00

uk

  • RU
  • UK
  • EN

Кабінет

  • Навчальні програми
  • Англійська для дорослих Англійська для дітей 6–12 років Англійська для підлітків 13–17 років Корпоративна англійська Клуби нашої школи Бібліотека
  • Екзаменаційний центр
  • Cambridge Assessment English IELTS TOEFL iBT Cambridge Assessment Admissions Testing
  • Тренінговий центр
  • Teacher Training Centre Grade Teacher CELTA DELTA TKT Вебінари, воркшопи, конференції
  • Про компанію
  • Викладачі
  • Ліцензії
  • Партнери
  • Блог
  • Новини
  • ЗМІ про нас
  • Галерея
  • Вакансії
  • Контакти

Кабінет

Перевірити свій рівень
  • Про компанію
  • Викладачі
  • Ліцензії
  • Партнери
  • Блог
  • Новини
  • ЗМІ про нас
  • Галерея
  • Вакансії
  • Контакти

Золоті Ворота, вул. Ярославів Вал, 13/2-Б

(044) 580 11 00

  • (050) 580 11 00
  • (063) 580 11 00
  • (098) 580 11 00

info@grade.ua

  • RU
  • UK
  • EN
  1. Головна
  2. Блог
  3. 8 ознак того, що на занятті англійської ваші учні дійсно навчаються

8 ознак того, що на занятті англійської ваші учні дійсно навчаються

  • Юлія Чорна

    Content manager

Promo-Facebook-Shared Image (28)
2.09.2020
6 хвилин
  • Professional Development
  • Teaching tips & tricks

Чи доводилось вам коли-небудь відвідувати подію для вчителів, наприклад, конференцію чи семінар, коли посеред виступу спікера люди починали виходити цілими групами? Таке трапляється, коли виступ не такий, як ми очікували. Якщо відверто, що ми очікуємо, коли відвідуємо подібні заходи? Погодьтеся, більшість хоче здобути навички та стратегії, що негайно можна використовувати в роботі. Адже ефективний професійний розвиток забезпечує те, що, на думку вчителів, допоможе їм самим стати ефективнішими. Так само і з учнями. Різниця полягає лише в тому, що вони не можуть вийти з класу, коли навчання їх не зацікавлює.

Що потрібно робити для того, аби учні занурювалися в навчання? Очевидно, змінити підхід: дозволити їм приймати рішення, вірити у їх здатність до лідерства, і пам’ятати, як це – вчитися. Насправді, навчання, що орієнтується на учня, починається з викладача. Сьогодні поговоримо про те, яким має бути student-centered teaching на заняттях англійської.

З ЧОГО РОЗПОЧАТИ?

Під час особистісно-орієнтованого навчання студентів залучають до планування, реалізації навчання та оцінювання. Залучення до цих рішень тих, хто навчається, покладає на них більше відповідальності. Вчителі, у свою чергу, мають почуватися комфортно при зміні свого стилю керівництва з директивного на консультативний — від “Зробіть, як я кажу”, на “Виходячи з ваших потреб, давайте спільно розробляти та реалізовувати план дій”.

Якщо ми хочемо розмістити учнів у центрі навчання, потрібно співпрацювати з ними. Вони мають знати та розуміти чому, що і як відбувається у процесі навчання.

НЕЩОДАВНО МИ ПИСАЛИ: Сповідь вчителя — історія з життя CELTA

ЧОМУ. Йдеться про актуальність. Учні повинні зрозуміти навіщо вони вивчають певну тему, лексику та здобувають певні навички, перш ніж вони будуть готові докладати зусилля. Відповіді “так вимагає навчальна програма”, “це потрібно для тесту” або “тому що я кажу, що це важливо” призначені для економії часу, але для них це лише пусті слова. Тому потрібно показати чому це важливо саме з точки зору учнів. Показуйте зв’язок з реальним світом, де це тільки можливо. Для глибшого досвіду пропонуйте студентам застосовувати свої навички способами, які підтримуються або використовуються у їх власному поточному “реальному світі”.

ЩО. Мається на увазі, що учні допомагають обирати контент курсу. Зміст навчального курсу має відповідати інтересам студентів, і вже на базі цього можна навчати певних навичок та понять. Наприклад, під час навчання письму, дехто може захотіти деконструювати рекламні ролики, написати відгук, зробити огляд товарів та / або розглядати соціальні питання. Найкраща стратегія — це просто питати, чого студенти хочуть навчитися. Почніть, наприклад з мозкового штурму щодо того, що їм подобається робити, і обговоріть разом. Таким чином ви зможете спланувати навчання таким чином, щоб навички та концепції, які ви будете вивчати, відповідали їх інтересам.

ЯК буде влаштоване навчання залежить від того, як в учнів відбувається розуміння. Запропонуйте різноманітні варіанти кінцевого продукту на основі того, що ви знаєте про своїх учнів. Надійний підхід – запропонувати три варіанти. Наприклад, вчитель розробляє два варіанти на основі того, що може хотіти зробити більшість учнів. Третій варіант — це свобода дій — учні пропонують власний. Якщо пропозиція відповідає академічним вимогам, студенти отримують зелене світло. Наприклад, презентація за допомогою інструментів соціальних мереж.

РИСИ ОСОБИСТІСНО-ОРІЄНТОВАНОГО ЗАНЯТТЯ

У вас, напевно, виникло запитання: “Що саме мені, як вчителю, потрібно зробити, щоб мої заняття були більш орієнтовані на учнів?” Існує майже нескінченна кількість способів. Ми наведемо кілька ідей, які вже виявилися успішними.

1. У кожного заняття має бути чітка мета.

Студенти мають знати що і навіщо вони вивчають. Викладач має зосереджуватися на одному або кількох “chunks of language”, які можна осягнути за урок. Адже 45 хвилин — це досить малий проміжок часу. Саме тому ми повинні бути впевнені, що кожна мета вписується у визначений нами час. Що означає “чітка мета”? Це те, що ми хочемо, щоб учні могли зробити наприкінці уроку. Наприклад, “being able to order a meal at a restaurant” чи “describing what one did last weekend”. По-перше, в кінці заняття можна визначити, чи може учень виконувати ці завдання. По-друге, невеликі “порції” мови не перевантажать учня.

2. Перевага надається завданням, що практикують плинність мовлення (fluency).

Спробуйте відійти від механічних уроків, що базуються на граматиці. Такі завдання часто знаходимо у workbooks. Вони вимагають від учнів обрати правильну форму дієслова чи артикль та заповнити пробіли в реченнях. Натомість використовуйте завдання, що вимагають вільного використання мови. Мається на увазі, що потрібно, щоб завдання вимагали від учнів точного використання мови в автентичних ситуаціях. Тому потрібно здійснити перехід до завдань, які вимірюють граматичну компетентність вмінням застосовувати граматику в усному чи писемному мовленні. Це призведе до більшої ймовірності того, що студенти зможуть використовувати мову поза авдиторією.

3. Зрозумілі пояснення та інструкції.

Напевно, найкращий спосіб пояснити, як виконувати те чи інше завдання — продемонструвати його з одним чи кількома студентами. Показувати завжди краще, ніж пояснювати, особливо на заняттях з учнями початкового рівня. Студенти не будуть ефективно працювати, якщо вони не знають, що їм робити, або як їм це робити. Використовуйте ICQs та CCQs.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: 10 термінів, які потрібно знати для проходження курсу CELTA

4. Завдання різноманітні.  

Намагайтеся міксувати такі завдання як “fill-in-the-blank”, диктант, “find the differences”, “talk to a partner”, “describe something” та ін. Переважання одного виду діяльності зменшує ефективність занять з кількох причин. По-перше, не всі студенти добре справляються з одним видом діяльності. Змінюючи свої завдання, ви задовольняєте потреби учнів з різноманітними стилями навчання, а також надаєте шанс на успіх практично всім. По-друге, коли студенти багато разів роблять одне і те саме, їм стає нудно. Нудьга зменшує мотивацію та навчання. По-третє, практика в різних контекстах дозволяє студентам розширити свій спектр навичок у різних ситуаціях.

5. Новий матеріал пов’язаний із попереднім досвідом студентів.

Використовуйте попередні знання учнів та зв’язуйте їх з поточним матеріалом, що викладається. Використовуйте мозковий штурм, quick reviews, дискусії (в класі чи в групах) та ін.

Скажімо, мета заняття полягає у “ to express future plans with “be going to”. Замість того, щоб читати текст і примушувати учнів шукати/виписувати в ньому слова, читати зразок, слухати пояснення граматики, а потім заповнювати пробіли, найкраще прив’язати граматику до реального життя студента. Саме тоді мова персоналізується, і у студента з’являється більше підстав для навчання. Хорошою стратегією було б запитати студентів, які речі вони люблять робити під час канікул або у вихідні дні. Тоді ви можете використовувати це як основу для конкретних планів, про які збираються говорити студенти. Зауважте, що ви не просите їх використовувати граматичний шаблон, який вони ще не вивчили. Ми просто просимо студентів за допомогою brainstorm розповісти про речі, які вони люблять робити або зазвичай роблять у вихідні або влітку або на відпочинку.

Таким чином це дозволяє залучити всіх студентів. Також дозволяє студентам ви користувати різноманітну лексику, яку вони вже знають англійською. Якщо студенти не знають англійської лексики, дозвольте їм висловитися рідною мовою, а ви зможете навчити цих слів пізніше. Це лексика, яку вони швидше запам’ятовують, оскільки вона стосується їх самих та їхнього життя. Потім ви зможете використовувати ці ідеї, сформовані студентами, для навчання target grammar.

6. Студенти — це ресурс.

Дозвольте їм наводити приклади та ілюстрації. Це дозволяє досягти декількох цілей. По-перше, приклади випливають з інтересів учнів, а отже, активізують попередні знання. Такі приклади, ймовірно, будуть більш релевантними, зрозумілими та корисними, ніж матеріали, що генеруються випадковим чином, і можуть не стосуватися учнів.

Це також змушує учнів-учасників створювати власне навчання. Замість того, щоб надати їм всю інформацію та приклади, якими вони можуть скористатися, вони повинні створити свої власні, будучи під час навчання вчителями. Виникає більша ймовірність того, що учні запам’ятають.

Крім того, ми маємо перевагу в тому, що активізуються навички мислення вищого порядку, оскільки для надання відповідного прикладу студенти повинні зрозуміти та застосувати правила.

РЕКОМЕНДУЄМО ПРОЧИТАТИ: Test чи teach: що робити спочатку?

7. Завдання передбачають використання критичного мислення.

Успішне навчання не відбувається тоді, коли студент просто читає, розпізнає та запам’ятовує. Студенти вчаться тоді, коли у них виникає потреба використовувати матеріал для виконання якогось завдання. Звичайне подання інформації, повторення декілька разів, особливо у випадкових чи неактуальних контекстах, ймовірно, призведе до забуття. Навички мислення вищого порядку вимагають, щоб учні глибше занурювалися в завдання, щоб виконати його.

Навички мислення вищого порядку включають аналіз, синтез та оцінку. Завдання можуть включати такі речі, як, наприклад вирішити, що потрібно зробити для шкільного свята, створити карту міста з найважливішими туристичними напрямками із вказівками та описами, або запланувати вечірки чи подію. Все це вимагає обговорення, мислення, планування, оцінки та участі.

8. Вивчення мови поза авдиторією.

Спробуйте створити матеріали та завдання, які змусять учнів працювати та використовувати англійську мову поза заняттям. Попри те, що ми викладаємо англійську в не англомовному середовищі, така стратегія має право на існування. Дійсно, у цю високотехнологічну епоху можна отримати доступ до світу та носіїв мови за допомогою Інтернету. Студенти можуть розмовляти, переписуватися чи досліджувати матеріали англійською мовою та використовувати цю інформацію для виконання завдань або створення нових завдань.

Отже, завдання вчителів полягає в тому, щоб створити аудиторії, де учні будуть мотивовані та зайняті, де вони зможуть спілкуватися, використовуючи англійську мову з іншими, і де вони стануть більш самостійними та взаємозалежними у навчанні. Сподіваємося, наші поради та запропоновані стратегії допоможуть вам та вашим учням добитися ще кращих результатів. 

Залишити коментар Скасувати відповідь

Дякуємо за ваш коментар! Після модерації ми опублікуємо його на нашому сайті :)

Читайте також

Much&many: досліджуємо різницю між ними та способи використання

6 хвилин

Перекладачка за освітою, вчитель за покликанням: історія Анни Стегній

7 хвилин

Префікси в англійській мові. Як запам’ятати і використовувати правильно?

5 хвилин

За ким «стежити» викладачам англійської? Блоги колег для натхнення

5 хвилин

10 книг, які радить прочитати команда Grade

7 хвилин

Георгій Курбанов, CEO SvitSoft: про бізнес-англійську та досвід навчання у Grade

6 хвилин

Навчальні програми

  • Всі програми
  • Англійська для дорослих
  • Англійська для дітей 6–12 років
  • Англійська для підлітків 13–17 років
  • Корпоративна англійська
  • Клуби нашої школи
  • Бібліотека

Тренінговий центр

  • Teacher Training Centre
  • Grade teacher
  • CELTA
  • DELTA
  • TKT
  • Вебінари, воркшопи, конференції

Екзаменаційний центр

  • cambridge-assesment-english
  • Cambridge Assessment English
  • IELTS
  • TOEFL iBT
  • Cambridge Assessment Admissions Testing

Наш центр

  • Про компанію
  • Викладачі
  • Ліцензії
  • Партнери
  • Блог
  • Новини
  • ЗМІ про нас
  • Галерея
  • Вакансії
  • Контактні дані

Користувачу

  • Правила центру
  • Договір навчання
  • Privacy Policy
  • Знижки
  • Тест на рівень англійської
  • Знайти сертифікат
  • Мапа сайту

Контакти

  • Київ, 01054, Україна, вул. Ярославів Вал, 13/2-Б.

    Найближча станція метро — Золоті Ворота
  • Join our Telegram

    Grade Teacher Training

© 2008–2023 Grade Education Centre, Cambridge Assessment English (license UA007)