За останні півроку усі звикли до онлайн-уроків. Проте дехто вже повертається до навчання в авдиторіях. Викладачі англійської досить швидко адаптувалися до навчання у новому форматі з використанням технологій та безлічі інструментів, таких як, наприклад, Zoom чи Google Classroom, Viber чи Skype. Очевидно, що навчання вже ніколи не буде таким, як раніше. То чого ми навчилися за період карантину і що варто й надалі використовувати на заняттях англійської у фізичному класі?
СИЛА ПЕРСОНАЛІЗАЦІЇ
У навчанні англійській персоналізація відбувається тоді, коли під час виконання завдань студент має можливість використовувати мову для того, щоб висловлювати власні ідеї, почуття, ставлення до проблеми, вподобання та ін. Персоналізація – це також важлива складова комунікативного підходу, адже коли студенти розповідають один одному невигадану інфрормацію про себе, відбувається справжнє спілкування.
Оскільки наші учні навчалися вдома, вони часто мали можливість ділитися з нами, викладачами, та зі своїми однокласниками/одногрупниками різними аспектами своїх життів – набагато частіше, ніж раніше. Наприклад, вони могли показувати чи розповідати про те, де та з ким живуть, чим займаються чи цікавляться, а іноді навіть члени їх родин могли з’являтися у полі зору під час занять. Не секрет, що у молодшій школі, батьки навіть могли брати безпосередню учать у заняттях, на уроках з тінейджерами, їх брати чи сестри могли виступати у ролі опитуваного чи одного з учасників діалогу, дорослі часто відвідували уроки зі своїми дітьми, якщо не мали змоги їх з кимось залишити. Саме у цьому і полягає сила персоналізації. Усі на стільки захоплювалися участю в заняттях, що іноді замість одного-двох питань, завдання розтягувалося на 30-хвилинну повноцінну бесіду. Цілком очевидно було те, що коли персоналізуєш вивчення англійської, і змушуєш учнів використовувати англійську у справжньому, актуальному для них контексті, рівень їх мотивації та залученості на занятті, стрімко зростає.
Безперечно, дехто із нас робив це раніше. Але зараз ми усі повинні усвідомити, наскільки це важливо, і, мабуть, що раніше ми звертали не достатньо уваги саме на персоналізацію. Тепер, коли ми повернемося в авдиторії, давайте ще більше будемо знайомитися із студентами та дізнаватися більше про них, і, звичайно, намагатися персоналізувати вивчення мов через відповідні завдання. Можна розпочати, наприклад, з прохання принести фото чи картину, коли вивчаємо лексику чи граматику, або певні предмети з дому, які слугуватимуть як realia.
БІЛЬШЕ ТЕХНОЛОГІЙ
Тепер від них точно нікуди не подінешся. Звичайно, ми не конкуруємо з технологіями. Наше завдання – осягнути новинку і навчитися використовувати її так, щоб збагатити мандрівку наших студентів у вивченні англійської мови. Навіть той, хто до останнього не використовував технології, має усвідомити:
- студенти дуже позитивно реагують на використання технологій на заняттях;
- технології допомагають вам самим, як викладачу.
Використовуйте такі ігри як, наприклад, Kahoot чи Baamboozle. Вони допомагають перевіряти як студенти завсвоїли лексику та граматику.
Перегляньте наступний вебінар від Cambridge University Press ELT, щоб дізнатися більше про гейміфікацію, залучення студентів, співпрацю на уроці англійської та моніторинг навчання студентів за допомогою Kahoot та інших програм.
Не зайвими будуть також Class Dojo та Google Classroom. Останній допоможе організувати роботу учнів вдома. Якщо ви ще не використовували цей додаток, то настав час. І ви переконаєтеся, що такі пробеми як “я забув записати домашнє” чи “я забув/загубив домашнє завдання”, “я не мав де прочитати” зникнуть назавжди.
Крім програм та додатків, не забувайте експериментувати з відео та аудіозаписами. Більшість платформ дозволяють це робити. Студенти можуть самі створювати завдання для перевірки розуміння мови на слух (наприклад, розповісти про себе на відео чи аудіо і скласти запитання для однокласників), чи виконувати екзаменаційні завдання секції Speaking за допомогою аудіо запису яи відеозйомки, чи записувати діалоги та role-plays з необхідною мовою, що вивчається на уроці.
Незалежно від форми, яку ви оберете, намагайтеся шукати способи, що дадуть шанс учням використовувати всі можливості для навчання в такому глобалізованому та технологічному світі.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: 5 найкращих інструментів для викладачів англійської, які проводять онлайн-уроки
МОЖЛИВОСТІ FLIPPED CLASSROOM
“Flipped classroom” – це підхід, в якому учні/студенти самостійно опрацьовують матеріал перед уроком у власному темпі, а під час заняття виконують різноманітні завдання, які традиційно даються як домашнє завдання; а також використовується робота в командах чи робота над проектом. Це означає, що такий цінний час на уроці витрачається саме на використання мови. Отже,якщо порівняти flipped classroom з традиційним підходом PPP – Presentation Practice Production, можна спробувати не пояснювати новий матеріал. Тобто уникнути етапу Presentation та Practice, адже вони досить пасивні. Тому залишаємо їх, наприклад, онлайн, а Production – для роботи в авдиторії.
Цей підхід також підкріплений безліччю досліджень, які дозволяють припустити, що люди найкраще навчаються, коли активно працюють. У всіх нас були учні, які приходили до класу, і скаржились, що вони зрозуміли все на уроці, але розгубилися, намагаючись застосувати знання удома. Flipped classroom – це модель, коли вчителі доступні тоді, коли вони найбільше потрібні, тобто коли студенти намагаються застосувати свої знання.
РЕКОМЕНДУЄМО: Найкращі завдання для онлайн-уроків англійської
Крім того, flipped classroom дозволяє вирішити питання з роботою в групах. Скільки разів ми чули, що учні не виконали того чи іншого завдання, бо не змогли зустрітися? Або якщо такі зустрічі були, то чи конструктивні вони?
Якщо перемістити роботу в групі в авдиторію, то це спрощує логістику, а також дозволяє вчителю стежити за груповими зустрічами та допомагати студентам у разі потреби. У наступному вебінарі, дізнайтеся більше про те як цей підхід допомагає розвивати навички критичного мислення:
Крім того, курс CELTA online, набір на який вже триває, допоможе вам опанувати ще більше підходів та технологій, які ви зможете використовувати як у реальному, так і у фізичному класі. Адже CELTA дає можливість кожному викладачу англійської відточувати свою майстерність на практиці з реальними студентами та під пильним наглядом професійних тренерів.
Також нещодавно ми писали про 5 помилок, які робить чи не кожен викладач англійської, та як їх виправити.
Дякуємо за ваш коментар! Після модерації ми опублікуємо його на нашому сайті :)