Найкращі завдання для онлайн-уроків англійської

Promo-Facebook-Shared Image (3)

Ви вже, напевно, помітили, що втримати увагу учнів під час онлайн-уроку набагато важче, ніж у традиційному класі. Щоб досягти максимальної зосередженості  онлайн-уроки потрібно робити короткими та такими, що легко засвоюються. По можливості додавайте до традиційного формату цікаві візуальні зображення, різноманітні види діяльності, вікторини та користуйтеся практичними додатками. А також підготовка онлайн-занять не повинна бути важкою або трудомісткою. Ми підготували завдання, які допоможуть урізноманітнити онлайн-заняття та зацікавлять ваших учнів.

JIGSAW TASKS

Jigsaw tasks – це так звані “завдання-пазли”, для виконання яких учнів зазвичай ділять на невеликі групи. Кожна група отримує міні-завдання. Якщо усі групи правильно виконують свої завдання, складається загальний “пазл”. У навчанні англійської цю техніку зазвичай використовують для навчання читання, але її можна з легкістю пристосувати для відточування будь-якої навички.

  1. Розділіть учнів на 2 групи (для цього чудово підходить Zoom breakout rooms). Кожна група читає текст і виконує до нього завдання. Тексти мають бути різні. Потім ще раз поділіть студентів на групи, але вже так, щоб студенти з групи А працювали зі студентами з групи Б. Вони повинні розповісти історії, які вони прочитали, своїм новим партнерам. Вони можуть занотовувати від часу читання, щоб краще запам’ятати свій текст. Після того, як усі прочитають, перекажуть тексти та виконають завдання, проведіть whole-class feedback.
  2. Якщо ви навчаєте, наприклад, граматики, то після пояснення нової теми, коли учні починають виконувати вправи, розділіть їх на 2 групи. Кожна група отримує інше завдання. За допомогою Zoom breakout rooms, ви можете приєднатися до кожної групи і перевірити правильність виконання вправи. Після цього перегрупуйте студентів у пари. Студенти з групи А виконують завдання групи Б і навпаки. Студенти з кожної з груп виступають у ролі вчителя, адже вони вже знають правильні відповіді, і виправляють свого партнера. Ви можете контролювати виконання завдань, приєднуючись по черзі до кожної групи. По закінченню проведіть whole-class feedback.

Мої студенти обожнюють працювати у Zoom breakout rooms та виконувати такі завдання, адже це завжди додає азарту та приносить більше живого спілкування, а також peer correction допомагає їм впевненіше себе почувати у використанні мови. Ви можете також проекспериментувати з listening та reading, якщо дасте учням прочитати чи прослухати різні фрагменти одного тексту, і вони мають скласти його докупи.

ТАКОЖ ЧИТАЙТЕ: “Як готувати студентів до секції Reading на ЗНО”

ВИКОРИСТАННЯ ЧАТУ

 Окрім традиційної переклички на початку заняття та розв’язання технічних питань, chat box є повноцінним інструментом під час онлайн-занять. Використовуйте чат для:

Brainstorming. Наприклад, перед вивченням нового вокабуляру, попросіть студентів пригадати усі слова з теми, які вони знають англійською, або записати свої асоціації з темою. Таким чином, ви зможете побачити що вони вже знають і в якому напрямку рухатися далі, а слабші студенти почуватимуться впевненіше, адже вони також зроблять свій внесок.

Binominals. Це також синхронне завдання, яке полягає у тому, що вчитель починає набирати половину сталого словосполучення, наприклад, “bread and…”, а учні набирають якомога швидше перше слово, яке спадає їм на думку (у цьому випадку ‘butter’). Продовжуйте з іншими “половинками” словосполучень, але повільно розширюйте їх, щоб було більше однієї опції. Наприклад, ви можете використовувати: war and…; love and…; man and…; right and…; king and… та ін. Я використовую цю діяльність як розминку, але ви можете зробити те ж саме з неправильними дієсловами, синонімами, антонімами або будь-якою іншою парою слів.

Expanding sentences – ще одне моє улюблене завдання. Ідея полягає у тому, що ви пишете в чаті одне слово чи словосполучення, а учні по черзі додають свої слова, таким чином розширюючи слово до простого речення, просте речення до складного, складне речення переростає у повноцінний абзац. Найкраще працює під час індивідуальних уроків. Приклад мого чату з одним з учнів: Такі завдання допоможуть вам зрозуміти наскільки добре студент засвоїв лексику з попереднього уроку, а також акцентують увагу на word order в англійській мові та заповнять пробіли в граматиці.

WORD CLOUDS

Ці, на перший погляд, потішні хмаринки, насправді не лише забавка, а й чудовий інструмент для навчання. Зазвичай хмаринки утворюються зі слів, які найчастіше вживаються у тексті.  Наприклад:

Ось так виглядатиме word cloud для тексту Are celebrities bad for you?. Я створила хмаринку за допомогою Wordle.

ТАКОЖ ЧИТАЙТЕ: “Найкращі ігри для повторення лексики”

Зазвичай у завданнях до тексту з підручника, перед його прочитанням учні проглядають заголовки, малюнки, підписи та іншу організаційну інформацію. Це допомагає активізувати попередні знання та передбачити про що йтиме мова у тексті, що своєю чергою сприятиме кращому розумінню прочитаного. Акцент, який робить word cloud на словах, що найчастіше вжиті в тексті, надасть студентам можливість швидкого попереднього перегляду, що є чудовою підмогою для уривків зі статей журналу чи літератури, де немає рубрик чи малюнків, які можна використовувати як у випадку з підручником. Найпростіше, що можна зробити із хмаринкою, — попросити учнів передбачити про що йтиме мова у тексті.

З іншого боку, можна дати учням запитання Are celebrities bad for you? і попросити їх скласти власну хмаринку зі слів, які на їх думку мали би бути присутні у такому тексті, а вже після цього показати свою хмаринку та попросити учнів порівняти її з власними.

Крім того word clouds можна використовувати для:

  • Відновлення речень. Якщо ви вивчаєте певну тему з граматики, створіть хмаринки з речень (scrambled sentences) та попросіть учнів їх відтворити. Можна влаштувати змагання в чаті.
  • Створення речень. Створіть хмаринку із, наприклад, цитати чи прислів’я англійською мовою. Попросіть учнів скласти якомога більше речень зі словами із word cloud. Після цього покажіть яким було ваше речення.
  • Підготовки до вивчення нової лексики. Покажіть хмаринку із словами з теми. Попросіть учнів закреслити слова, які вони вже знають, та пояснити значення цих слів англійською (give definitions). Потім студенти мають знайти слова, яких вони не знають, у словнику, записати визначення та пояснити їх своїм партнерам. Для цього учнів можна поділити на групи чи пари.
  • Повторення слів. Завдання схоже на гру Bingo. Учні отримують хмаринки зі словами з тексту чи з теми. Ви зачитуєте визначення, учні закреслюють відповідне слово у хмаринці. Можна також дати визначення групі А, а хмаринки групі Б, щоб учні працювали в парах.

Не залежно від того, чи ви працюєте за підручником, чи вже використовуєте лише цифрові ресурси, спочатку слід думати про те, яку вигоду матимуть ваші студенти від того чи іншого завдання чи інструменту.

Нещодавно ми писали про: “5 найкращих інструментів для викладачів англійської, які проводять онлайн-уроки”