Торік Global Teacher Prize виграв учитель історії та основ здоров’я Василь Дяків. Але не залишилися без відзнаки й інші неймовірні викладачі. Ми, зі свого боку, захотіли відзначити досягнення Вікторії Ломаки – сучасної та прогресивної вчительки англійської з м. Суми. Від нас вона дістала дистанційний курс CELT-S, який наразі й проходить. Ми вирішили розпитати Вікторію про її кар’єрний шлях та очікування від курсу.
Як ви стали вчителькою англійської та чому обрали саме таку кар’єру?
У школі я вивчала німецьку мову, тому й у педагогічний інститут вступила на спеціальність «вчитель української та німецької мов». Але паралельно, сама для себе, я ще й вивчала англійську, займаючись за самовчителями, словниками та підручниками британських видавництв. Згодом на факультеті відкрилася можливість отримати додаткову спеціальність із будь-якого предмету тож я, не роздумуючи, обрала саме англійську. Я легко склала вступні іспити та вже на серйозному рівні почала опановувати цю мову. Більшість моїх одногрупників після початку роботи в школі залишили посаду вчителя та розпочали нову кар`єру. Мені ж пощастило потрапити до чудового колективу, де мене як молодого вчителя підтримали та допомогли розкритися. Я дуже вдячна і своєму колективу, й адміністрації за підтримку та можливість постійно розвиватися.
Що вам подобається та що надихає у вашій роботі?
Найбільше мені подобається розкривати потенціал своїх учнів. Для мене велике задоволення бачити, як учні, починаючи з азів, засвоюють окремі слова, фрази, потім будують великі речення, висловлюють власні думки та спостереження. Мене надихають мої учні, їхня зацікавленість. Мене надихають їхні успіхи. Мене надихає, коли вони прогресують.
Що ви відчуваєте як одна з 10 найкращих вчителів 2020 року? Які враження від Global Teacher Prize?
Global Teacher Prize Ukraine – це одна з найяскравіших подій у моєму житті. Це той момент, коли розумієш, що вчителі дійсно важливі в нашій країні, вони – еліта, що на них можна рівнятися. Ця премія підносить нашу професію на новий, вищий рівень та демонструє суспільству, що його розвиток залежить від ставлення до цієї шляхетної професії.
Як фіналістка цієї премії я відчуваю неймовірну підтримку від своєї вчительської спільноти та хочу висловити величезну подяку організаторам цієї події, а саме ГС «Освіторія» та особисто Зої Литвин. Ці люди є справжніми творцями нашої країни.
Приєднуйтеся до нашого курсу CELT-P!
Який із ваших незвичних підходів до навчання ви хотіли б, щоб інші українські вчителі взяли на озброєння?
Дізнавайтеся, що цікавить ваших учнів, та впроваджуйте це в освітній процес. Вони люблять знімати «відоси»? Нехай це роблять для уроків, проєктів, конкурсів. Вони «залипають» на фото в Instagram? Чудово. Тоді нехай підписуються на сторінки відомих англомовних людей, наприклад, королеви Британії, читають її пости та дивляться сторіз. Їх не відволікти від Telegram? Тоді за допомогою опції «Опитування» створіть їм у Telegram-групі самостійну роботу, результати якої автоматично прийдуть вам на телефон.
Grade подарував вам курс CELT-S, але ми знаємо, що це було вашою мрією й раніше. Звідки ви дізналися про цей курс і чому обрали саме його?
Це була моя, як я колись думала, нездійсненна мрія. Я спілкуюся з багатьма своїми колегами з різних країн, які викладають англійську онлайн своїм учням із Китаю та Південної Америки. Мені теж хотілося це спробувати. Я навіть знайшла спеціальні сайти, де можна знайти такі вакансії викладачів. Але щоби розпочати роботу, мені потрібен був відповідний міжнародний сертифікат. Тож, щоби працювати саме з дітьми та підлітками, я й обрала для себе CELT-S, бо хочу вийти на міжнародний рівень викладання.
Чого ви очікуєте від CELT-S? Є певні сподівання?
Чекаю нових цікавих методик, спілкування з колегами та професійного розвитку, що дозволить мені вийти на новий, вищий рівень викладання свого предмету.
Чи є певні острахи/побоювання?
Найбільше хвилює питання часу. Чи вистачить його в мене і на роботу, і на навчання. Але я налаштована оптимістично.
Як ви самовдосконалюєтеся як вчителька?
Щонайперше орієнтуюся на своїх закордонних колег. Цікавлюся різноманітними новинками. Відвідую вебінари британських видавництв та курси освітніх центрів.
Як перехід на дистанційне навчання змінив ваш підхід до самого процесу навчання? Які уроки з цього періоду були найціннішими?
Дистанційне навчання – це не канікули з домашнім завданням. Це серйозна, кропітка робота з налагодження онлайн-уроків. І моє завдання – пояснити це і дітям, і батькам. Зараз, коли ми знову перебуваємо на дистанційному навчанні, я повинна своїх учнів привчити, що працюємо у відповідний робочий час, спілкуємося на чітко зрозумілих платформах, усі роботи виконуємо вчасно і, відповідно, не надсилаємо самостійну роботу вчителю о дев`ятій вечора.
Приєднуйтеся до нашого курсу CELT-S!
Чи є у вас певна мрія як у вчительки?
Моя мрія – відкрити центр дошкільної підготовки учнів. Я хочу готувати дітей до школи, допомагати їм соціалізуватися та допомагати батькам пізнавати своїх дітей. Розповідати їм про етапи дорослішання дитини, як правильно виховувати своїх нащадків, щоби вони ставали успішними та гарно навчалися.
Яку пораду ви могли б дати іншим українським вчителям англійської?
Долучайтеся до міжнародних вчительських спільнот. Завдячуючи цьому ви будете в курсі останніх педагогічних новинок та зможете розвиватися як вчитель.
Дякуємо Вікторії за цікаву бесіду! Бажаємо їй отримати максимум від курсу CELT-S і здійснити мрію!
Дякуємо за ваш коментар! Після модерації ми опублікуємо його на нашому сайті :)