Незалежний британський аналітичний центр HEPI Higher Education Policy Institute оприлюднив результати дослідження The Languages Crisis: Arresting decline авторки Megan Bowler. Згідно з яким, інтерес до вивчення мов у школах та університетах Великої Британії стрімко падає.
У 2024 році лише 2,97% учнів у Великій Британії складали іспити з іноземних мов. Натомість фізичну культуру обирають частіше. У бідніших районах мови вивчають на 20% менше школярів, ніж у більш заможних.
У Британії — гостра криза з вивченням мов. У 2024 році вдалося залучити лише 43% від запланованої кількості вчителів.
За п’ять років кількість студентів на мовних і регіональних програмах скоротилася на 20%. А з 2014 року свої факультети сучасних мов закрили вже 28 університетів. Сьогодні вони діють лише у десяти вишах країни.
Авторка звіту Megan Bowler застерігає: знання мов не можуть бути замінені перекладачами або ШІ. Критичне мислення, культурна гнучкість та точність висловлювання — це ті навички, яких технології відтворити не здатні.
Документ містить 10 рекомендацій:
Michael Lynas, директор Duolingo у Великій Британії, наголосив:
Молодь цікавиться мовами, але бракує зрозумілих шляхів розвитку. Ми маємо поєднати ранній інтерес із формальними програмами та академічним визнанням.
Якщо ситуація не зміниться, Велика Британія ризикує втратити конкурентні переваги на глобальному ринку.