✏️ Дуже часто нам доводиться працювати у групах, в яких навчаються студенти з різними ступенями підготовки, різного віку, різною швидкістю роботи, а також у них різний досвід вивчення мови та цілі. Такі групи називають “mixed-ability classes”. Жартома можна сказати, що якщо в групі є двоє студентів, то це вже “a mixed-ability class”.
У грудні в освітньому центрі Grade пройшов Professional Development Day для наших викладачів. Цього разу ми навчалися у нашої колеги – Олени Української, яка викладає на курсі вивчення рівня та бізнес-англійської, а також працює з дітьми, які мають дислексію. Олена провела практичний воркшоп, де кожен викладач зміг дізнатися про роботу з “mixed-ability classes”.
Досить важко підібрати єдине визначення цього терміну, оскільки всі студенти мають різні можливості, різне ставлення та різні стилі навчання. Втім перед кожним викладачем постає ряд проблем, пов’язаних з таким класом: сильні учні швидко виконують завдання, а решта тільки починають; сильні починають дратуватися або заважати; сильні учні швидко відповідають на питання, не залишаючи слабшим часу навіть подумати тощо. Таких проблем безліч.
Що робити викладачу в такому класі?
Студентів необхідно заохочувати та підтримувати, не залежно від швидкості навчання. При цьому, можна розділити їх на пари, аби вони підтримували та мотивували один одного. Також, важливо давати час на виконання певного завдання, але не обсяг роботи.
Наприклад:
А) у вас є п’ять хвилин, складіть якомога більше речень про улюблену книгу;
Б) складіть сім речень про улюблену книжку.
У класі, де учні мають дещо різний рівень англійської, підходить лише другий варіант завдання, оскільки він не обмежує сильних студентів, а також дає можливість слабшим показати, що вони знають. При цьому, працюють всі, але кожен на своєму рівні.
DOs та DON’Ts
- Завжди мати додаткові завдання для тих, хто закінчив раніше.
- Враховувати різні стилі навчання студентів, їх сильні та слабкі сторони. Наприклад, деяким студентам необхідно бачити завдання, аби мати змогу виконати його.
- Не використовуйте рідну мову студентів. Інакше, вони будуть ще довго просити перекласти завдання/речення/слово.
- Не пишіть окремих планів для різних учнів, можна адаптувати свої класні та домашні завдання.
- Використовуйте відкриті питання, аби не обмежувати студентів у їх відповідях. Відкриті питання мають безліч варіантів відповідей, у той час, коли у закритих – лише один.
Приклад закритого завдання: I watched / had TV yesterday.
Приклад відкритого завдання: I _____________ yesterday.
Поради щодо читання
Є три варіанти, які можна використовувати у класі з різним рівнем англійської в учнів:
- Адаптувати сам текст, який пропонується студентам. (differentiating the input). Наприклад, замінити деякі слова легшими синонімами для слабших студентів або навпаки, зробити текст важчим для сильніших студентів.
- Змінити завдання, які учні виконують після прочитаного тексту (differentiating the process). Наприклад, сильні студенти пишуть повні відповіді на питання, слабші можуть обирати True/False, або завдання на вибір однієї відповіді.
- Змінити результат (differentiating the outcome). Тут дуже доречно використовувати відкриті питання, де кожен учень може показати свої знання і не обмежується розміром речення чи кількістю слів. Важливо встановити обмеження по часу для завдання, але не обмежувати обсяг роботи.
Поради щодо аудіювання
Поради щодо аудіювання дуже схожі на поради для читання, окрім адаптації аудіозапису. Але цілком можливо адаптувати процес виконання та кінцевий результат. Наприклад, студенти нижчого рівня відповідають на питання “так” чи “ні”, а сильніші студенти повинні відповісти “чому”
Як ще можна допомогти виконати завдання з читання та аудіювання?
- обговорити варіанти відповідей до аудіювання/читання (guessing, ask to predict);
- дати варіанти відповідей слабшим;
- візуальна підтримка;
- написати більш, ніж одне слово у відповіді для сильних студентів;
- використовувати слова у відповідях для відволікання уваги (distractors) для сильних учнів.
В цілому, аналіз потреб студентів є головною умовою для правильного підбору завдань: які завдання їм подобаються? Які навички необхідно розвивати найбільше? Краще працювати в парі або самостійно? Необхідно зрозуміти, який стиль навчання підходить студентам, беручи до уваги сильні і слабкі сторони кожного з них. Таким чином, ви демонструєте підтримку, учні відчувають, що викладач зацікавлений у результаті роботи.
Хоч працювати із студентами різного рівня непросто, ми, як викладачі, стаємо більш досвідчені, креативні, опанували як офлайн формат, так і онлайн курси англійської, а також вчимо наших учнів бути терплячими та толерантними, особливо це важливо для дітей та підлітків.
Дякуємо за ваш коментар! Після модерації ми опублікуємо його на нашому сайті :)