⚡ Перевірка та оцінювання письмових робіт наших студентів – досить кропітка робота. Більшість вчителів належним чином виявляють граматичні помилки та покривають усі сторінки виправленнями. Натомість студенти отримують свої твори з почуттям невдоволення через те, що після того, як вони витратили так багато часу та доклали стільки зусиль на виконання завдань, результат виглядає як невдача.
Тож на що слід звертати увагу викладачу під час перевірки письмових робіт? Багато вчителів скажуть, що вони хочуть бачити правильне вживання граматики та лексики. Однак є аспекти письма, які значно важливіші за влучність граматичних структур та слів. Сьогодні наша викладачка Хелен Тараненко розкаже про головні критерії оцінки творів чи листів.
Зміст (content)
Уявімо, що ви попросили своїх учнів написати електронного листа-запрошення на вечірку другові. Один учень написав листа без граматичних чи лексичних помилок, але не зазначив часу та місця, де проводитиметься вечірка. Інший — був не таким граматично точним, але надав усю необхідну інформацію і помилки не перешкоджали розумінню змісту.
У реальній життєвій ситуації перший електронний лист буде марним. Отже, слід зробити висновок, що зміст написаного твору є вирішальним. У ньому має бути необхідна інформація, і ця вимога зазвичай є у завданні. Це перший критерій оцінювання.
Досягнення комунікативної мети (communicative achievement)
Настав час виправляти помилки? Зачекайте. Якщо цей електронний лист із запрошенням до друга з усіма правильними граматичними структурами та ідеальним написанням починається з “Dear Mr.Smith, You are cordially invited to join…”, важко назвати це успіхом, адже друг може подумати, що це був поганий жарт.
Читач письмового твору є важливим, тому стиль або реєстр, який використовується, відіграє важливу роль у досягненні комунікативної мети цього твору.
Завдання для письма повинні мати цю комунікативну мету, і автор повинен використовувати відповідний стиль та дотримуватися конвенцій комунікативного завдання – неофіційного чи офіційного електронного листа, звіту, статті тощо.
Структура (organization)
Ви, напевно, хочете запитати, чи ми нарешті дійшли до пункту “граматика” або “лексика”. Ще ні. Граматично та лексично досконалий твір може дуже важко читатися через його погану структуру.
Будь-який текст повинен бути узгодженим, добре організованим та логічно пов’язаним. Тільки в цьому випадку читач зможе легко простежити думки автора. Коли ми перевіряємо та оцінюємо письмові роботи наших студентів, ми повинні дивитись на абзаци та логіку їх побудови, на сполучники, зв’язки та маркери дискурсу. Це інструменти, які дозволяють зрозуміти думки та ідеї автора.
Мова (Language)
Нарешті, оцінюється сама мова. Звичайно, відповідна лексика та хороший діапазон граматичних структур також впливають на остаточну оцінку. Але тепер ми знаємо, що перед тим, як почати виправляти граматичні помилки, викладачі повинні переглянути три дуже важливі аспекти письмової роботи своїх учнів.
Якщо ви хочете більше дізнатися про розвиток навичок письма та його оцінювання, перегляньте наступні книги:
- ‘How to teach writing’, у якій Джеремі Хармер дає загальні рекомендації;
- Handbook for B2 First, у якій ви знайдете більше інформації про критерії оцінювання.
Також нагадаємо, що зараз відкрита реєстрація на наші курси CELTA. Приєднуйтеся та отримайте найбажанішу викладацьку кваліфікацію у світі у Grade Education Centre!
Дякуємо за ваш коментар! Після модерації ми опублікуємо його на нашому сайті :)