🏷️ У кожного викладача є власний перелік книг, на які він спирається в роботі. Тому у цьому блозі ми вирішили відштовхуватися від потреб наших колег. Що ж потрібно викладачу англійської мови для того, щоб покращити свої навички викладання? Відповідь дуже проста: викладачі надають перевагу практичним рішенням та порадам, а не теоріям. Хоч вони й не заперечують того факту, що теоретичні та методичні засади безумовно важливі у викладанні, але їх більше цікавлять ідеї та алгоритми для вирішення щоденних викликів. Тож пропонована підбірка має задовольнити ці потреби. А також, ці книги стануть вам в нагоді, якщо ви плануєте здобувати такі міжнародні кваліфікації як CELTA, Delta, CELT-P чи CELT-S. Для того, щоб ви могли обрати саме ту книгу, яка потрібна вам, ми розділили їх по темах.
Second Language Acquisition
How Languages are Learned
Автори: Patsy M. Lightbown, Nina Spada
Ця книга високо цінується за те, як вона пов’язує теорію оволодіння мовою з викладанням та навчанням у класі, а також знаходить практичне застосування дослідження для мовного класу, використовуючи різноманітні активності та проекти. У книзі розглядаються найновіші теорії, такі як skill learning, connectionism, та ‘noticing hypothesis’, сучасні теорії засвоєння першої мови та ранньої двомовності, а також факторів, що впливають на навчання, такі як мотивація та стилі навчання.
How Languages are Learned широко використовується на різноманітних курсах підвищення кваліфікації вчителів, і буде цікавою як для початківців, так і досвідчених учителів -практиків.
Classroom
Planning Lessons and Courses: Designing Sequences of Work for the Language Classroom
Автор: Woodward T.
Цей практичний посібник розглядає різноманітні питання, з якими стикаються вчителі щодня, коли планують уроки та курси. Книга не лише висвітлює деякі актуальні питання щодо викладання англійської мови, а й містить аналіз обговорюваного питання, а також практичні принципи та приклади активностей. Кожен розділ книги – це справжній скарб практичних знань для викладачів англійської.
Classroom Management Techniques
Автор: Jim Scrivener
Classroom Management Techniques пропонує величезний спектр практичних прийомів, які допоможуть вчителям максимально використати свій навчальний простір і змусити студентів працювати більш зосереджено.
Книга допоможе вам передбачити та уникнути проблем у класі, дозволяючи приділяти більше часу більш значущим завданням. Автор аналізує клас з трьох точок зору: класу, вчителя та учнів. Це свого роду новаторський аналіз 14 видів вчительського втручання, що дає змогу вчителям поглянути на свій стиль спілкування з учнями.
У ній також розглядаються критичні питання викладання, включаючи mixed level classes, важкі фізичні стани та дисципліну.
General
The New A-Z of ELT
Автор: Scott Thornbury
The New A-Z of ELT визначає та пояснює основні концепції та термінологію з різних галузей викладання мови. Розміщені за алфавітом рубрики містять стислий виклад основних питань ELT, дискусій, пов’язаних з кожною концепцією, та їх практичні застосування.
Книга охоплює такі терміни та поняття, як граматика, лексика, фонологія, дискурс, методологія, теорія та практика. Кожен запис класифікується, описується та пояснюється з точки зору його важливості та відповідності для ELT. Кожне визначення є авторитетним, чітким та лаконічним, з перехресним посиланням, де це доречно.
Для кого ця книга:
- для вчителі-початківці, для яких термінологія та поняття можуть бути новими;
- для вчителів, які хочуть оновити або поглибити свої знання, дізнатися більше про історію методології викладання або погляди на концепції та методику навчання;
- для викладачів-тренерів, які хочуть давати чіткі визначення термінів та понять.
Grammar
Grammar for English Language Teachers
Автор: Martin Parrott
Ця книга є ідеальним довідником як для досвідчених викладачів, так і для тих, хто лише починає працювати, та бажають розвивати свої знання граматичних систем англійської мови. Книга містить практичні ідеї для планування уроків з чіткими поясненнями. Прості вправи заохочують учителів розуміти фактори, що впливають на граматичний вибір, та передавати ці знання своїм учням. Аналіз реальних помилок учнів з Cambridge Corpus дозволить вам розвивати вміння поратися з типовими помилками учнів.
How to Teach Grammar
Автор: Scott Thornbury
Книга висвітлює різні методи викладання граматики, включаючи практику та інтеграцію та розповідає про те, як НЕ СЛІД вчити граматику!
У книзі досліджуються різні методи викладання граматики, включаючи індуктивний та дедуктивний підходи. Вона охоплює практику, тестування, виправлення помилок і те, як інтегрувати граматику з різними методологіями, такими як communicative language teaching та task-based learning. Зразки уроків у книзі демонструють цілий ряд підходів до навчання та граматичні конструкції у контексті.
Methodology
A course in English Language Teaching
Автор: Penny Ur
Ця своєрідний вступ до викладання англійської мови. Оновлена версія включає такі важливі для сучасного викладача англійської мови нові теми як English as an international language, Content and Language Integrated Learning (CLIL) та використання цифрових матеріалів. Посібник ідеально підходить для початкової підготовки вчителів і як довідковий посібник для вчителів -практиків. Книга поєднує теорію та практику, при цьому кожен розділ містить завдання, які спонукають до роздумів та обговорення, а також завдання, такі як спостереження та практика у класі.
How to Teach English
Автор: Jeremy Harmer
Ця книга – ще один вступ до викладання англійської мови. Вона зосереджена на практичних питаннях. Ідеально підходить для самостійного навчання. Перші розділи стосуються таких тем, як «“how can we be good teachers?”, “what makes a good learner?” and “how can teachers make classes better?”. У наступних розділах книга розглядає конкретні практичні методи навчання, зокрема які стосуються чотирьох навичок, а також пропонує ідеї щодо використання підручника, планування уроків та подолання непередбачуваних ситуацій у класі. Для кожного розділу пропонується ряд завдань для обговорення та подальших роздумів.
The Practice of English Language Teaching
Автор: Jeremy Harmer
Це повний довідковий ресурс для вчителів англійської мови як другої або іноземної. Книга досліджує найновіші ідеї методології та теорії мови. П’яте видання відображає нові досягнення у навчанні мови. Книга призначена для вчителів, які хочуть отримати доступ до найактуальніших методів ELT та включити їх у свої уроки, та знайомить їх із сучасною педагогікою.
Learning Teaching
Автор: Jim Scrivener
Це всебічний ресурс ‘how to’ з методики навчання мови і чудово підійде тим, хто навчається викладати, або для тих викладачів, яким потрібні нові ідеї та професійний розвиток. Підходить для самостійного навчання.
Практичний аспект робить цей підручник чудовим навчальним інструментом для початківців та досвідчених викладачів англійської. Третє видання враховує останні розробки у галузі ELT, і тепер воно містить DVD із повними уроками, а також демонстрацією практичних методів навчання.
Skills and Systems
How to Teach Writing
Автор: Jeremy Harmer
У книзі аналізується природа письма, особливо з точки зору процесу, продукту та жанру. У ній обговорюються практичні застосування навчання теорії письма та описується широкий діапазон письмових завдань, простих та розширених, щоб допомогти вчителям вибрати ті, які будуть найбільш ефективними для розвитку навичок письма у їхніх учнів.
How to Teach Pronunciation
Автор: Kelly Gerald
Книгу можна вважати “букварем” з теорії та навчання вимови, адже вона пропонує детальний аналіз та методи навчання голосних, приголосних звуків, наголосів та інтонації, а також особливостей вільного мовлення.
How to Teach Listening
Автор: J J Wilson
Це практичний посібник з теорії та практики навчання аудіюванню в мовному класі. У цій книзі обговорюються такі ключові теми, як автентичність, тестування та технології.
Основні моменти:
– пояснення основних принципів аудіювання;
– практичні ідеї для проведення ефективного уроку аудіювання;
– стратегії забезпечення довгострокового розвитку навичок аудіювання в учнів;
– готові завдання з аудіювання, які можна копіювати.
How to Teach Speaking
Автор: Scott Thornbury
У книзі є як структуровані завдання, спрямовані на те, щоб розговорити учнів, так і ідеї для розвитку впевненості у використанні англійської мови поза аудиторією. По суті, ця книга:
- вивчає різні підходи та види діяльності, які можуть бути використані для навчання та перевірки мовлення;
- охоплює такі сфери мовлення, як артикуляція, вільне володіння та регістр.
- розглядає такі техніки як drilling , обговорення, drama, діалоги та розмовна мова.
Teacher Development
About Language – Tasks for Teachers of English
Автор: Scott Thornbury
Викладачі англійської мови мають не тільки добре володіти мовою, але й знати багато про те, як працює мова. У цій книзі запитується: “Що потрібно вчителю знати про англійську, щоб ефективно її викладати?” Книга веде вчителів до усвідомлення мови за допомогою широкого спектру завдань, які залучають їх до аналізу англійської мови задля розуміння її системи. Книга складається з 28 розділів, кожен з яких містить близько десяти завдань, а також діагностичний вступний блок. Розділи починаються з рівня фонем і переходять від слів, фраз і речень до завершених текстів. Типи завдань включають завдання з розпізнавання, категоризації, зіставлення, пояснення та застосування. Протягом усієї книги мова ілюструється, де це можливо, з достовірних джерел. Тому ви можете бути впевнені, що англійська мова, що вивчається, використовується в сучасному світі.
Звичайно, перелік книг, які ми радимо прочитати сучасному викладачу, не може обмежуватися лише п’ятнадцятьма одиницями. Світ змінюється, і разом з ним змінюються потреби студентів, яких ми навчаємо, і наші власні потреби. Тому кожен пристойний курс для викладачів пропонує власні reading lists, щоб ваші знання відповідали запитам сучасного світу. А у нашому центрі ви зможете не лише поглибити знання з методики, а одразу застосувати їх на практиці в реальному класі під пильним наглядом досвідчених тренерів CELTA, Delta, CELT-P чи CELT-S.
Дякуємо за ваш коментар! Після модерації ми опублікуємо його на нашому сайті :)