⭐️ Present Continuous або Present Progressive — це час, що використовується для позначення дії, яка відбувається в момент мовлення і ще не завершилася. Зазвичай ми вивчаємо Present Continuous зі студентами-початківцями. Типово, що їхній словниковий запас на цей момент дещо обмежений, вони знають небагато дієслів, тож і прикладів, які ми можемо їм дати, — небагато.
Втім, є і хороші новини. Студенти вже встигли вивчити дієслово to be — і це неабияк полегшує нам роботу, що полягає в навчанні цієї граматичної структури.
Як познайомити студентів з Present Continuous?
Оскільки цей час означає дію, яка відбувається в момент мовлення, то найлегший спосіб познайомити студентів з Present Continuous — через виконання певних дій. Наприклад, ви можете взяти маркер та почати малювати на дошці, і сказати: I am drawing. Продовжуйте з іншими діями: I am reading, I am smiling, I am walking тощо. Слів має бути не багато, і вони мають бути знайомі студентам. Це допоможе одразу зрозуміти значення граматичної структури.
Далі продовжуємо з різними особами. Саме тут знадобиться знання форм дієслова to be. Попросіть когось зі студентів приєднатися до вас, або якщо урок відбувається онлайн, використовуйте картинки: I am writing. Steve is writing. We are writing.
Покажіть студентам, що стверджувальні речення будуються наступним чином:
Subject + am/is/are + Verb+ing
Наприклад:
- I am writing.
- You are writing.
- We are writing.
- They are writing.
- He is writing.
- She is writing.
- It is writing.
Продемонструйте стільки дієслів, скільки потрібно. Використовуйте ілюстрації, фотографії та навіть відео. Попросіть студентів сказати що робить кожна особа чи група людей.
Далі потрібно показати студентам як будуються заперечні речення в Present Continuous. Для цього найкраще підійде контраст. Наприклад, ви можете взяти книгу і сказати: I am reading, I am not writing. You are listening, you are not sleeping.
Покажіть студентам, що заперечні речення будуються наступним чином:
Subject + am/is/are + NOT + Verb+ing
або
Subject + am not/ isn't/ aren't + Verb+ing
Наприклад:
- I am not writing.
- You are not (aren’t) writing.
- We are not (aren’t) writing.
- They are not (aren’t) writing.
- He is not (isn’t) writing.
- She is not (isn’t) writing.
- It is not (isn’t) writing.
Далі попросіть учнів зробити те ж саме, завжди чергуючи стверджувальні та заперечні твердження.
Наступними будуть запитання в Present Continuous. Почніть з yes/no questions, а далі додайте what, where тощо. Змоделюйте запитання:
Вчитель: — Are you looking at me?
Студент: — Yes!
Вчитель: — Ask me!
Студент: — Are you looking at me? …
Вчитель: — What are you doing?
Студент: — I am looking at you.
Вчитель: — Ask your partner/ name!
Студент: — What are you doing? …
Тут важливо звернути увагу аудиторії на різницю між загальними та спеціальним питаннями. Загальні питання будуються наступним чином:
Am/ Is /Are + Subject + Verb+ing?
- Am I looking at you?
- Are you looking at me?
- Are they looking at me?
- Are we looking…?
- Is she looking…?
- Is he looking…?
- Is it looking…?
У спеціальних питаннях наперед виноситься питальне слово, а далі зберігається порядок слів загального питання:
What/Where/Why/How…+ am / is / are + Subject + Verb+ing
- Where am I going?
- Where is he going?
- What is she doing?
- What are they doing…?
Зрештою перейдіть до навчання коротких відповідей. Для цього ставте студентам yes/no questions. Наприклад:
Are you listening to me? Yes, I am. / No, I’m not…
Далі студенти ставлять питання одне одному та практикують давати короткі відповіді.
Презентація – найлегший та найпростіший спосіб представити цю граматичну структуру. Втім, існують і інші. Наприклад, ви можете запропонувати студентам послухати пісню і записати всі дієслова із закінченням –ing, або прочитати текст та підкреслити слова з –ing тощо. Студенти помітять цю структуру, а далі перейдіть до тлумачення її значення, форми та вимови. Головне пам’ятати, що потрібно створити вдалий та зрозумілий студентам контекст.
Як практикувати вживання Present Continuous?
Існує багато добре відомих і веселих завдань для практики Present Continuous, наприклад, з використанням зображень людних вуличних сцен чи пантоміми. Ми вибрали найцікавіші, аби ви якомога швидше спробували їх зі своїми студентами.
Mimes
Це веселе завдання можна виконувати як офлайн, так і онлайн. Вчитель роздає студентам речення, які потрібно зобразити за допомогою пантоміми. Якщо це онлайн-урок, ви пишете речення студенту в приватні повідомлення. Студенти не можуть нічого говорити, тому під час онлайн-уроку, вони можуть вимикати звук та показувати жестами те чи інше речення.
Інші учні мають здогадатися про що саме йдеться та сказати або написати в чаті речення з використанням Present Continuous. Воно має збігатися з реченням, яке ви дали зобразити студентові.
Pass the ball
Варіант попередньої гри для молодших школярів. Вчитель вмикає музику, і всі передають м’яч по колу. Коли музика раптово зупиняється, той, у кого в руках опинився м’яч, виходить на середину класу. Вчитель показує цьому студенту карту із зображенням певної дії, яку той має показати за допомогою пантоміми своїм однокласникам. Завдання останніх — відповісти на питання вчителя “What is he/she doing?”, використовуючи Present Continuous.
Chain Postcards
Підготуйте речення для початку кожного рядка листівки. Кожен студент заповнює перший рядок листівки, наприклад, “I am writing to you from…”. Далі студенти згинають папір так, щоб наступна особа не могла побачити, що вони написали, і передають це наступній людині, щоб вона продовжила листівку. Студенти продовжують писати й передавати, поки листівки не закінчаться. Далі їх передають останній раз і відкривають для загального прочитання та обговорення того, які листівки мають найбільший сенс, який відпочинок найкращий та/або найвеселіший.
Монетки
Студенти складають запитання з Present Continuous. Далі у парах підкидають монетку, аби визначити, хто відповідатиме, а хто ставитиме питання. Орел – запитує, решка – відповідає. Це веселіше, ніж здається, тому що багато запитань в теперішньому тривалому часі є досить особистими, і людина, яка поставила запитання, часто буде збентежена, якщо їй доведеться відповідати на власне запитання.
Крім того, студенти можуть кидати кубик, щоб вирішити, який час використовувати у своїх запитаннях (наприклад, Present Simple, якщо випадає один, два або три), або тему, про яку вони повинні запитати (наприклад, Family, якщо випаде один).
Time Zones
Це завдання з міжпредметними зв’язками. Дайте студентам список країн у різних часових поясах. Вони мають скласти речення про те, що, ймовірно, зараз там відбувається, а також свої враження від повсякденного життя.
Наприклад, “People are probably coming home from work about now. I think they work very hard, about 16 hours per day”. Далі студенти працюють в парах та зачитують свої речення один одному. Завдання напарника — відгадати про яку країну йдеться.
Make me say
Це завдання студенти виконують в парах. Вони задають один одному питання, на які їхній напарник мав би відповісти “Yes, I am”.
Наприклад, “Are you sitting?”, “Are you feeling tired?” тощо. Вони отримують один бал за кожну позитивну відповідь від свого напарника, якщо ніхто ще не використовував це запитання. Ви можете запропонувати студентам список дієслів, наприклад, “wear”, “think”, “worry”, “touch”, “move”, “carry” тощо. Якщо студент відповідає “No, I am not”, його відповідь не зараховується напарнику.
Memory Game
Суть гри полягає в тому, що студенти описують те, що відбувається навколо них. Найпростіший спосіб це організувати — посадити одного з них посередині із заплющеними очима. Інші студенти ставлять питання, використовуючи Present Continuous.
Наприклад, “What is our teacher doing?”, “What is Anne wearing?”, “What colour pencil is Joanna holding?” тощо. Якщо це онлайн-урок, студент просто заплющує очі, але камера при цьому має бути увімкнена, щоб всі бачили чи він не підглядає. Інші студенти, наприклад, можуть по черзі вимикати свої камери та ставити питання про оточення навколо себе.
Крім того, ви можете попросити студента назвати все, що він може згадати, без запитань. Наприклад, 10 речей, які відбуваються прямо зараз.
Як бачите, немає нічого складного у Present Continuous, якщо створити хороший контекст та додати трохи творчості. Будь-яке із завдань, ви можете адаптувати під потреби своїх студентів. Будь-яку граматичну тему можна перетворити на захопливу пригоду. Усьому цьому ми навчаємо на курсах для викладачів англійської CELTA.
А також запропонуйте тест на рівень англійської для ваших студентів та визначте їхній поточний рівень знань мови. Наш тест допоможе вам налаштувати навчальний процес для кожного студента і забезпечити їм ефективне вивчення англійської!
Дякуємо за ваш коментар! Після модерації ми опублікуємо його на нашому сайті :)