⚡ Погодьтеся, що і teaching, і testing лягли на плечі викладача і є невіддільною частиною нашої роботи. Зазвичай ми спочатку навчаємо нової лексики чи граматики, а потім перевіряємо знання студентів за допомогою тесту наприкінці уроку чи теми. Але чи варто завжди дотримуватися традиційного підходу Presentation Practice Production (PPP) до пояснення граматики та нових слів? Можливо варто спочатку з’ясувати що наші студенти вже знають? Сьогодні поговоримо про підхід Test-teach-test (TTT), який допоможе навчити студентів дійсно того, що вони не знають, та зекономить ваш час для важливіших справ на занятті.
ЩО ТАКЕ ТТТ?
Test-teach-test – спосіб, який ви можете використовувати аби структурувати свої уроки. Цей формат уроку можна сміло використовувати, якщо ви знаєте або здогадуєтеся, що в студентів вже є певні знання з теми, яку збираєтеся вивчати, але ви не впевнені наскільки добре вони володіють нею. Також можна використовувати ТТТ, якщо ви недостатньо добре знаєте студентів, або навчаєте їх вперше. Якщо у вашій групі є студенти з mixed abilities, цей спосіб допоможе виявити потреби кожного з них, та надасть їм відчуття досягнення. Рекомендовано використовувати даний підхід на рівні Intermediate та вище. Проте, якщо мова йде про нескладні граматичні структури або 10-15 лексичних одиниць, можна спробувати й з тими, хто володіє англійською навіть на рівні Elementary.
Урок за формулою ТТТ має три стадії:
Test 1. На даному етапі викладач дає учням завдання, якому потрібно одразу ж використовувати мову. Ваше завдання – спостерігати за студентами. Дивіться, які помилки допускають, коли виконують завдання, як вони використовують мову, особливо ті граматичні чи лексичні одиниці, яких ви маєте намір навчати. Можете занотовувати собі ці помилки, адже вони стануть в пригоді на наступному етапі. Ви зможете використати їх як приклади, коли навчатимете нової лексики чи граматики.
Мета цього етапу уроку: спостерігати та виявити помилки, які студенти роблять у target language (TL).
Типи завдань, які можна використовувати:
- role-plays (e.g. for functional language)
- putting verbs in the correct tense or form
- grouping or categorizing words
- matching halves of sentences
- choosing correct definition
- multiple choice questions
- matching with definitions or examples
- putting words onto pictures or diagrams
- filling in grids
- grouping words into ‘know/not sure/don’t know’ groups.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Які вправи покращать навички аудіювання ваших студентів?
Teach. На даному етапі, виходячи з помилок, які допустили студенти, ми навчаємо їх. Особливу увагу, як і в традиційному підході PPP, звертаємо на три аспекти: meaning, form, pronunciation.
Як це можна зробити? Є два варіанти розвитку подій:
- якщо учні допустили помилки там, де ви й очікували, продовжуйте і навчайте тієї TL, якої й планували;
- якщо вони допускають інші помилки, і ці помилки важливіші, зосередьтеся на них.
Але в обох випадках вам потрібно пояснити значення, звернути увагу на форму граматичної структури чи лексичної одиниці, і відточити вимову.
Рекомендуємо робити це наступним чином:
- для того, аби пояснити значення слова чи граматичної структури, використовуйте, наприклад guided discovery, CCQs чи eliciting;
- форму можна пояснити за допомогою правил;
- обов’язково зверніть увагу на те як вимовляти слово чи фразу за допомогою власного прикладу, хорового та індивідуального повторення.
Мета даного етапу : роз’яснення незрозумілих аспектів та правильність мовлення.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Як навчати граматиці за допомогою Guided discovery
Test 2. Далі час перевірити, чи засвоїли учні граматику або лексику, яку ви пояснили. Нарешті, учні повинні виконати ще одне завдання (або схоже, повторне), яке заохочує використання цільової мови, на якій ви щойно зосереджувались.
Знову ж слідкуйте за учнями, і ви (сподіваємось!) побачите, що тепер вони точніше та краще використовують мову.
Завдання двох тестів повинні бути різними та зазвичай перший тест – трохи легший, ніж другий тест.
Далі переходьте до freer practice: дайте учням можливість застосувати щойно отримані знання в іншому контексті, наприклад, під час групового обговорення, рольових ігор та ін.
Контролюйте та записуйте будь-які помилки ваших студентів, щоб ви могли дати фідбек та зробити аналіз помилок з усіма в кінці уроку.
Метою даного етапу є відточити плинність та правильність мовлення.
Отже, як бачимо, ідея Test-Teach-Test полягає в тому, що test показує викладачу, скільки та чого саме потрібно teach. Це, звичайно, означає, що ми, як викладачі, повинні бути достатньо добре підготовлені, досить flexible, і бути в курсі потенційних проблем, які можуть виникати у студентів під час вивчення мови, а також бути готовим та уміти їм допомогти.
Нагадаємо, що у у нашому освітньому центрі функціонують курси підвищення кваліфікації для викладачів англійської мови. Відкривайте можливості разом з Grade Education Centre!
Дякуємо за ваш коментар! Після модерації ми опублікуємо його на нашому сайті :)