Звісно ж, нам дуже цікаво, які враження залишилися у відвідувачів нашої першої конференції, яка дістала назву 21 lessons for the 21st century. Ось, що розповіла нам викладачка англійської мови, Юлія Чорна:
«Найперше, що мене вразило – це атмосфера. Як тільки я увійшла до приміщення, неначе опинилася у величезному вулику, де всі метушилися, ніби бджілки, щоб огорнути кожного учасника величезною турботою. Вона відчувалась у всьому – зустрічі, подарунках, вітальному слові, промовах головних спікерів та практичних воркшопах. Усе було продумане до найменших дрібниць. І цього складно було не помітити.
Звісно, найбільше мене вразив Едріен Андерхілл. Я мріяла побачити його ще відтоді, як почула про нього вперше під час курсу CELTA. Тому можу сказати, ще одна моя мрія здійснилася. Він зачарував мене з першої ж хвилини свого виступу, тому час промайнув зовсім непомітно. Я рада, що наступного дня ми змогли продовжити це задоволення вже під час тренінгу для викладачів вже в центрі Grade.

Свій виступ він розпочав зі слів “Pronunciation is Cinderella of teaching”, маючи на увазі, що вимові ми не приділяємо достатньо уваги на заняттях, хоча насправді “Every lesson is a pronunciation lesson,” – каже він. Я ніколи не могла подумати, що навчання вимови може бути настільки легким і цікавим. Його підхід повністю перевернув мої уявлення про те, як правильно вимовляти звуки, слова, речення будь-якої іноземної мови, а найголовніше, що потрібно робити, щоб у моїх учнів не виникало із цим проблем. “There is no correct accent,” – сказав Едріен. “Teach your student to speak your accent and expose them to as many other accents as possible.” І тепер я точно знаю, як це робити!
Серед воркшопів мені найбільше запам’ятався дует Тараненко-Пазяк! Викладачі буквально «озброїли» учасників інструментами для навчання lexical chunks, які можна застосовувати зі студентами всіх рівнів. Це був найпрактичніший завершальний акорд конференції. Я відчула, ніби проходжу CELTA вдруге. Усі учасники виконували завдання тренерів, а ті неодмінно «моніторили». Щонайменше 8 вправ, готових до використання, вже в мене в кишені. Не терпиться спробувати їх зі своїми учнями.
Ще мені запам’ятався виступ Лілії Карденас, мабуть, тому що вона була найемоційнішою з усіх спікерів. Її завдання, що поєднували в собі елементи психології та, власне, англійської мови, були цікавими. Здавалося б, що надзвичайного в деревах чи предметах навколо нас? Виявляється, за допомогою них ми можемо багато цікавого дізнатися про наших учнів, а ще вони, навіть над тим не задумуючись, із легкістю розмовлятимуть англійською. З виступу Лілії я зрозуміла, що тільки якщо вчитель справді прагнутиме допомогти та зрозуміти краще свого учня, тоді й учень буде успішним у вивченні іноземних мов».
Ще під час події ми питали відвідувачів, як їм сподобалася наша конференція, і ось, що вони нам розповіли:
А як вам конференція 21 lessons for the 21st century? Нам завжди цікаво дізнатися, що сподобалося, які спікери справили враження, а які покращення ми могли б зробити для наступної нашої події. Поділіться власною думкою з нами!