Звідки ми можемо дізнатися, що студенти розуміють важкі аспекти лексики чи граматики англійської мови з точки зору значення чи функції? Сьогодні ми поговоримо про запитання CCQs, що мають на меті висвітлити суть значення мовної одиниці, яку ми вивчаємо, перш ніж проводити будь-яку інтенсивну практику використання цієї граматичної форми чи лексичної одиниці.
Що таке CCQs?
У своїй книзі “The New A-Z of ELT” Скотт Торнбері пише, що CCQs або concept checking questions — це запитання, “призначені для перевірки або спрямування розуміння учнем значення нового слова або елемента граматики”. Коли викладач ставить CCQ, це дозволяє йому стежити за розумінням своїх студентів, не вдаючись до перекладу чи до ненадійного запитання “Do you understand?”. CCQ потрібно ставити для того, щоб виокремити основні значення граматичного чи лексичного елемента, якому ми навчаємо.
Зазвичай, коли ми навчаємо нової лексики, наприклад, ми спочатку вводимо слова в контекст, а потім з’ясовуємо, що вони означають і як їх вживати. Пояснити чи означити щось людині, яка розмовляє з нами тією ж мовою іноді зовсім нелегко. А тепер уявіть, що вам потрібно це зробити з тим, хто розмовляє іншою, іноземною мовою.
Уявімо, що вам потрібно пояснити своїм студентам слово “sand”. Можливо, ви зробили б це, намалювавши на дошці пісок або показали б його зображення. А може ви б також говорили про море, пустелю, природу тощо. CCQ для цієї наступної одиниці виглядали б приблизно так:
- What colour is it? (Очікувана відповідь: yellow; white)
- Where can you find it? (by the sea; in the desert; on the beach тощо.)
Якщо учні правильно відповідають на запитання, ми можемо припустити, що наше пояснення або визначення для них зрозуміле.
На більшості курсів TEFL, таких як CELTA, CELT-P, CELT-S, тренери дбають про те, щоб викладачі-trainees включали CCQ у свій урок. Деякі тренери навіть доходять до того, що карають слухачів курсів за те, що НЕ записували їх у свої плани уроків!
Правила хорошого CCQ
Ви можете задатися питанням, які CCQs вважаються правильними і коли їх ставити. Ми зібрали ідеї від різних тренерів з підготовки викладачів, і ось декілька рекомендацій щодо того, як ефективно створювати та використовувати CCQs у навчанні англійської мови:
1. Використовуйте просту мову.
2. Не використовуйте цільову мову (target language) у своїх CCQs.
3. Ставте як загальні, альтернативні, так і спеціальні запитання, а також питання про спільний чи життєвий досвід для того, щоб перевірити різні аспекти мовної одиниці, яку вивчаєте. На ці (закриті) запитання студентам має бути легко відповісти.
4. Одного CCQ недостатньо. Поставте 3 або 4 питання.
5. Використовуйте картинки, реалії, жести та міміку, синоніми, антоніми, дошку, аспекти часу у своїх CCQs.
6. Спрямовуйте свої запитання конкретним студентам. Не завжди потрібно запитувати у цілого класу/групи чи тих самих, чи тільки сильних студентів. Опитуйте якомога більше студентів.
7. Запитання, які мають на меті змусити студентів сказати “target language” – це не CCQs, а запитання, що виявляють (eliciting questions).
CCQs для навчання лексики
Створювати CCQs, коли ви викладаєте нову лексику, досить просто. Вони часто використовуються в рамках уроків PPP або TTT. Вам потрібно буде підготувати їх заздалегідь. Також не завадить користуватися словником під час підготовки CCQs. Перш за все, вам слід визначити значення слова, а потім перетворити це значення на закрите питання. Давайте розглянемо наступний приклад:
They decided to go for a walk.
Якщо ви заглянете до словника, ви знайдете таке визначення ‘decide’:
- decide (verb) to choose something, especially after thinking carefully about several possibilities
Іншими словами, три елементи слова ‘decide’ наступні:
► They had a few possibilities.
► They were thinking carefully.
► They chose.
Наступний крок — перетворити їх на запитання:
► Did they have a few possibilities? (yes)
► Were they thinking carefully? (yes)
► Did they choose what to do? (yes)
► What did they choose? (to go for a walk)
Тепер спробуйте самостійно побудувати запитання до якогось слова. Ви побачите, що чим більше у вас практики, тим легше створювати CCQs. Це може бути навіть цікаво. Якщо ви хочете дізнатися, які труднощі можуть виникнути, коли ви створюєте власні CCQs, перегляньте наступне відео:
CCQs для навчання граматики
CCQ щодо граматичних понять може бути важко сформулювати так, щоб було зрозуміло для учнів. Але вони є надзвичайно ефективним інструментом, що дозволяє студентам зрозуміти нову граматику.
Головне пам’ятати, що ви перевіряєте розуміння ЗНАЧЕННЯ граматичної конструкції! Також впевніться, що ви КОКРЕТНІ щодо нього.
Уявімо, що ви проводите своїм студентам урок про загальноприйнятий спосіб розповісти про майбутнє через теперішній тривалий час.
I am leaving on Friday night and I am coming back on Saturday evening.
Яке тут значення? Ось три його ключові аспекти, які ми повинні охопити:
► I am talking about future.
► I am not leaving now or coming back now.
► I decided to leave on Friday night and come back on Saturday evening. (probably I have tickets/arranged to go with someone etc.)>>
Давайте перетворимо їх на запитання:
► Are you leaving in the future or now? (future)
► Have you decided yet? (yes)
► Have you got tickets? (yes/no, but I am going with someone else etc.)
Не слід недооцінювати значення CCQs, Втім багато вчителів або забувають їх використовувати, або мають труднощі з їх побудовою. Ми сподіваємось, що наші сьогоднішні поради допоможуть вам почуватися впевненішими із CCQs, і ваші студенти не матимуть жодних проблем з розумінням англійської мови і насолоджуватимуться кожною хвилиною ваших уроків!
Ви зможете навчитися будувати CCQs, ICQs, eliciting questions та багатьом іншим лайфхакам на наших курсах для викладачів англійської мови, а також приєднавшись до програми Grade Teacher!
Дякуємо за ваш коментар! Після модерації ми опублікуємо його на нашому сайті :)