Що робити, якщо у вас не виходить запам’ятовувати нові англійські слова

Что делать, если у вас не получается запоминать новые английские слова

Ви вчите англійську вже не перший рік, й от, почали помічати, що вчити ви вчите, але, коли потрібно щось сказати, усі вивчені слова кудись зникають. Знайомо? Мої студенти доволі часто діляться зі мною такою проблемою, і сьогодні я хочу поділитися з вами техніками успішного запам’ятовування нових слів.

Але давайте спочатку згадаємо техніки, що не працюють, такі як бездумне зазубрювання чи завчання слів пачками по 100 штук у кожній. Так, ви запам’ятаєте велику кількість матеріалу за дуже короткий проміжок часу, але ви також легко його забудете, оскільки наш мозок схильний позбуватися непотрібної в довгій перспективі інформації. Такі техніки не лише не принесуть вам успіху, але й можуть зовсім відбити бажання вчитися.

Готуйтеся до іспитів разом з нами!

А тепер хочу запропонувати вам познайомитися із перевіреними техніками, які я раджу своїм учням та використовую сама.

  • Асоціації. Це найперше, що я пропоную своїм студентам. Подумайте, що ви відчуваєте, коли вимовляєте нове англійське слово? Якого воно кольору? На що схоже за звучанням? Чим безглуздіша асоціація, тим краще! Адже наш мозок запам’ятовує яскраві та незвичні миті.

    Наведу приклад із власного досвіду. Коли я вивчала іспанську мову, то ніяк не могла запам’ятати слово «морква» іспанською  – zanahoria (читається «санаоріа»). Я витрачала день за днем, а слово ніяк не хотіло запам’ятовуватися. Допоки я не пограла з ним. «Санаорія… це як морква в консерваторії,» – сказала я собі. І так я її запам’ятала! Тепер вночі розбудіть мене – і я вам відповім, як буде морква іспанською.

  • Візуалізація. Подумки створюйте образ того слова (чи фрази), яке вивчаєте. Вмикайте уяву чи знайдіть картинку в інтернеті.

    Наприклад, під час вивчення слова paradise («рай») ви можете знайти таку фотографію.

    Английские слова не запоминаются – что делать

    Дивіться на картинку та кілька разів повільно та обдумано промовте нове слово, уявляючи себе на цьому райському острові. Готово, ви застосували образну пам’ять для запам’ятовування нового матеріалу.

  • Нелогічна послідовність. Спробуйте вчити слова групами, кілька слів у кожній. Слова можуть бути будь-які, навіть краще, якщо вони ніяк не пов’язані між собою. Цього разу вам потрібно створити історію, використовуючи їх усі разом. Знову ж, чим безглуздіша та смішніша історія, тим швидше вона запам’ятається.

    Наприклад, слова adventurous – waiter – crocodile – money можна зв’язати в історію про крокодила, який є авантюристом за своєю натурою, тож вирішив заробити грошей на подорож до своєї прабабці, і майже рік працював у кафе, видаючи себе за офіціанта.

  • Картки. Також нам потрібно застосовувати ще й механічну пам’ять для запам’ятовування слів. У такому випадку я б порадила робити картки з новими словами на одному боці та поясненням/перекладом/реченням із пробілом з іншої (обирайте, що саме працює для вас). Головне – запам’ятовувати ці фрази в контексті, а не відірваними від життя.

    Я впевнена, що багато хто з вас знає додаток Quizlet, де, по суті, ви створюєте власний набір карток для вивчення. Мені дуже подобається цей додаток, я й сама ним користуюсь, коли вивчаю нові слова, але дуже важливо свої картки писати саме від руки, на аркуші паперу. Саме в такий спосіб ви запам’ятаєте, як пишеться слово, і «прокачаєте» свій spelling (що дуже стане в нагоді під час іспитів).

[a2_ket_banner]

  • Повторення. Систематичне повторення є ключем до запам’ятовування інформації. До речі, така техніка запам’ятовування нових слів дуже ефективна (перевірено на собі).

    Як працювати з повтореннями:

    • 1-е повторення потрібно робити одразу ж після закінчення читання;
    • 2-е повторення – через 20–30 хвилин після 1-го;
    • 3-е повторення – через день після 2-го;
    • 4-е – як мине 2–3 тижні;
    • і, врешті, 5-е повторення – через 2–3 місяці.

Отже, найголовніше – використовувати описані вище поради не окремо, а комбінуючи одне з одним. Наприклад, ви можете спочатку попрацювати з картками, а потім розкласти їх перед собою та вигадати з ними історію. Потім поміняйте картки місцями та вигадайте іншу історію, абсолютно протилежну першій. Порівняйте та проаналізуйте обидві історії: яка виявилася вдалішою? Смішнішою? Краще запам’ятовується?

Чим різноманітнішими будуть ваші підходи до запам’ятовування нових слів та чим більше їх буде, тим приємнішим стане процес вивчення мови, а результат не змусить себе довго чекати.

Читайте також: Мова кішок: 5 крутих вусатих ідіом з історією.