Усе частіше навколо чуєте загадкове слово CLIL❓
Насправді, нічого загадкового. Розшифровується абревіатура як Content and Language Integrated Learning, а, власне, ідея полягає в тому, щоби провести урок із будь-якого шкільного предмету англійською (або будь-якою іншою іноземною) мовою. Звісно, не обов’язково проводити повний курс історії чи фізики англійською, але взяти цікаву тему та підготувати своєрідний task-based lesson – можна.
Тим паче, що це вносить деяку різноманітність до навчальної програми, дає змогу підвищити рівень мотивації та залучення студентів, а також показати учням, навіщо ж їм англійська насправді. Адже вони не будуть усе життя читати та слухати лише навчальні тексти!
Є велика кількість ресурсів із матеріалами з CLIL уроків, але в цьому є своє підводне каміння: вони або повторюються, або використовують відверто нудні матеріали. Тому, щонайперше, краще орієнтуватися на власних студентів та їхні потреби. Якщо у вас у школі немає гуманітарного класу, не беріть літературу. А якщо навпаки, то уроки з фізики, хімії чи математики мають бути легкими, із відео чи інфографікою для наочності.
Як краще планувати CLIL урок?
Щонайперше потрібно допомогти студентам із тематичною лексикою, тобто має бути словник, текст або відео з теми (а краще – і те, й інше), які-небудь завдання на перевірку розуміння лексики.
Окрім того, обов’язковим елементом цікавого CLIL уроку є “вільна творчість” студентів. Тобто, потрібні завдання з того предмету, який ви обрали (наприклад, фізики), де студенти могли б щось пошукати в інтернеті, провести експеримент і розповісти про нього.
Відповідно, необхідно підготувати інструментарій для студентів: комп’ютери для пошуку (хоча вони можуть використовувати і власні телефони), таблиці та схеми, які вони мають заповнити або замалювати, матеріали для експериментів (стакани, дроти, вода, реактиви тощо).
Необов’язково робити окремий курс із CLIL. Такий курс замість користі може бути відверто розслаблюючим для студентів, адже вони навряд чи використовуватимуть вивчену лексику щодня. Проте якщо взяти кілька уроків і розподілити їх рівномірно на рік, то й учителю не буде надто складно з підготовкою, і студенти чекатимуть цих уроків із задоволенням.
Де ж узяти ці суперцікаві ідеї та уроки?
По-перше, можна пошукати на ресурсах на кшталт ESL Library чи Onestopenglish. Там пропонують уже повністю сформовані заняття, хіба що без експериментів. Зазвичай вони включають у себе текст та вправи до слів, а також якийсь проект для самостійної роботи. Увесь цей звичайний урок можна розбавити за допомогою відео з YouTube на ту ж тему чи цікавішим проектом (наприклад, створити інфографіку).
Якщо запропоновані в інтернеті з CLIL теми ви вже брали, і вони вам не цікаві, можна пошукати прості експерименти – і вже навколо них побудувати урок. Наприклад, експерименти зі світлом або електрикою. Вони досить прості, не потребують великої ресурсної бази, і до них можна знайти матеріали у Вікіпедії, щоби підготувати текст та вправи на лексику.
Найцікавіший урок може вийти з двох прозорих стаканів, ліхтарика, літру води, дзеркала та наперстка молока!
Є лише одне АЛЕ: усі досліди потрібно спочатку проводити самостійно, перевірити, чи працюють вони, як ви б того хотіли, і лише після цього приносити до класу.
І це головна запорука успіху CLIL! А якщо вас цікавить ця тема ще більше, проходьте курси Grade: наш тренінговий центр пропонує безліч варіантів для розвитку викладачів.
Дякуємо за ваш коментар! Після модерації ми опублікуємо його на нашому сайті :)