⭐️ За останні кілька місяців ми розібрали досить багато тем, що турбують тих колег, які планують чи мають сумніви щодо курсу CELTA для викладачів англійської. Зараз коли ви вже знаєте як пройти співбесіду на курс CELTA, як все влаштовано та працює на курсі CELTA, від чого залежить ваша оцінка Pass, Pass A чи Pass B, які книги варто прочитати перед початком курсу та які стануть в пригоді під час навчання, і навіть у які міфи про викладання англійської не потрібно вірити, настав час поговорити саме про вас – нашого майбутнього trainee. Адже ось-ось розпочнеться навчання. Отже, ми запитали наших тренерів та випускників що може завадити і водночас допомогти нашим курсантам пройти навчання без зайвих клопотів. Цікаво? Тоді поїхали!
Змиріться з тим, що на курсі CELTA все не так, як ви звикли
CELTA – це надзвичайно практичний курс, тому все, що чому ви навчитеся, приходитиме до вас з власним досвідом. Тобто ви будете багато чого робити і таким чином навчатися – як діти. На початку це може бути навіть не дуже зручно.
Наприклад, усі ми звикли, що для того, щоб вивчити щось нове, нам потрібно спочатку прочитати розділ книги чи послухати лекцію. Далі тренуватися застосовувати знання на практиці, повторювати, а потім – проходити тестування чи писати контрольну. Тут все навпаки! Не дивно, що перший тиждень, а в когось і довше, вас не покидатиме відчуття, що ви не начаєтесь нічому новому, а вас лише постійно перевіряють і перевіряють. Насправді, це нормально. Ви отримуєте певну інформацію чи короткий “input” і зразу ж застосовуєте отримані знання на практиці – у викладанні. Ви можете навіть не помічати цього спочатку, але все стає одразу ж зрозумілим, коли той чи інший прийом спрацював або не спрацював на занятті. Як про це дізнатися? Ви ж постійно рефлексуєте впродовж курсу! Тому постійно отримуєте шанс виправити все наступного разу. Для другої спроби у вас буде фідбек тренера та колег по цеху – peers. Саме тому ви починаєте навчати студентів фактично з початком курсу – може здаватися що дуже рано, але це не так. Рівень вимог до вас також поступово зростає разом з тим як ви навчаєтеся.
Дехто ображається на тренерів та однокурсників, що вони критикують, на ваш погляд, “ідеальний” урок. Заспокойтеся, адже навіщо тоді приходити на CELTA? Навіть найдосвідченіші тренери критикують власні уроки. Адже це саме те, що робить нас класними викладачами: самосвідомість та постійний розвиток. І ще тут ви вчитеся по-іншому ставитися до критики, сприймати фідбек, дивитися на себе зі сторони. Тому take it easy!
Прислухайтесь до фідбеку
Ця порада випливає з попередньої. Нікому не подобається, коли їх критикують. Але згадайте навіщо ви прийшли на курс – стати кращою версією себе як викладача. Тому будьте відкриті до самовдосконалення. Дехто, як і я, наприклад, приходить на курс з досвідом викладання (я навчала англійської 11 років, коли прийшла на CELTA). Зрозуміло, що у таких кандидатів є купа звичок. І коли те, що потрібно робити на курсі, не співпадає з тим, як ви звикли, починаються труднощі. Головне вчасно згадати навіщо ви тут… і слухати тренерів. Навіть якщо це суперечить вашим уявленням про всесвіт. А ще краще записуйте, що вам кажуть тренери та інші кандидати, ставте питання, якщо ви не впевнені як застосувати на практиці їх поради. Тренери – це люди, які найбільше зацікавлені в тому, щоб у вас все вийшло.
Виконуйте все, що вам кажуть
Немає нічого неможливого на курсі CELTA. Просто робіть те, що від вас вимагається. Правда лише в тому, що “халявити” не вийде. У кожен план уроку, у кожне письмове завдання потрібно вкладати час та зусилля, але вони не смертельні. Тренери CELTA завжди прописують та проговорюють усі інструкції до завдань та планів уроку. Так, все дуже деталізовано. І це дуже добре, адже помилитися дуже важко.
Звичайно, якщо ви здасте порожній план уроку, вас ніхто не погладить по голівці. Якщо ви не впевнені у чомусь, запитуйте. Вам завжди дадуть вичерпну відповідь та дієву пораду.
Коли готуєте свої заняття, звертайтеся до конспектів з “input sessions”. Коли пишете план уроку, заповнюйте всі деталі. Коли готуєтесь навчати, потренуйся робити це перед дзеркалом чи з кимось із колег чи друзів.
Якщо ви не готові змінюватися, CELTA – не для вас.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Один день із життя тренера CELTA
Будьте уважні
По-перше, ви як губка маєте вбирати все, що вам розповідають під час “input sessions”. Крім того, не забувайте і про спостереження за уроками… інших trainees. Так,так! Це час для того, щоб бути уважним, а не для того, щоб посидіти в соцмережах (в гіршому випадку) чи почати писати свій план уроку на завтра (в кращому).
Коли навчає хтось інший, уважно спостерігайте, записуйте, думайте. Спостереження може дати вам багато ідей для власних уроків, а ще ви вчитеся думати що те, які прийоми працюють, а які ні, і чому, і як це виправити. Крім того, подумайте над питаннями, які можна поставити під час “feedback session” з тренером та колегами.
Спілкуйтеся
Варто не забувати про стару істину: “один в полі не воїн”. Так, іноді усамітнюватися – добре. Втім, я не знаю, чи таким успішним та цікавим був би курс CELTA, якби не мої одногрупники та тренери. На перерві з ними можна було випити чашечку кави та спитати поради, поспілкуватися про наболіле чи поділитися радісними новинами або цінними ідеями. CELTA – це курс, на якому кожен щось віддає та вносить щось своє. Те, як ви бачите, наприклад, якийсь матеріал, може суттєво відрізнятися від бачення іншої людини. І ці різні точки зору можу бути цінними для кожного. А ще спілкування допомагає розрядити обстановку та позбутися стресу.
Скільки років минуло, а зі своїми одногрупниками та тренерами, спілкуємося й до сьогодні. Це вже майже як CELTA-родина. Завжди можна отримати гарну професійну пораду та підтримку. Тому навчання навчанням, а спілкування ніхто не забороняв!
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: 5 речей, які необхідно зробити до початку курсу CELTA
Дякуємо за ваш коментар! Після модерації ми опублікуємо його на нашому сайті :)