Наскільки ефективне навчання дітей у малих групах? Результати дослідження
Робота вчителя з учнями в малих групах від 2 до 5 осіб в середньому забезпечує прогрес, який еквівалентний чотирьом місяцям навчання на рік. Між кількістю учнів й ефективністю існує взаємозвʼязок — чим менша група, тим кращі результати. Такими є дані британського дослідження Teaching and Learning Toolkit.
Такий прогрес пов’язаний з тим, що у меншому колективі діти отримують більше уваги вчителя, вони краще залучені до навчання, а завдання чіткіше відповідають їхнім потребам.
За словами дослідників, найефективніше набирати групи до шести дітей, спрямовувати зусилля на конкретні теми та займатися кілька разів на тиждень.
Однак правило “чим менше, тим краще” діє не у всіх ситуаціях. Наприклад, навчання читанню в малих групах часом проходить ефективніше, ніж індивідуальне або парне. Можливо, в таких випадках відіграє роль чітка організація, коли діти чекають на свою чергу читати, залишаючись уважними та залученими до процесу.
На думку дослідників, варіативність результатів роботи свідчить про кілька моментів. А саме:
- якість викладання в малих групах настільки ж важлива, чи навіть важливіша ніж її розмір (вчитель, який демонструє високий професіоналізм, забезпечує вищі результати учнів);
- важливо оцінити ефективність різних підходів для різних предметів і груп.
Для яких класів навчання у малих групах найефективніше?
Як правило, у початковій школі навчання в малих групах у середньому забезпечує прогрес, який дорівнює чотирьом місяцям прогресу навчання на рік. Це кращий результат на відміну від середньої школи, де цей показник становить +2 місяці.
Варто додати, що більшість наявних досліджень стосувалися читання. Щодо інших предметів, то дослідження роботи в малих групах із вивчення математики показали прогрес відповідний трьом місяцям.
Найефективнішим графіком роботи дослідники називають уроки тричі на тиждень тривалістю до години протягом приблизно 10 тижнів.
Найбільше від навчання в менших колективах виграють учні з низьким рівнем успішності, оскільки це дозволяє вчителю зосередитися на потребах усіх школярів та викладати з розумінням для кожного. Завдяки ближчій та інтенсивнішій взаємодії порівнюючи з навчанням разом усім класом, цей підхід може допомогти учням подолати бар’єри в навчанні та більш досконало опанувати програму.