grade grade
Програми та іспити
Меню
Перевірити свій рівень
Золоті Ворота, вул. Ярославів Вал, 13/2-б

(044) 580 11 00

  • (050) 580 11 00
  • (063) 580 11 00
  • (098) 580 11 00

uk

  • RU
  • UK
  • EN

Кабінет

  • Навчальні програми
  • Англійська для дорослих Англійська для дітей 6–12 років Англійська для підлітків 13–17 років Корпоративна англійська Клуби нашої школи Бібліотека
  • Екзаменаційний центр
  • Cambridge Assessment English IELTS TOEFL iBT Cambridge Assessment Admissions Testing
  • Тренінговий центр
  • Teacher Training Centre Grade Teacher CELTA DELTA TKT Вебінари, воркшопи, конференції
  • Про компанію
  • Викладачі
  • Ліцензії
  • Партнери
  • Блог
  • Новини
  • ЗМІ про нас
  • Галерея
  • Вакансії
  • Контакти

Кабінет

Перевірити свій рівень
  • Про компанію
  • Викладачі
  • Ліцензії
  • Партнери
  • Блог
  • Новини
  • ЗМІ про нас
  • Галерея
  • Вакансії
  • Контакти

Золоті Ворота, вул. Ярославів Вал, 13/2-Б

(044) 580 11 00

  • (050) 580 11 00
  • (063) 580 11 00
  • (098) 580 11 00

info@grade.ua

  • RU
  • UK
  • EN
  1. Головна
  2. Блог
  3. Адаптивність — ключова навичка вчителя у 21 столітті
  • Чому вміння пристосуватися таке важливе для вчителя?
  • Адаптивність на прикладі навчання молодших школярів
  • Умови навчання
  • Управління класом
  • Навчання навичок та систем

Адаптивність — ключова навичка вчителя у 21 столітті

  • Юлія Чорна

    Content manager

adaptability-key-teacher-skill-in-the-21st-century
6.06.2022
5 хвилин
  • Professional Development
  • Teaching tips & tricks

Усі люди переживають досвід змін, новизни та невизначеності. Це, наприклад, такі важливі події, як початок навчання у школі, переїзд з дому, початок нової роботи. Такий досвід також включає більш повсякденні події, як от зміна роботи, необхідність думати про альтернативний транспорт, коли розрядився автомобільний акумулятор, або несподівані гості, які приєднуються до вас за вечерею.

Крім того, ми можемо вносити зміни на місці, виходячи з певних ситуацій у класі, часто без попереднього усвідомлення. Здатність пристосовуватися до змін і є адаптивністю.

Якщо говорити про вчителя, це вміння пристосуватися до таких речей як зміна ролей, посадових обов’язків, матеріалів для навчання та розкладу. Якщо вчитель не вміє врахувати ці різні аспекти викладання, йому буде важко дати своїм студентам найкращий досвід навчання, який вони могли б отримати. Тому, звичайно, це навичка, яку потрібно розвивати.

Чому вміння пристосуватися таке важливе для вчителя?

Як і наше життя поза межами школи, так само і наше робоче життя — і особливо будні вчителів — сповнене мінливих, нових і невизначених ситуацій. Зокрема, на роботі ми постійно:

  • маємо справу з різноманітними студентами, на яких повинні реагувати належним чином;
  • стикаємося з несподіваними ситуаціями в класі або змінами в розкладі, в яких нам потрібно орієнтуватися;
  • спілкуємося з новими колегами, учнями та батьками;
  • інтегруємо нові та досить мінливі знання, здобуті під час професійного навчання, у власну практику викладання.

Усі ці ситуації вимагають від нас адаптації, щоб успішно в них орієнтуватися. Адаптація може полягати, зокрема, у коригуванні темпу уроку для кращої залученості студентів, у тому, аби мінімізувати розчарування, коли урок йде не за планом, або адаптувати свій підхід до співпраці, щоб добре працювати в парі з новим колегою.

Крім того, у зв’язку з постійним розвитком технологічної індустрії ми, вчителі, повинні бути в змозі йти в ногу з інноваціями, які можуть бути корисними для наших студентів. Ми маємо знати, як використовувати нові технології та інструменти у найкращих інтересах наших студентів. А це може вимагати зміни способу викладання, наприклад, певної теми, і, можливо, щорічно!

Коли викладачі мають хороші навички адаптивності, вони, як правило, навіть краще почуваються. А це, своєю чергою, може відбиватися на досягненнях студентів.

Що таке DELTA Module 2 та як його складають?

Розповідаємо

Адаптивність на прикладі навчання молодших школярів

Ще одним прикладом адаптації може бути, наприклад, навчання молодших школярів. Вчитель закінчив університет і все життя навчав дорослих, готував студентів до іспитів, чи працював у старшій школі, і раптом йому доводиться працювати з молодшими школярами. Вчителі довгий час працювали за старою програмою, а тепер потрібно викладати англійську за стандартами НУШ. Вчитель отримав освіту в університеті, і прийшов працювати у школу. Таких прикладів насправді безліч.

Навчання дітей помітно відрізняється від навчання дорослих. Часто ці відмінності досить яскраво виражені, але позитивні. Наприклад, діти мають більше ентузіазму і прагнуть догодити своєму вчителю. Це може призвести до того, що вони намагаються виконувати завдання, навіть якщо не повністю його зрозуміли.

Однак, деякі відмінності важче побачити, і вони, як правило, мають більш негативний вплив на навчання. Як наслідок, для викладачів англійської мови життєво важливо бути обізнаними з характеристиками та потребами школярів, аби мати можливість відповідно адаптувати свої уроки.

Можна виділити три основні вектори, в напрямку яких навчання англійської можна адаптувати до потреб молодших школярів:

  • умови навчання;
  • управління класом;
  • навчання навичок та систем.

Умови навчання

Стадії розвитку, через які проходять діти, безумовно, справді відрізняються від дорослих. Це слід враховувати для того, щоб викладач міг створити оптимальні умови навчання. Адаптація полягає в тому, що слід взяти до уваги:

  • контекст, в якому діти вивчають мову. Він має бути природним, реальним та мати значення для студентів;
  • зв’язки з іншими предметами, мовою та реальним життям студентів, адже молодші школярі не вміють мислити абстрактно;
  • значущі та зрозумілі можливості для вивчення англійської, що дадуть змогу дітям зрозуміти, що англійську доречно та варто вивчати;
  • баланс між лінгвістичними та когнітивними завданнями, щоб студенти залишалися мотивованими та залученими до уроку;
  • необхідно викликати зацікавленість, щоб зробити процес навчання цікавим, актуальним і приємним сам по собі;
  • ставлення до кожної дитини, як до особистості, та підтримка їхнього навчання належним чином;
  • необхідність включити комунікативну та спільну діяльність, щоб забезпечити можливості для практики, одночасно підвищуючи мотивацію;
  • важливість креативності, фантазії та уяви для YL, тому що їх включення призведе до позитивного досвіду навчання.

Управління класом

Молодші школярі мають коротший проміжок уваги, ніж дорослі, а також можуть мати проблеми з поведінкою. Остання проблема, за дуже невеликими винятками, повністю відсутня на уроках з дорослими учнями, і тому вимагає від вчителя використання ряду інструментів і прийомів, щоб запобігти цьому.

Звісно, поганою поведінкою можна керувати за допомогою застосування покарання, яке може бути особливо ефективним, якщо воно передбачає тиск однолітків. Однак, покарання не повинно бути основною стратегією. Якщо поведінкою керувати позитивно, все інше стане на свої місця, і студент навчиться, незалежно від того, яку методику чи підхід ми використовуємо.

У результаті цього, вчителю, який працює з молодшими школярами, залишається використовувати похвалу та винагороди.

Наступна техніка управління класом, яка є в розпорядженні вчителя молодших класів, — це використання stir and settle activities. Якщо молодші школярі відволікаються або досягнута максимальна концентрація їхньої уваги, необхідно застосувати stir activities: такі, що вимагають руху, чи то усне завдання, ігри чи змагання. Мета цих завдань — відновити інтерес до уроку. І навпаки, якщо студенти стають галасливими та непокірними, необхідно застосувати settle activities: такі, які зменшують взаємодію через зосереджену увагу, наприклад, малювання, читання чи навіть письмо. Заспокійлива діяльність має заспокоїти клас і відновити навчання.

Зрештою, з точки зору управління класом, важливо пам’ятати про важливість розміщення діяльності та завдань у Zone of Proximal Development Зоні найближчого розвитку молодшого школяра. Якщо завдання надто легкі, студенти, швидше за все, нудьгуватимуть, почуватимуться демотивованими та навіть не виконуватимуть їх. Якщо діяльність надто важка, вона, ймовірно, викликатиме тривожність, і знову ж таки, студенти будуть демотивованими.

Навчання навичок та систем

Молодші школярі не мислять абстрактними поняттями, тож у них немає знань таких концепцій як, наприклад, частини мови, дискурсу чи фонології. На противагу, дорослі студенти розуміють ці поняття через знання рідної мови. Вчителю слід безперечно враховувати це, адже намагання пояснити молодшим школярам якісь граматичні концепції можуть їх ще більше спантеличити.

Дошкільнята, до прикладу, запам’ятовують мову блоками. chunks Тому на уроках слід використовувати рутини та дії, які містять шаблонні послідовності та непроаналізовані фрагменти мови. У міру лінгвістичного прогресу діти можуть переносити фрагменти мови в новий контекст і в кінцевому підсумку можуть використовувати їх творчо. Цей процес відбувається природним чином, без жодного явного посилання на граматику чи мовний аналіз.

Навчання англійської через chunks також закладає основу для розвитку сильного інтуїтивного відчуття того, що є правильним, а що ні. Це знадобиться згодом, коли від студентів потрібно буде звернути увагу на конкретні граматичні особливості та застосовувати аналітичні навички. Старшим дітям граматику можна викладати більш відкрито, однак вона має бути представлена в конкретний, а не абстрактний спосіб, який викликає у них цікавість.

Отже, аби вижити, практично всі живі істоти повинні вміти пристосовуватися до навколишніх умов. У сучасному світі, що швидко змінюється, здатність адаптуватися може бути важливішою, ніж будь-коли, як для викладачів, так і для студентів. Їм, швидше за все, знадобиться розвивати такі навички для роботи сьогодні та у майбутньому.

Завітайте на нашу конференцію 11 червня, і разом з Енн Робінсон, авторкою підручників для молодших школярів Fun for Starters, Movers, Flyers, поміркуємо до чого і як вчителі можуть пристосуватися, що саме передбачає адаптація, а також, що має залишатися незмінним!

Бажаєте приєднатися до конференції

Lessons for the Future?

Чекаємо на вас 11 червня!

Залишити коментар Скасувати відповідь

Дякуємо за ваш коментар! Після модерації ми опублікуємо його на нашому сайті :)

Читайте також

Вивчаємо як говорити про час англійською з учнями

5 хвилин

Все, що ви хотіли знати про присвійні займенники в англійській, і навіть більше

7 хвилин

Кембриджський тест на рівень англійської: що це та навіщо його складати

5 хвилин

Finance vocabulary: англомовна лексика для фінансистів

7 хвилин

Conditionals: типи та правила використання умовних речень в англійській мові

5 хвилин

Вигорання у викладачів та як з цим боротися

6 хвилин

Навчальні програми

  • Всі програми
  • Англійська для дорослих
  • Англійська для дітей 6–12 років
  • Англійська для підлітків 13–17 років
  • Корпоративна англійська
  • Клуби нашої школи
  • Бібліотека

Тренінговий центр

  • Teacher Training Centre
  • Grade teacher
  • CELTA
  • DELTA
  • TKT
  • Вебінари, воркшопи, конференції

Екзаменаційний центр

  • cambridge-assesment-english
  • Cambridge Assessment English
  • IELTS
  • TOEFL iBT
  • Cambridge Assessment Admissions Testing

Наш центр

  • Про компанію
  • Викладачі
  • Ліцензії
  • Партнери
  • Блог
  • Новини
  • ЗМІ про нас
  • Галерея
  • Вакансії
  • Контактні дані

Користувачу

  • Правила центру
  • Договір навчання
  • Privacy Policy
  • Знижки
  • Тест на рівень англійської
  • Знайти сертифікат
  • Мапа сайту

Контакти

  • Київ, 01054, Україна, вул. Ярославів Вал, 13/2-Б.

    Найближча станція метро — Золоті Ворота
  • Join our Telegram

    Grade Teacher Training

© 2008–2023 Grade Education Centre, Cambridge Assessment English (license UA007)