Платиновий партнер Cambridge Assessment English

Ліцензія UA007

Ярославів Вал, 13/2-б
  Золоті Ворота
info@grade.ua
confirm

Дякуємо!

Наш менеджер звяжеться з вами.

callback-phone-icon

Зворотній дзвінок

  • Ім'я та прізвище
  • Телефон

Даю згоду на обробку моїх персональних даних з метою визначення рівня англійської мови та надання інших освітніх послуг

confirm

Дякуємо!

Наш менеджер звяжеться з вами.

24.07.2019

Юлія Чорна - photo
Юлія Чорна
Контент-менеджер
Eye icon Spinner

Як використовувати тексти аудіоматеріалів на заняттях з англійської

Как использовать тексты аудиофрагментов на уроках английского

Зазвичай у якості матеріалів аудіювання для занять виступають аудіотреки чи відео. Вони можуть бути дещо віддалені в часі та просторі та, певне, культурно, від потенційних слухачів у класах. Хоч автори підручників і намагаються передбачити ймовірні інтереси студентів, все ж неможливо створити контент, призначений лише для певного учня чи класу. Не дивно, що виникає деякий психологічний розрив між студентами й тим, що вони слухають. Вправи, які ми пропонуємо сьогодні, допоможуть учням подолати проблеми, спричинені такою «дистанцією», і допоможуть зрозуміти, що і як тестується під час аудіювання.

ПЕРЕД АУДІЮВАННЯМ

Текст-головоломка/Jigsaw text

Такі завдання допомагають учням розвивати усвідомлення цілісності та узгодженості тексту, а також мотивують слухати. Вони можуть виконуватися як у парах, так і в групах. Роздрукуйте копію скрипта (тексту аудіозапису) для кожної пари/групи та розріжте її на частини (рядки пісні). Учні повинні відновити послідовність тексту, а потім послухати та перевірити власну роботу.

Попереднє заповнення пропусків/Gap-fill prediction

Виконання такого завдання допоможе підвищити розуміння мовних особливостей тексту. Напередодні видаліть із тексту деякі слова/частини виразів. Завдання учнів – заповнити пропуски словами на власний розсуд, а потім прослухати та перевірити, чи їхні здогадки були правильними.

ПІД ЧАС ПРОСЛУХОВУВАННЯ

Бінго зі словами

Під час цієї гри учні навчаються чути окремі слова у зв’язному мовленні. Перед початком оберіть фрагмент з будь-яких опублікованих матеріалів для аудіювання тривалістю одна або дві хвилини. Розкажіть студентам про тему уривка, який вони слухатимуть. Попросіть їх намалювати «Бінго-картку» з 9 квадратів і вписати в кожну клітинку по одному слову, яке, на їхню думку, вони почують. Попередьте, що “а”, “the”, “be”, “do” або будь-які інші допоміжні слова не допускаються.

Під час відтворення аудіозапису учні викреслюють слова на своїх картках, коли чують їх. Перший, хто викреслить усе, стає переможцем. Якщо нікому не вдалося викреслити всі слова, то переможцем стає учень із найбільшою кількістю викресленого. Після цього дайте можливість учням звірити свої картки із текстом аудіо – роздайте їм скрипти, щоби вони могли побачити, чи не пропустили якесь зі слів на власній картці.

ПІСЛЯ ПРОСЛУХОВУВАННЯ

Визначення посилань у тексті/Identify the reference

Наступна вправа дуже корисна для тих, хто займається підготовкою до іспитів, оскільки допомагає зрозуміти цілісність і узгодженість тексту, а також розвивати критичне мислення. Вчитель підкреслює слова в скрипті, які стосуються інших слів або фраз у тексті. Це можуть бути особові чи вказівні займенники, дієслово «do». Студенти читають скрипти та шукають слова чи фрази, на які посилаються підкреслені.

Запитання – відповіді/Questions and answers

Якщо ви готуєте своїх учнів до FCE або ЗНО, ця вправа стане в нагоді, оскільки вона вчить студентів ставити запитання та вслухатися в деталі. Після того, як ви виконали всі завдання з підручника та переконалися, що учні зрозуміли аудіофрагмент, поділіть їх на рівну кількість пар. Попросіть клас знову прослухати аудіозапис, а потім у своїх парах скласти чотири запитання щодо почутого. Вони також повинні написати відповіді.

Попросіть кожну пару сісти разом з іншою. Пари повинні по черзі ставити свої питання. Якщо інша пара має відповідь, що підходить до питання, вони отримують бал. Переможцями стає команда з найбільшою кількістю балів. Після цього учні порівнюють запитання, які вони написали, з тими, що були в підручнику, і вирішують, які, на їхню думку, були кращими, і чому.

Ще більше ідей щодо роботи зі скриптами:

— 25 ideas for using audio scripts in the ELT classroom (25 ідей із використання скриптів на уроках англійської)

— The essential guide to using audio effectively in your ESL class (Повна інструкція з ефективного використання аудіо на уроках англійської)

— Series to practise listening with transcripts and activities (Практика аудіювання зі скриптами та завданнями)

— 7 great places to look for ESL listening material (7 кращих джерел пошуку матеріалів для аудіювання)

— VOA Special English Text & MP3 Files (Голос Америки: тексти та аудіофрагменти англійською)

4.7 (93.33%) 3 vote[s]