Платиновий партнер Cambridge Assessment English

Ліцензія UA007

Ярославів Вал, 13/2-б
  Золоті Ворота
info@grade.ua
confirm

Дякуємо!

Наш менеджер звяжеться з вами.

callback-phone-icon

Зворотній дзвінок

  • Ім'я та прізвище
  • Телефон

Даю згоду на обробку моїх персональних даних з метою визначення рівня англійської мови та надання інших освітніх послуг

confirm

Дякуємо!

Наш менеджер звяжеться з вами.

30.08.2019

Юлія Чорна - photo
Юлія Чорна
Контент-менеджер
Eye icon Spinner

Едріен Андерхілл – джазмен, що став ‘Pronunciation Guru’

Эдриен Андерхилл – джазмен, который стал Pronunciation Guru

Вам цікаво, хто такий Едріен Андерхілл та чому ми вирішили запросити його на нашу конференцію 21 lessons for the 21st century, яка відбудеться 26 жовтня 2019 року? Це справді неординарна особистість, і його виступу з нетерпінням чекають українські вчителі англійської.

«Я – редактор серій книг для вчителів видавництва Макміллан, автор книги “Sound Foundations: Learning and Teaching Pronunciation” і консультант із розробки нового словника англійської мови видавництва Макміллан,» – пише у своєму блозі Едріен Андерхілл. Він має багаторічний досвід роботи викладача та тренера, а до 1999  року був директором Міжнародного інституту підготовки вчителів у International House у м. Гастінгс. Нині працює міжнародним консультантом і ELT тренером. Серед його теперішніх проектів: проведення курсів підготовки вчителів у різних країнах, написання статей, співпраця з Macmillan Books for Teachers, виступи на конференціях та консультування шкіл. Крім усього цього, як пише він сам: «Можу лише додати, що якби ви завітали до мене, коли я не роблю нічого з переліченого вище, ви, мабуть, застали б мене за роботою в моєму органічному саду, за грою в джаз-бенді або ж просто за чашкою чаю…»

Дивлячись на цього чоловіка, важко уявити, що він зумів вміло поєднати дві улюблені справи: гру на гітарі та викладання англійської мови. Коли один із відомих ресурсів для викладачів англійської попросив його сказати декілька слів про себе, він розповів: «Я опинився в індустрії ELT у 1973 році, і це неймовірний досвід. На той час я був музикантом-імпровізатором, регулярно грав джаз у пабах та ресторанах. Я думаю, що багато вчителів погодяться зі мною, що справи йдуть краще, коли на сцену виходить спонтанність. Проте навіть зараз цьому питанню не приділяють достатньо уваги під час підготовки вчителів. Як у музиканта-імпровізатора, у моєму розпорядженні був регулярний майданчик для вивчення спонтанності: як вона виникає між людьми та пов’язана із творчістю, навчанням та розвагами!» 

Як відомий джазмен і вчитель, Едріен Андерхілл продовжує: «Сьогодні є багато досліджень, у тому числі з нейронаук, про зв’язки музики та мови. Я думаю, що музика також допомагає нам прислухатися до мовлення – як люди артикулюють, використовують ритм, наголос, інтонацію тощо. Ба більше, граючи джаз, ми часто робимо «помилки» – вони є частиною перформансу, і в навчанні мови нам потрібно допомагати учням не боятися помилитися. Калеб Гаттеньо, один із найвпливовіших і плідних викладачів математики ХХ століття, відомий своїми інноваційними підходами до викладання та вивчення математики, іноземних мов і читання, сказав, що «помилки – це подарунок для класу». На думку Андерхілла, якщо вчителі просто трохи більше цікавитимуться, як їхня присутність впливає на те, що відбувається на заняттях, помічатимуть вплив, який вони самі та ситуація в класі мають на учнів, якщо вони сприйматимуть навчання як пригоду, тоді їм не буде важко робити щось інакше на уроці, досліджуючи в такий спосіб, наскільки навчальний досвід може бути продуктивнішим для самих вчителів та учнів.

adrian underhill

Свою першу книгу ‘Workbook for the new edition of the Oxford Advanced Learners Dictionary’ він написав ще в 1980. Іншу (кращу, зізнається автор) – для Macmillan Dictionary у 2002. Роботу над Macmillan Teacher Development Series разом із іншими авторами, такими як Джилл Флорент, Джонатан Маркс, Джим Скрівенер, а також зі своїм братом Ніком, розпочав у 1990-х. Згодом ця серія стала відома як Macmillan Books for Teachers. Як зізнається пан Андерхілл, це була справжня навчальна пригода. Втім, вона триває й далі!

Найбільшим своїм досягненням Едріен Андерхілл вважає той факт, що фонемну таблицю Sound Foundations, автором якої він є, можна побачити на стінах у класах у всьому світі. Він і сам працював викладачем у багатьох країнах. Серед найцікавіших місць, де довелося навчати, згадує: «Бразилію, під тінню дерева манго; нагорі в пабі в Старому місті Гастінгс; в Ушуайї, найпівденнішій початковій школі світу (як вони самі вважають); біля стенду Макміллана на конференції в Портоново в Італії; на даху невеликої будівлі в Бхубанесварі, Індії, у сутінках; і в неопалюваній, напівпідвальний аудиторії із широкими вікнами в Нанкіні, вбраний у два шари рукавичок і шапку, перед чудовими учнями, вдягнутими так само, які щебетали «нам подобається свіже повітря».

На думку Андерхілла, вчителі припускаються двох помилок, навчаючи своїх учнів правильній вимові:

  • Вимова розглядається як щось нескінченне та таємниче, тут немає інструментів мислення та плану, якого необхідно дотримуватися під час навчання.
  • Вчителі навчають вимові своїх учнів когнітивно (мисленнєво), а це повинно відбуватися фізично.

На думку автора, якщо вчителі намагаються навчати своїх учнів вимові з тим же когнітивним підходом, за допомогою якого вони викладають лексику та граматику, то вимова не інтегрується, і тому учням пропонується неповний мовний продукт. Він називає це «фонетичне зчеплення» – тобто учні вимовляють слова так, як вимовляють їхні вчителі.

Британская фонетическая таблица

Щоби цього не відбувалося, потрібно усвідомити, що вимова – НЕ розумова, а фізична дія, тому що коли ми вимовляємо звуки, слова, словосполучення тощо, ми активізуємо роботу м’язів обличчя та всього мовного апарату.

Підхід до вивчення звуків Е. Андерхілла можна застосовувати в навчанні будь-якої мови. Таблиця, яку створив автор – це не просто набір фонемних символів. Про те, що таблиця вимови англійських звуків може дати як викладачам, так і тим, хто вивчає англійську, ми вже писали раніше. Як говорить сам автор: «Замість символів фонем могло бути що завгодно: малюнки або кольорові клітинки, якщо хочете. Або просто порожні клітинки, що я іноді роблю. Але що б ви не робили, учні однаково вивчають звуки, а не зображення кольорів або порожніх просторів. Таблиця не стосується в