Як вік і освіта впливають на вміння користуватись технологіями — eurostat

Як вік і освіта впливають на вміння користуватись технологіями — eurostat
23.02.2024

У повністю диджиталізованому світі цифрові навички вийшли в топ умінь, якими мають володіти люди. Проте дослідження показують, що в деяких європейських країнах володіння digital skills може складати менш як 30%.

Що на це впливає, і в яких країнах показники найгірші? Про це дізнаймося з нового дослідження eurostat.

Де і в кого найкращі цифрові навички?

Дослідження проводилося у країнах Європейського Союзу. Основна його підсумкова цифра така:

55% європейців віком від 16 до 74 років володіють базовими цифровими навичками.

Що входить в поняття digital skills? Ідеться про вміння користуватися ґаджетами, шукати та обробляти інформацію в інтернеті, дотримуватися цифрової безпеки та комунікувати через соціальні мережі, месенджери, платформи тощо.

Водночас показники дуже варіюються залежно від країни:

  • найвищий рівень володіння цифровими навичками у Нідерландах83%;
  • найнижчий — у Румунії, де лише 28% людей визначеної вікової категорії мають такі вміння.

На другому і третьому місці в списку також перебувають Фінляндія понад 80% та Данія, майже 70% а от в кінці рейтингу поруч із Румунією — Болгарія та Польща. у межах 40-60%

Що впливає на ці показники?

Дослідники виміряли два основні фактори впливу: освіта та вік. Так, у кожній країні дані показують, що чим вищий рівень освіти, тим вищий рівень digital skills.

Проте все ж є країни, де і люди з високим рівнем цифрових навичок, і з низьким не надто сильно відстають один від одного.

А от найбільший такий розрив помітний у Португалії, де майже 90% людей з високим рівнем освіти мають і хороші цифрові навички, а серед тих, хто має низький рівень освіти, лише до 25% володіють digital skills.

Водночас вік впливає на статистику таким чином:

У старших вікових групах зафіксовано нижчий рівень володіння цифровими навичками як серед чоловіків, так і серед жінок. Наприклад, у віковій групі 65-74 роки відсоток чоловіків, які володіють принаймні базовими цифровими навичками, більш ніж удвічі менший, ніж у віковій групі 25-34 роки (69% проти 34%).

Контраст між жінками різних вікових груп був ще виразнішим: 71% жінок у віці 25-34 років володіли принаймні базовими цифровими навичками порівняно з лише 25% жінок у віці 65-74 років.

Останні тенденції показують, що і в Україні питання цифрових навичок та рівня освіти насправді взаємозалежне. Сучасні підходи до навчання передбачають використання технологій та ШІ, тому рівень digital skills насамперед мають підіймати освітяни та учні.

Дізнайтеся більше про те, якими інструментами користуватися у викладанні, аби підвищувати якість своїх уроків та розвиватися як професіонал.