Схвалюють чи засуджують: як викладачі англійської мови ставляться до ШІ

Схвалюють чи засуджують: як викладачі англійської мови ставляться до ШІ
19.01.2024

У British Council провели нове дослідження стосовно того, як вчителі англійської мови використовують АІ у своїй роботі та ставляться до нього.

Вибірка охоплює 1348 викладачів зі 118 країн, які працюють у початкових, середніх та старших школах.

Яке ставлення викладачів англійської мови до ШІ?

У Британській Раді наголошують на необхідності навчання майбутніх викладачів англійської мови ефективному використанню АІ.

Так от, за результатами дослідження більшість учителів уже застосовують ШІ в тій чи іншій формі.

Найпоширенішими інструментами серед викладачів є:

  • додатки для вивчення мови — 48%,
  • ШІ для створення мови — 37%,
  • чат-боти — 31%.

А от серед найбільш популярних причин використання АІ виокремили:

  • створення навчальних матеріалів — 57%
  • допомога учням у вивченні англійської мови — 53%,
  • створення планів уроків — 43%.

Інфографіка: British Council

Цікаво, що більшість педагогів погодилась з твердженням про те, що інструменти штучного інтелекту допомагають розвивати мовні навички, а саме: читання, письмо, аудіювання та говоріння.

Викладачі висловили найбільший захват від інструментів штучного інтелекту, які пропонують інноваційні інструменти для навчання, редагування текстів в реальному часі, здатність адаптуватися до рівня учнів і надають цікаві матеріали для уроків.

10 must-have ресурсів для вчителів

Дізнатися

Чому освітяни висловлюють стурбованість щодо ШІ?

Найбільшим недоліком, на думку опитаних, є відсутність у ШІ людських емоцій і нездатність повністю сприймати такі мовні нюанси, як гумор. 

Загалом вчителі вважають, що інструменти та контент на основі штучного інтелекту повинні доповнювати, а не замінювати чинні методи викладання.

Приблизно 51% вчителів висловили незгоду з твердженням, що до 2035 року штучний інтелект зможе самостійно викладати англійську мову. У той час як 23% вважають такий сценарій повністю прийнятним, ще 26% висловили нейтралітет стосовно цього питання.

За результатами опитування, більшість вчителів переконані, що вони пройшли недостатню підготовку, щоб використовувати штучний інтелект у своїй роботі. 

До речі, нагадаємо, що в Україні провели опитування серед викладачів і учнів щодо використання штучного інтелекту під час навчального процесу. Виявилось, що понад 30% школярів використовують інструменти штучного інтелекту щотижня з різною метою. 

Детальніше про дослідження можна почитати за посиланням.