Скільки відсотків школярів та вчителів використовують АІ — дослідження

Скільки відсотків школярів та вчителів використовують АІ — дослідження
22.12.2023

Projector Creative & Tech Institute, Мала академія наук України та дослідницька компанія Factum Group провели опитування серед українських педагогів та школярів. 

Дослідження здійснювали у період з вересня по жовтень з метою аналізу наскільки активно в українській шкільній освіті використовують штучний інтелект та його можливості.

Власне, вибірка охоплювала дві категорії: вчителі, які викладають в школі, та учні 8-11 класів.

Як часто освітяни користуються ШІ?

Результати опитування свідчать, що найпопулярнішими серед вчителів є ChatGPT та інструменти ШІ від проєкту «На Урок»

Натомість інші інструменти АІ — Grammarly, Bard Google, Midjourney, Notion AI та Stable Diffusion — використовують значно менше. Крім того, багато педагогів навіть не знають про їхнє існування.

Інфографіка: Factum Group

Варто відзначити, що популярність інструментів ШІ від проєкту «На Урок» та Grammarly варіюється залежно від предмета, який викладає вчитель.

Так, «На Урок» частіше від інших використовують ті, хто викладає українську мову та літературу, а також вчителі історії. Водночас вчителі англійської мови віддають перевагу «Grammarly».

Очікувано, вчителі інформатики, а саме 76%, використовують штучний інтелект активніше. А ось серед вчителів початкових класів, біології та географії переважає нижчий рівень використання ChatGPT.

Соціологи відзначають: чим менший стаж роботи у школі, тим активніше прослідковується використання ChatGPT.

Для яких завдань педагоги використовують АІ?

  • Підготовка до занять,
  • Підготовка до домашнього завдання,
  • Перевірка знань учнів,
  • Проведення занять,
  • Позакласна робота,
  • Виступи,
  • Створення курсів.

Екскурсія Нью-Йорком на уроці англійської

Цікаві факти

Результати використання АІ учнями

Авжеж, практично всі учні чули про сервіси ШІ. Найбільш поширеним серед усіх є ChatGPT. Щоправда, Grammarly, Bard Google, Midjourney, Notion AI та Stable Diffusion використовують менше.

Згідно з результатами дослідження, рівень знання та користування вищий у старших школярів.

Понад 30% школярів використовують інструменти штучного інтелекту щотижня з різною метою, зокрема:

  • пошук інформації, поглиблення в тему,
  • пошук пояснень, детальних консультацій в складній темі,
  • пошуку взірця, ідей, натхнення,
  • пошук відповідей, яких не знають,
  • створення конспектів,
  • створення письмових робіт,
  • створення презентацій, зображень та проєктів,
  • підготовка до уроків, навчання,
  • допомога з домашнім завданням,
  • саморозвиток, коучинг,
  • самоперевірка,
  • списування.

Тож результати дослідження свідчать про те, що вчителі хвилюються через появу штучного інтелекту, адже він може обмежити розвиток учнів, призвести до списування та неетичного використання. 

Проте більшість учнів вважають, що ШІ може, навпаки, поліпшити навчання та розвиток, зробити освітній процес цікавим та захопливим.