Існує думка, що для того, аби досягти успіху у сфері мовного розвитку, варто жити та викладати у великому місті. Проте в наш час із розвитком технологій вона стає все менш актуальною.
Натомість сьогодні один із тих чинників, що дозволяє надавати якісну мовну освіту, яка відповідає сучасним стандартам — це постійний розвиток викладацьких навичок за допомогою курсів, тренінгів або кваліфікацій, прикладом яких є CELTA.
CELTA — це кваліфікація для викладачів англійської мови як іноземної, що видається підрозділом Кембриджського університету.
Навчання триває протягом місяця та може проходити лише в авторизованому центрі, одним із яких є Grade Education Centre.
У цьому матеріалі ми розповімо історію викладачки Ірини Середенко, яка доводить, що стати успішним викладачем у невеликому місті — нескладно, а отримати сертифікат CELTA — ще простіше!
Дзвіночки про талант викладання та початок карʼєри
Ірина народилась та виросла у центрі України — в місті Черкаси. Розповідає, що ніколи не бачила себе викладачем та не розглядала цей варіант для себе. Проте перші дзвіночки про талант викладання почали зʼявлятися вже на перших курсах в університеті.

У нас була дисципліна «Педагогіка» — вона мені подобалась, я все розуміла. Коли всі сидять-вчать матеріал по три години, мені достатньо було лекцію послухати, аби створити цікавий урок.
«А чому ж студентка вивчала основи педагогіки, якщо не планувала стати викладачем?» — спитаєте ви. Все просто!
Освіту Ірина отримувала в Черкаському державному технологічному університеті на лінгвістичному факультеті, випускники якого ставали викладачами та перекладачами одночасно.
Проте на момент навчання майбутню викладачку цікавив лише переклад, завдяки чому після здобуття диплома магістра Ірина розпочала карʼєру в цій сфері. Проте викладання знайшло її й тут!

Я працювала перекладачем: постійно з паперами, постійно сам з собою. В якийсь момент мене попросила знайома допомогти з навчанням англійської її дитини.
Після успішного досвіду із першою студенткою, Ірина почала отримувати запит на репетиторство дітей й від інших друзів та знайомих.

Спочатку була одна дівчинка, потім інший учень, і ще інший, інший, інший… Я помітила, що в мене це виходить.
Проте окрім учнів, поповнення в Ірини відбулось і у власній сімʼї — на той момент у викладачки зʼявився другий син.

Тоді я вперше розмістила своє резюме. Мене запросили в школу викладати дистанційно.
Попри те, що у 2012 році онлайн-формат навчання був далеко не таким поширеним, Ірина все ж вирішила спробувати викладати дистанційно!

На той час всі носом крутили, мовляв: «чому можна навчитися в онлайні». А я казала, що вчитися дистанційно можливо! І з того часу викладаю лише в такому форматі.
Проте Ірина зізнається, що зручним онлайн-викладання англійської було далеко не одразу.

Це було дуже незвично. Потрібно було тримати увагу людини та навчити її чомусь при тому, що швидкість інтернету була дуже повільною. Звісно, про Zoom мови не йшлося.
Проте на жаль, окрім навчання викладачів працювати в онлайн-форматі, іншого розвитку співробітників на цьому місці роботи передбачено не було. Ірина розуміла, що так бути не повинно, проте через вік дітей не могла собі дозволити змінити роботу.
Саме тому викладачка продовжувала накопичувати досвід та паралельно намагалась підвищувати кваліфікацію за допомогою курсів чи самостійного навчання.
Проте початок повномасштабної війни змінив кожного з нас, надавши розуміння того, що жити варто тут і зараз. Й Ірина не стала виключенням!
Жага до змін та проходження CELTA
Бажаючи змін та розвитку в професійній діяльності Ірина вирішила звернути увагу на міжнародні кваліфікації для викладачів англійської мови, а саме TESOL та CELTA. Проте вибір викладачка зробила все ж на користь другого варіанту.

Мене відштовхнуло те, що про TESOL майже не було інформації українською. Після цього я натрапила на матеріал про CELTA від Grade. Я прочитала його, і рішення прийшло само собою.
Оскільки навчання триває протягом місяця по 8 годин на день, кожен із викладачів готується до кваліфікації заздалегідь: хтось фінансово, хтось побутово. Проте Ірина не з тих, хто переклав відповідальність на домашні справи на інших.

На той момент у мене були заощадження, які дозволили мені потрапити на навчання. З побутової сторони — я ніяких змін майже не побачила. Я так живу, для мене це не було чимось новим.
На думку викладачки, під час проходження CELTA варто памʼятати про те, що ти робиш те, що любиш!

Ще з часів університету мені подобалось вчитися. Окрім цього, на курсі ти робиш те, що тобі подобається — це не є стресом.
Також викладачка відмічає структуру навчання, яка спрощує процес отримання та засвоєння великої кількості нової інформації.

CELTA — це те, що я люблю! Тобто не тільки начитка та теорія, а й практика. Мені дуже подобалась практична сторона навчання, адже лише лекції нічого не дають.
Також викладачка наголошує на роботі тренерів. Розповідає, що саме вони мотивували докладати більше зусиль під час навчання.

Я дивилась на те, як просто тренерам даються задачі і тоді це здавалось чимось фантастичним. І я звісно теж намагалась все робити як вони, зрештою — тепер також так вмію!
Результати після CELTA та її вплив на викладання
Завдяки CELTA викладачка здобула не лише нові знання з методики викладання, а й отримала інший важливий результат — впевненість у своїх діях.

CELTA дає чітке розуміння методики викладання, допомагає розвинути практичні навички роботи з різними групами студентів і навчитися ефективно пояснювати матеріал.
У перехідні періоди, коли ти хочеш щось змінити, ти розумієш, що ти застряг та не розумієш, куди далі йти. І кваліфікація дала розуміння не просто куди, а й як йти далі. CELTA дає напрямок!
Одним із таких напрямків виявилась пропозиція стати викладачем у Grade Education Centre, який Ірина й обрала!

Мені це здалось логічним, адже мене вже бачили в роботі на CELTA. Якщо я вам підходжу, у мене вже є здобута кваліфікація — чому не погодитись?
Тепер Ірина навчає підлітків та дорослих у групах загального вивчення мови. Розповідає, що чи не кожного дня використовує знання, здобуті під час проходження CELTA.

Ти завжди розумієш, як структурувати інформацію та створити корисне заняття. Навіть якщо у тебе мало часу на підготовку, ти плануєшся на основі здобутих знань — і урок виходить чудовим!
Переглянути групи Ірини ви можете за посиланням! Проте будьте готові проявляти активність та зацікавленість на уроках викладачки, адже саме вони, на думку Ірини, дозволять отримати результат від навчання!

Від студента завжди очікуєш response — активної участі під час уроку. Це може бути жива реакція на матеріал, обговорення, питання чи навіть сумніви. Коли студент взаємодіє з викладачем і групою, він по-справжньому занурюється в навчання, і це робить урок максимально ефективним.
Проте для того, аби студенти отримували задоволення від навчання, викладач повинен отримувати задоволення від життя, чи не так?

До отриманої травми, я займалась ММА. Зараз намагаюсь час від часу робити фізичні вправи в домашніх умовах — при роботі сидячи це важливо. Окрім цього, дуже люблю читати та малювати картини по номерах.
Якщо ж ви надихнулися прикладом Ірини та бажаєте змінити свою карʼєру та життя за допомогою отримання міжнародного сертифіката CELTA — перегляньте детальнішу інформацію про кваліфікацію, залиште заявку та проконсультуйтесь з менеджерами нашого центру.
Можливо, для наступного подібного матеріалу ми надихнемося саме вашою історією!
Дякуємо за ваш коментар! Після модерації ми опублікуємо його на нашому сайті :)