☝ У багатьох підручниках, незалежно від того, чи зосереджені вони на навчанні усного мовлення, читання, письма чи граматики, є заздалегідь написані діалоги майже у кожному розділі. Вправи, як правило, полягають у прослуховуванні аудіозапису діалогу, або ж потрібно практикуватись з партнером або відповідати на запитання. Втім, я впевнена, такі завдання дуже одноманітні, і можуть швидко набриднути як викладачам, так і студентам. Тож як зробити роботу з діалогами цікавішою і при цьому слідувати навчальній програмі чи підручнику?
Багато вчителів пишуть власні діалоги на основі змісту уроку або дають учням завдання складати діалоги. Інші – зосереджуються на правильній вимові, плинності мовлення чи інтонації. Проте завдання ніяк не заохочують студентів до творчого чи більш особистого самовираження. Grade Education centre підготував кілька порад та рекомендацій, які допоможуть використати діалоги ефективно, незалежно від того, чи ви навчаєте вимові, граматиці, чи новим словам!
ПРАКТИКУЄМО ВИМОВУ, НАГОЛОС ТА ІНТОНАЦІЮ
Старий добрий прийом – читання хором – ще ніхто не скасовував. Це правда, що він дещо одноманітний та не експресивний, але має свої переваги. Оскільки студенти мають змогу заховатися за голосами своїх одногрупників, ця діяльність може стати прекрасною можливістю попрактикувати вимову для тих, хто боїться, що їх помилки почують інші. Як викладач, ви матимете можливість стежити за своїми учнями й відповідно підлаштовувати урок, адже ви зможете пройтися і почути, як це роблять і чи прогресують чи ні всі студенти.
Після того, як ви прочитали діалог усі разом, запропонуйте комусь з учнів, прочитати його з вами. Далі поділіть учнів на пари. Запропонуйте їм читати діалог у різних “режимах”, наприклад, action, romance, opera, horror та ін. Далі учні в парах готують одну версію діалогу, читають її перед усім класом, а решта учнів відгадує, що це за жанр.
Підказка:
Якщо ви викладаєте онлайн, це дуже зручно зробити через Zoom Breakout Rooms, де учні можуть тренуватися в парах або невеликих групах, а ви, своєю чергою маєте можливість послухати кожну пару окремо.
Якщо ви хочете зосередитися на наголосах у реченнях, скажіть учням про так звані content words та function words. Учні підкреслюють важливі слова у своїх рядках, та читають діалоги, наголошуючи тільки content words.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Як розговорити підлітків на заняттях з англійської
ПРАКТИКУЄМО ГРАМАТИКУ
Якщо вам, до прикладу, потрібно звернути увагу на стверджувальні та питальні речення, ви можете спробувати “перекрутити” слова. Все, що вам потрібно зробити, – це взяти речення з діалогу і поскладати слова в довільному порядку. А вже вашим студентам вирішувати, як правильно сказати: “Are you coming tonight?” чи “Tonight you are coming?”. Для того, щоб зробити це завдання цікавішим для учнів, поділіть їх на пари та влаштуйте змагання.
Ще один спосіб повправлятися у граматиці чи будь-яких інших потрібних вам структурах – перефразування. Розпочинайте поволі: запропонуйте учням замінити або перефразувати короткі речення. Поступово переходьте до більш розширених діалогів.
1) Для цього роздайте учням діалоги й запропонуйте, наприклад, замінити пропозицію в ньому на інші варіанти:: “Let’s go out tonight” на “Why don’t we go out tonight”, “How about going out for a night on the town”, і т.д..
2) Роздайте кілька різних діалогів, попросіть учнів прочитати діалог, а потім створити ще один діалог без використання слів із попереднього діалогу. Учні можуть переглядати оригінальні рядки, але повинні використовувати інші слова та фрази.
3) Попросіть учнів прочитати діалог для іншої пари учнів. Ця пара, своєю чергою, має відтворити почутий діалог за допомогою парафрази.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Що таке “rapport” та як його будувати на уроках англійської
РОЗВИВАЄМО ЛЕКСИКУ ТА МОВЛЕННЯ
Заздалегідь видаліть із діалогу усі потрібні вам слова. Роздайте його учням і запропонуйте заповнити пропуски. Саме вони повинні вирішити як правильно: “I just bought some bread” чи “I just bought some microwave”, щоб діалог не втратив свого змісту. Таким самим чином можна практикувати й граматику!
Підказка:
Для роботи з текстами в PDF-форматі, я використовую два додатки:
- splitapdf.com — тут я можу поділити підручник на окремі сторінки або витягнути з нього необхідні мені для уроку;
- pdfescape.com — робить сторінки підручника придатними для використання на онлайн уроках (учні можуть вписувати слова, вибирати варіанти відповідей і т.д.).
Обидві програми працюють онлайн. Є обмеження за розміром файлу — не більше 100 МБ.
Інший варіант – переписати діалог неправильно і запропонувати учням виправити текст. Якщо вам потрібна практика читання / письма, це – чудове завдання!
Відкриті діалоги також можуть стати чудовою вправою для повторення лексики та розвитку плинності усного мовлення. Запропонуйте учням діалог, в якому є рядки лише одного із мовців. Далі вони повинні закінчити цей діалог, використовуючи запропоновані вами фрази, або (для студентів із вищим рівнем англійської) написати власні репліки, використовуючи потрібні слова (або кількість слів) чи фрази.
Ще один челлендж – надати студентам лише перші декілька слів, що є початком кожної репліки діалогу.
Розділіть один довгий діалог або кілька коротких діалогів на частини і роздрукуйте на шматочках паперу та роздайте учням. Скажіть, що їм потрібно ходити по аудиторії та читати свою частину діалогу іншим учням. Якщо вони зустрінуть людину, яка, на їх думку, має частинку діалогу з тієї ж послідовності, вони стають в пари. Встановіть обмеження часу і пройдіться, слухаючи, як учні виконують завдання. Вирішіть, коли припинити цю діяльність, а потім організуйте учнів у пари чи малі групи. Попросіть їх реконструювати те, що, на їхню думку, є діалогом. Інтерпретацій діалогу може бути багато. Нагадайте, що правильної відповіді немає!
Найбільша перевага навчання мові за допомогою діалогів полягає в тому, що студенти мають змогу відпочити від звичних навчальних вправ та максимально попрактикувати англійську. Щоб отримати користь від цього виду діяльності, не забудьте скористатися творчістю своїх студентів та заохочуйте їх отримувати задоволення від самого процесу.
Нагадуємо, що нещодавно ми писали, як створювати відео на уроках англійської з молодшими школярами.
Дякуємо за ваш коментар! Після модерації ми опублікуємо його на нашому сайті :)