3 вправи для розвитку креативного мислення молодших школярів на уроках англійської

3 упражнения для развития креативного мышления младших школьников на уроках английского

Чи знали ви, що коли Мікі Маус уперше заговорив (у мультику «The Karnival Kid» 1929 року він сказав “Hot dog, hot dog”), Уолт Дісней був незадоволений тим, як звучав персонаж? Після цього він озвучував мишеня власним голосом аж до виходу «Mickey and the Beanstalk» 1947 року, коли, за його словами, він уже став надто зайнятий, щоби продовжувати це робити.

Уолт Дісней був однією з найкреативніших постатей в історії людства. Один із його помічників описав його так: «Дивовижним в Уолті було те, що він був не однією людиною; у ньому неначе жило троє: Уолт Мрійник, Уолт Реаліст і Уолт Критик!» (з книги “Teaching Young Learners to Think” Герберта Пухти та Марріон Вільямс).

У часи, коли формальна освіта зосереджується здебільшого на розвитку аналітичного та логічного мислення, чи є на уроках англійської мови простір для розвитку творчого мислення учнів – типу мислення, що зосереджується на дослідженні ідей та генеруванні різних можливостей? Як учителі, чи можемо ми допомагати учням мріяти та рухатися до здійснення мрій, оцінювати та вдосконалювати їх, поки вони не стануть реальністю? Сьогодні ми пропонуємо вам спробувати 3 вправи, які передбачають розвиток творчого мислення на заняттях англійською.

3 упражнения для развития креативного мышления

20 способів використання канцелярської скріпки

Ця вправа підійде для YL або будь-якого іншого рівня учнів. Вам знадобиться коробка скріпок. Спочатку продемонструйте своїм учням, як полагодити пару окулярів за допомогою скріпки. Далі роздайте скріпки кожному. Розділіть учнів на групи по 4 особи. Попросіть їх вигадати двадцять способів використання скріпки. Скажіть, що для цього потрібно використовувати свою уяву.

Ви можете назвати декілька прикладів, на кшталт «use as a hairclip» або «cleaning nails» тощо. Після цього студенти по черзі розповідають про свої ідеї, поки вони в них не закінчаться. Після цього проголосуйте за найкреативнішу ідею.

Необов’язково: ви можете навчити їх висловлювати свої думки, наприклад, «You can make a …», «You can use it as a …». Можна замінити скріпки для паперу на будь-який предмет, наприклад, гумка, олівець, картопля тощо.

Веселі вірші

Ця вправа передбачає активне слухання. Оберіть вірш і скажіть учням, що ви будете читати його вголос. Розкажіть їм, про що приблизно йдеться у вірші. Якщо потрібно, попередньо вивчіть ключові слова.

Попросіть учнів під час першого прослуховування на аркуші паперу зробити якомога більше малюнків того, про що йдеться у вірші. Ви повинні читати текст повільно, але в природньому темпі.

Перед тим, як читати вдруге, попросіть учнів обмінятися своїми аркушами та уважно переглянути малюнки своїх однокласників. Скажіть їм, щоби вони звертали увагу та вказували пальцем, коли розпізнають частину тексту на малюнку свого партнера під час читання.

Також учні можуть спробувати скласти власні вірші про малюнки.

Развиваем креативное мышление на уроках английского

Створення оповідання

Для цієї вправи учні сідають півколом. Вони намагаються зробити розповідь максимально зв’язною, як це видно нижче:

Student A: Pepito went to school.

Student B: Pepito went to school and he had a bike accident.

Student C: A bike accident was very serious; his leg was bleeding (new word).

Student D: His leg was bleeding and he called his mother.

Student E: His mother fainted (new word).

Поки учні складають свою розповідь, учитель повинен заохочувати їх до використання словника та допомагати їм у процесі. Учні також можуть допомагати один одному.

Якщо ви хочете дізнатися більше про розвиток креативного мислення на уроках EFL/ESL:

— Creativity in the English Class: Activities to Promote EFL Learning

— Activities for Teaching Creativity and Problem Solving (Book, PDF)

— Creativity in the language classroom

— Creative Thinking Activities for Students

Також рекомендуємо вам переглянути промову на локальному заході TEDx, який проводиться незалежно від конференцій TED. Кетрін Тіммеш розповідає, чому творчість є важливим інструментом для сьогоднішніх студентів і як вчителі можуть легко заохочувати та сприяти розвитку навичок креативного мислення. Також вона розвіює деякі загальноприйняті міфи про те, що таке творчість, а що ми не можемо назвати творчістю, пропонує конкретні підказки, які можна швидко використати в будь-якому класі, і зазначає, що в неї все ще немає реактивного ранця!