Історія професійного становлення та реалізації часто допомагає краще зрозуміти людину. Тому, майбутні студенти можуть ознайомитись з цілою серією блогів про наших викладачів: їхній шлях та принципи роботи, а викладачі — розкрити тему кваліфікації CELTA, адже саме вона вплинула на життя кожного з героїв-викладачів.
Сьогодні розповідаємо про Івана Біляєва — викладача General English у групах підлітків та дорослих, а також цікавої людини, яка несподівано обрала професійний шлях!
Хто він?
Іван народився та жив більшу частину свого життя у Харкові. Саме там були пройдені перші кроки викладацького шляху. Однак, через повномасштабне вторгнення та активні бойові дії на Харківщині, хлопець був вимушений переїхати до Києва та все починати наново.
Професійна діяльність Івана розмаїта: з 15 років він почав працювати, спершу — аніматором. За його словами робота в цій сфері була захопливою, а з дітьми знайти спільну мову було легко та комфортно.
Всупереч початковому страху роботи з дітьми, Іван 5 років присвятив роботі аніматором у різних компаніях.
Коли прийшов час вступати до вишу, аніматорство не закинув, а майбутньою професією обрав наукову галузь. Так Іван вступив на біологічний факультет. Як так вийшло?
Насправді я обрав біологію спонтанно. В 11 класі, як і більшість, не розумів, чим я хочу займатись, перебирав в голові різні варіанти й в певний момент вирішив спробувати піти в науку.
Після того як поспілкувався зі студентами біологічного факультету та своєю вчителькою — остаточно переконався, що це доволі непоганий варіант. Наука незалежна від кризи чи світових подій, вона завжди живе і всюди потрібна.
Біолог починає викладати англійську…
Під час навчання на біологічному факультеті Іван задумався над підробітком. Каже, що робота аніматором дійсно набридла, а жити на одну стипендію — було вкрай важко. Тож, за щасливим збігом обставин Іван опинився на інтервʼю в одній з харківських мовних шкіл.
Процес працевлаштування не був швидким, проте мені довірились, що найголовніше, і дали гарне навантаження.
Крім того, я мав кваліфікованого тьютора. Вона ввела у курс справ, я почав працювати й згодом зрозумів, що в мене класно виходить викладати!
І перше питання, яке виникає: як біолог за освітою ще незакінченою може знати англійську так, щоб мати змогу викладати? Іван пояснює цей феномен дуже просто:
Річ у тім, що я навчався у спеціалізованій школі, де англійській приділяли близько 8 годин на тиждень. Тож я відвідував не лише уроки мови, а й англійської літератури, Business English, країнознавства (це урок присвячений Британії та США) і все це — англійською.
Мова мені реально подобалась, тому я докладав зусиль і робив все, що нам задавали на уроках.
Крім того, вступивши до вишу і захопившись наукою, Іван читав сучасні матеріали та актуальні дослідження англійською, адже нею опубліковано дуже багато необхідного для навчання.
Таким чином, спочатку майбутній викладач отримав міцну базу в школі, а потім розширив свої знання в університеті.
Професійна діяльність і рішення пройти CELTA
Починаючи з другого курсу, Іван ступив на безперервний шлях викладання. Хлопець розповів, що весь навчальний рік навчав здебільшого групи підлітків, а влітку приєднувався до викладання на інтенсивних курсах і в таборах.
Однак, для розвитку та подальшого викладання без вищої освіти філолога, лінгвіста чи педагога Івану потрібне було навчання. Вихід — кваліфікація CELTA, де він не лише структурував набутий за 5 років викладання досвід, а й розширив свої знання.
Я знав, що мені потрібна CELTA, однак деякий час боявся, адже в мене немає профільної освіти. І все ж, напередодні повномасштабного вторгнення я нарешті наважився — запланував проходження курсу на Мальті.
Мою кандидатуру погодили, все було готово, я вже мав надсилати передоплату, але попросив провайдерів зачекати до березня.
Інформаційне тло остаточно переконувало, що велика війна от-от почнеться, але ніхто не знав в якому форматі. Як виявилось — чекав недарма...
У квітні 2022 року Іван переїхав до Києва та остаточно вирішив не відкладати CELTA, адже у новому місті без роботи треба швидко ухвалювати рішення.
Викладач знайшов Grade Education Centre і центр виявився оптимальним варіантом для проходження CELTA.
Фідбек про курс
Іван щиро задоволений своїми тьюторами — Елеонорою Пазяк та Іскрою Стаменкоською. Каже, що вони створили такі умови, які дали змогу стати професійними тічерами та здобути максимум на заняттях.
Ось як про нього відгукується одна з тьюторів курсу CELTA:
Іван є прикладом того як людина, яка не має профільної освіти, стає чудовим викладачем англійської.
На курсі він демонстрував гнучкість, здатність обʼєктивно аналізувати та оцінювати власні уроки. Він дуже чітко розуміє, чого потребує кожна конкретна група студентів і адаптує заняття під них. Крім того, він надзвичайно позитивний та щирий, що впливає на атмосферу на його заняттях.
Я дуже пишаюсь таким студентом, а тепер і моїм колегою! Працювати з такими людьми — величезне задоволення.
З-поміж іншого, запевняє Іван, навчився якісно розпоряджатись часом на уроках, а також отримав інструменти для роботи в онлайн-форматі.
Однак, найголовнішим відкриттям стала проста, але влучна істина:
Інсайт, який я надовго запамʼятаю: ми, вчителі, не аніматори! На уроках з нами не має бути весело, адже наша мета — навчити.
Мені ж, навпаки, здавалось, що заняття завжди має бути таким fancy та інтерактивним. Звісно, можна креативити, якщо у вас є хист та бажання. Але я інший — раціональний та маю працювати за певним алгоритмом. Мене навчили використовувати це і надали практичні інструменти.
Плани на майбутнє
Іван працює в Grade з вересня 2022 року, саме тоді він вперше почав проводити заняття у дорослих групах. Каже, що це було новим і трохи бентежливим досвідом, однак тепер — навпаки відчуває комфорт на заняттях з ними.
За словами Івана, у комфорті не відчувається розвитку, а тому молодий викладач не сидить на місці та ставить собі нову мету, щоб постійно зростати.
В майбутньому я хотів би взяти дитячі групи, адже, по-перше, я ніколи не вчив дітей, а по-друге, це мій найбільший страх. Отже, час його долати!
Головні принципи
Розповідаючи про свої правила роботи, Іван зізнається, що розділяє підлітків та дорослих, а отже і підходи до роботи з ними.
Я працюю з підлітками та вбачаю, що це дійсно серйозна місія, адже вони будуть вирішувати наше майбутнє. Це впливає на мій підхід до них.
Для мене важливо бути максимально відкритим, відвертим і приділяти увагу їхнім питанням. Якщо є актуальна історія, наприклад, щось отримало популярність в медіа — я питаю їхню думку, ставлення. І ми 5 хвилин приділяємо обговоренню англійською різних tricky questions. Діти все одно все бачать і формують своє ставлення. Іноді на основі думок інфлюенсерів, які нерідко бувають не праві.
Чи може це бути шкідливим? Так, тому ми обговорюємо це і намагаємось відокремити, що погано, а що — добре.
З дорослими викладач намагається завжди зберігати баланс між бажаннями групи та основними принципами викладання. Крім того, Іван чесний зі студентами — відверто говорить їм, що лише їхній гід та наставник, а от відповідальність за навчання — лежить на самому студентові.
Попри те, що Іван працює у Grade Education Centre не так давно — він здобув прихильність десятків студентів, а сам запевняє, що отримує багато нового досвіду від роботи з різними матеріалами та різними групами.
Крім того, викладач встигає записувати інформативні навчальні ролики для наших соціальних мереж!
View this post on Instagram
Отже, якщо ви прагнете навчати студентів різного віку, а також мати вагоме підтвердження своїх skills, то CELTA — ідеальне рішення для вас!
Ми також пропонуємо вам прочитати історії інших викладачів та побачити як ця кваліфікація вплинула на їх професійне життя:
- Перекладачка за освітою, вчитель за покликанням: історія Анни Стегній
- Валерія Сидоренко про досвід роботи у Китаї та курс CELTA
Дякуємо за ваш коментар! Після модерації ми опублікуємо його на нашому сайті :)