Кожен викладач має власну унікальну історію у професії. Завжди цікаво дізнатися більше про людей, які стають вашими наставниками у навчанні.
Викладачі, які працюють в Grade, теж мають чим нас здивувати. Наприклад, фактами про те, як розпочали викладати, хто був їхніми першими учнями та як потрапили до команди освітнього центру.
Саме тому ми продовжуємо серію матеріалів про наших викладачів, які пройшли CELTA Certificate in English Language Teaching to Adults та залишилися працювати у Grade Education Centre. Попередньо ми розповідали про:
Ці історії надихають та мотивують. У професійному досвіді цих викладачок є спільний етап — кваліфікація CELTA, що відкрила для кожної нові можливості.
Цього разу ми познайомимося з Ольгою Іванченко, яка вже близько півтора року працює у Grade. Ще зі школи англійська мова підкорила серце дівчини-волейболістки, а тепер Ольга допомагає іншим так само захопитися мовою. Дізнаємося детальніше про досвід та “фішки” викладачки.
Археолог, спортсменка чи викладачка?
Хоч спершу школярка Оля не вирізнялася з-поміж однокласників жагою до англійської, все змінилося завдяки вдалому наставнику.
Моя любов до англійської виникла з уроків, які у нас вела викладачка-практикантка. Вона помітила, що у мене добре виходить і зацікавила посилено навчатися. У результаті, я стала однією з найкращих учениць з англійської мови у школі.
Ольга розповіла, що спочатку мріяла стати археологом. Крім того, був варіант вступити на факультет фізичної культури, оскільки дівчина професійно займалася волейболом.
Однак, зрештою, вибрала філологічний фах та отримала диплом викладача англійської мови та світової літератури у Чернігівському національному педагогічному університеті.
Спершу я мала ідею-фікс — стати перекладачем. Однак для цього недостатньо просто знати мову. Коли розпочалися профільні предмети, такі як перекладацька діяльність, я зрозуміла, що це — не моє.
Ольга пригадує, що одного разу вже їй довелося відправитися на практику до школи, аби надихнути дітей вивчати мову. Вона з цим впоралася на відмінно, тож зрозуміла, що на правильному шляху.
На 2 курсі університету я прийшла на практику до школи, у якій викладачі були “старої закалки”. Тоді ми внесли свіжий подих у навчання учнів, вони були вражені після першого ж заняття і не хотіли нас відпускати.
Як Америка надихнула на побудову карʼєри в Україні
На 3 курсі навчання в університеті Ольга полетіла до Америки. Саме там дівчина отримала досвід роботи не за фахом, однак без англійської не обійшлося.
Хоч в університеті я знала англійську на відмінно, спершу взагалі не розуміла нічого, про що говорять люди. Там я працювала хостес у ямайському ресторані: зустрічала гостей, розповідала про заклад.
Після роботи у Сполучених Штатах Ольга зрозуміла як це, самостійно заробляти гроші, і звісно, прагнула повернутися до України.
Моя перша робота вдома була у студії раннього розвитку викладачкою фізкультури.
Ця вакансія була ідеальною для мене, оскільки я професійно займалася волейболом, мала педагогічну освіту і знала англійську. Згодом я почала викладати ще й іноземну мову та дисципліну загального розвитку дітей.
Паралельно з активною роботою дівчина поєднувала навчання на магістратурі. Все вдавалося Ользі на найвищі бали! Тому юна викладачка мала можливість відразу практикувати педагогічні методики, які вивчала в університеті.
Перерва у викладанні
Аби відчути, що бути викладачем — це справжнє покликання, іноді варто спробувати для порівняння зайнятися іншою справою.
Одного разу знайома, з якою ми їздили до Америки, запропонувала мені роботу замість неї в ІТ-компанії. Мене взяли на посаду contact center operator (техпідтримка): коли у когось виникали проблеми, ми телефонували й намагалися їх владнати.
Після декретної відпустки Ольга продовжила працювати в ІТ-компанії, однак та ж сама знайома мала нову цікаву пропозицію, від якої неможливо було відмовитися.
Знайома навчалася і проходила CELTA у Grade. Після цього викладала англійську. Однак коли змінювала школу, знову запросила мене посісти її місце. Цього разу я знову вирішила спробувати повернутися до викладання.
На жаль, перше пробне заняття вийшло невдалим. Викладачка, яка переглядала урок, зробила багато зауважень Ользі.
Я впоралася погано, хоч раніше, здавалося, у мене все виходило. Після цього я пообіцяла, що буду працювати над собою!
Повернення у професію та нова кваліфікація
Тож Ольга взялася надолужувати втрачене після роботи не за фахом і декретної відпустки.
Я відкрила офіс у Чернігові та розпочала викладати англійську. Зробила це у грудні 2019 року і відразу мала потік учнів. Однак зовсім скоро настала пандемія і, онлайн-формат подобався небагатьом, тому заняття скорочувалися.
Викладачу завжди потрібно розвиватися. Ольга відчувала, що її урокам чогось не вистачає. Цього разу вже відома нам знайома надихнула не на нову роботу, а на підвищення кваліфікації до CELTA та порекомендувала зробити це саме в Grade.
До цього я чула про CELTA, але не цікавилася детально. У 2021 році я нарешті пішла на курс. Було складно, але це було того варте. Я вибрала інтенсивний формат: жила місяць у Києві та навчалася офлайн.
Досвід CELTA у житті Ольги
Ольга відчула користь CELTA з перших практичних занять на курсі, попри те, що викладачка не була новачком у справі.
Авжеж, я маю фахову викладацьку освіту, але лише CELTA дала розуміння, для чого робити конкретну дію на уроці. Після цього курсу я знаю, що з 1 завданням можна зробити 7 різних вправ!
Першим тренером Ольги був Андрій Пігарєв, який став для неї справжнім натхненником у професії.
Андрій Пігарєв — ідеал викладача для мене. Я спостерігала за ним і не могла уявити, скільки мені ще треба працювати, щоб хоч приблизно досягти його рівня. Викладання Андрія уособлює все, що ми вивчали на CELTA. У нього все виходить природно, чітко та логічно. Це потрібно бачити!
З Ольгою було завжди легко! Вона мала гарне розуміння викладання і була відкритою до ідей та зворотного зв'язку. З перших уроків показала себе впевненою у собі й дієвою викладачкою.
У спілкуванні вона здавалась досить м'якою, але це зовсім не заважало їй контролювати хід уроку, учнів, а також досягати поставлених цілей. Вона тактовна і вміє правильно підібрати підхід до учнів та налаштувати їх на співпрацю.
Крім того, Андрій пригадує, що Ольга завжди ставила правильні запитання та роздумувала над наступним уроком.
Ольга ретельно готувалась, що завжди позначилося на якості її занять і результатах. У цьому зародилась її любов до guided discovery як методу навчання, до якого вона ставиться із великим захопленням і часто використовує на своїх уроках після CELTA. На уроках цієї викладачки цікаво і корисно навчатись.
Карʼєра викладачки в Grade
Grade запропонував мені роботу у мій день народження, 21 серпня. Саме цього дня я отримала лист із запрошенням. Звісно, я дуже зраділа! Впоралась із завданням підготувати урок, і тепер я тут, в Grade!
Працювати в компанії Ользі справді комфортно. Всі у колективі підтримують один одного, допомагають у найскладніших ситуаціях.
На початку повномасштабного вторгнення від Grade була потужна підтримка. Зараз мені бракує людей, хочеться бути в офісі, відчувати колектив. Однак є обʼєктивні причини, чому доводиться працювати віддалено.
Ідеальний урок для викладачки
Ідеальне заняття — це коли студенти з нетерпінням чекають наступного. А ще мені подобається, коли на уроці присутні 6 людей. У такому випадку можна і парами займатися, і групами по 3 людини.
На думку Ольги, найкращий фідбек для викладача — не лише відмінні результати, а й те, що студенти хочуть навчатися.
Я бачу наприкінці заняття, що у людей “горять” очі, а на додачу після уроку мені пишуть слова вдячності. Обожнюю, коли ставлять сердечка до трансляції, публікують stories про те, яким крутим буває понеділок, оскільки було заняття з англійської.
Найкращий метод надихати студентів — вигадувати цікаві методи подачі матеріалу на уроках. Ольга має власні напрацьовані “фішки”.
У мене є традиція: останнє заняття року я завжди роблю святковим. Прикрашаю все гірляндами, влаштовую невелике свято з конкурсами. У мене навіть є своя уніформа — червона піжама з Санта Клаусом, шапка та червона помада.
Наразі Ольга веде здебільшого групи General English у дорослих, а також організовує speaking clubs. Доєднуйтеся до курсів у Grade Education Centre, аби мати можливість попрацювати саме з цією викладачкою.
Кваліфікація CELTA не лише підвищує професіоналізм викладачів, а й відкриває нові можливості, наприклад, шанс отримати омріяну роботу у колективі Grade.
Ми будемо продовжувати розповідати особливі історії наших педагогів, тож очікуйте на нові матеріали з цієї серії.
Коментарі
Оля і студенткою була чудовою, і викладачка напрочуд гарна. Гарна людина завжди реалізує себе якнайкраще!!!
Найкращій викладач англійської мови
Дякуємо за ваш коментар! Після модерації ми опублікуємо його на нашому сайті :)