CELTA — це міжнародний сертифікат, Certificate in English Language Teaching to Adults, який отримують на місячному інтенсивному та практичному курсі.
Саме такі курси проводять в Grade Education Centre, і на них приходять вмотивовані до саморозвитку викладачі, які нерідко стають частиною команди нашого центру.
Саме так сталося і з Тетяною Сніжко: спочатку викладачка була учасницею професійних заходів Grade, потім прийшла на курс підготовки до TKT, згодом CELTA і врешті сама почала навчати студентів у дорослих групах Grade.
У цьому інтервʼю ми вкотре розповімо реальну історію, що підтверджує важливість CELTA. А ще Тетяна на своєму прикладі розповість про зміни, які сталися після отримання сертифіката, і поділиться думками щодо викладання, ідеальних уроків та відпочинку вчителів.
Дізнайтеся більше про тих, хто прямо впливає на успішність наших студентів та те, як вони досягають своїх цілей!
Майже 10 років досвіду і ЄВРО-2012
За освітою Тетяна — перекладачка з англійської, навчалася у Київській політехніці та вже з першого курсу почала працювати.
Вона стала репетитором англійської, а згодом розпочала карʼєру в департаменті міжнародного співробітництва у своєму університеті.
Відтак, перед тим, як стати викладачкою, Тетяна працювала перекладачкою. Один з цікавих професійних моментів — робота на легендарному Чемпіонаті Європи з футболу 2012 року, який проходив в Україні.
Там вона працювала на стадіоні, з міжнародними делегаціями та готувала документи. Паралельно Тетяна продовжувала викладати студентам, однак зрештою вирішила зосередитися на одній діяльності, і так вже понад 9 років навчає людей англійської мови.
Перша викладацька кваліфікація дівчини — TKT, яку вона також отримала в Grade.
Я часто ходила на семінари для викладачів, зокрема в Grade, особливо любила офлайн-формат. В Grade я спочатку прийшла складати TKT.
Потім, коли вже почала думати, що хочеться отримати міжнародну кваліфікацію, почала порівнювати підготовчі центри та все ж зупинилася на цьому, бо мені важлива експертиза тутешніх тьюторів.
Відтак, у серпні 2023-го Тетяна здобула кваліфікацію CELTA, а вже у вересні почала вести свої перші групи в Grade.
Що потрібно, аби отримати кваліфікацію?
Основна особливість CELTA, яку для себе виділила викладачка, — практичність курсу.
Наприклад, сьогодні на занятті ми розібрали методику, яку вже завтра застосували зі студентами в своїх групах. Це дуже цікаво, тому що одразу зрозуміло, що працює, а що — ні, що в тебе добре виходить, а над чим ще можна попрацювати.
Однак, курс вимагає від викладача певної підготовки, адже він дуже насичений. Тому перед тим, як почати навчання, потрібно зʼясувати для себе кілька моментів:
- Чи передбачена така витрата у вашому фінансовому плані на найближчі пів року?
- Як ви розподілятимете час між уроками зі своїми студентами та власними заняттями на підготовчому курсі?
- Чи достатньо у вас досвіду викладання, щоб розуміти базові терміни, методики та підходи, аби забрати максимум знань від курсу?
Якщо продумати ці моменти наперед — можна організувати собі комфортне навчання, адже варто налаштуватися на навчання щонайменше морально та відкоригувати свій графік.
Дійсно, ти на місяць випадаєш з життя, присвятивши час лише CELTA. Психологічно варто налаштовуватись на те, що це буде «гаряча» пора. У мене навіть були флешбеки з часів випуску з університету, коли треба було курсові написати, всі предмети закрити. Але такий період дуже класно прокачує навички тайм-менеджменту.
Однак, курсу CELTA не треба боятися: якщо є мотивація, то варто вчитись!
На що впливає CELTA?
За словами Тетяни, CELTA знайомить викладачів із новітніми методиками, а також вчить адаптувати матеріали уроків під різні групи студентів.
Одна з навичок, на якій концентруються тьютори на курсі, — написання планів уроків, власне, з урахуванням такої адаптації. І якщо спочатку це займає години, то з досвідом навичка випрацьовується, і CELTA сприяє прискоренню цього процесу.
Після CELTA починаєш активніше створювати різноманітні уроки під різні рівні, типи студентів. Крім того, ми все більше вчимося в онлайні, тож курс пропонує дуже багато онлайн-інструментів, які ми теж відпрацювали в процесі.
І це не означає, що без кваліфікації викладач погано навчає. Просто CELTA — це рівень вище.
А крім того, Тетяна відмітила фідбеки, адже на цьому курсі їм приділяють велику увагу.
Кожен студент може звернутися до тьютора із запитанням чи порадою, отримати коментар про те, наскільки успішно проходить його навчання та практика, та з чим можна працювати потім.
Часто викладачі дотримуються правила, що хороший вчитель постійно має вчитися сам. Тому Тетяна далі планує, окрім вже здобутого TKT Module 1, пройти ще й другий та третій модулі.
А також — у великих планах на майбутнє — кваліфікація DELTA.
Як викладачеві розвиватися та відпочивати?
Такі кваліфікації — найбільш помітна частина розвитку викладача. Поза тим щодня кожен з фахівців підбирає для себе ті форми professional growth, які йому подобаються найбільше.
Мені подобаються наші PDD (Professional Development Days — це переважно онлайн-заходи, які викладачі Grade організовують для обміну знаннями та досвідом, — ред.), і я намагаюсь відвідувати всі.
Люблю дивитися канали на YouTube, TED та навіть новини англійською. А ще раджу відео, канали, музику, фільми з субтитрами своїм студентам. Все для того, аби навчання було в задоволення!
Проте поза роботою обовʼязково потрібен відпочинок, аби набиратися сил та відновитись. Тетяна найбільше любить активний відпочинок — зустрічатися з друзями, кататися на велосипедах або ходити на йогу. Або ж — поїхати в Карпати на рафтинг.
Дуже круто поїхати, отримати нові враження, і неважливо — в іншу країну, чи просто інше місто чи область. До речі, і тема travelling на заняттях дуже затребувана, бо є чим поділитися, про це цікаво говорити. Для мене це завжди запасний варіант у новій групі, наприклад, коли всі ще тільки знайомляться.
Разом з тим, викладачка відпочиває і за звичайним читанням, наприклад. В Grade є свій Reading Club, де всі охочі з команди обирають книжку, читають, а потім разом її обговорюють.
А ще — влаштовують корпоративні челенджі! Один з таких був присвячений читанню — протягом кількох тижнів колеги щодня займались цим, аби виробити звичку та нарешті прочитати всі книги з reading list.
Тетяна каже, що любить такі активності й також прочитала те, до чого довго не доходили руки. Так вона отримує задоволення та відпочиває. Хоча й каже, що радість приносить і робота.
Мені подобається працювати з людьми. Моя робота — це і є те, що люблю.
Ідеальний урок — той, що «пролітає»
Урок англійської складається не лише з вправ, а й багатьох інших речей, які не завжди помічають студенти, однак вони мають на них вплив.
Відтак, для Тетяни завжди стоїть завдання мотивувати кожну свою групу. Адже це допомагає досягти хорошого результату.
Важливо дізнатися, що людина хоче від занять. У кожного студента своя мета чи очікування від курсу. Тому можна зробити портрет групи та адаптувати завдання під потреби.
Коли група вмотивована, якою б вона не була завантаженою, втомленою, тоді результат все одно буде позитивним.
А от ідеальний урок для Тетяни це той, що «швидко пролітає».
Коли в кінці студенти кажуть: «Ой, а ми що, вже відпрацювали 90 хвилин?», — ось це цікаво. Відверто, так не завжди буває, але завжди добре, коли урок простий для сприйняття.
Отож, ця історія Тетяни в Grade почалася із навчання для професійного зростання; цим і продовжилась, ще й разом з викладанням.
Набір в групи для вивчення англійської в нашому центрі триває постійно! Тож, переходьте за посиланням, аби дізнатися більше про курси з Тетяною та прочитати відгуки від наших студентів.
Читайте більше подібних історій про наших викладачів та самі приєднуйтесь до спільноти тих, хто змінює освіту!
Дякуємо за ваш коментар! Після модерації ми опублікуємо його на нашому сайті :)