Grade Education Centre — це місце, в якому викладачі реалізовують свої найамбітніші професійні цілі. І це можливо навіть без великого досвіду та знань.
Доказом цього є приклад Олени Шпакової. У черговому матеріалі про кваліфікацію CELTA ми розповімо про талановиту викладачку, яка маючи лише знання англійської та велике бажання допомагати іншим, потрапила в Grade і реалізувала свою мрію — бути викладачем.
І саме CELTA привела дівчину до цілі! Розповідаємо більше про міжнародну кваліфікацію та досвід Олени Шпакової.
«Почалась війна і я зрозуміла — хочу бути викладачем»
Олена — киянка, і крім онлайн-формату зараз викладає англійську в Grade офлайн в нашому офісі на Золотих Воротах. Вона навчає декілька груп різних рівнів, і планує брати більше офлайн-груп в майбутньому.
А ще два роки тому в Олени не було жодної практики викладання, і вона шукала способи, як почати карʼєру в освіті.
Коли почалась повномасштабна війна, багато всього змінилось, і треба було зрозуміти, що взагалі для мене важливо. Пішла велика переоцінка всього в житті, і я усвідомила, що мені найважливіше — контакт з людьми. Люблю ось це відчуття, коли ти чогось навчаєш; це таку радість несе, коли бачу, що я щось зробила для людини!
Так дівчина прийшла до висновку, що хоче бути викладачем. Проте як ним стати? В цей момент в її житті зʼявилась CELTA.
«Англійську вивчала у Великій Британії»
Олені пощастило вивчати мову в англомовному середовищі 🇬🇧
З 12 років кожне літо дівчина проводила у Великій Британії в школі-пансіонаті.
А в 17 років вона переїхала до Нідерландів, де розвиток англійської продовжився на спеціальних підготовчих курсах перед вступом в університет.
Памʼятаю, як я приїхала вперше, мене зустріли в аеропорту представники школи й запитали: ‘Do you have a luggage?’. А я не розуміла, що вони хочуть… Взагалі нічого не знала, і мені було так страшно.
Але попри цей стрес я за місяць почала спілкуватися англійською мовою. В жодному разі не ідеально, але я вже могла говорити в школі зі студентами, в нашому кафетерії могла попросити те, що хочу на обід. Таким чином я вивчила англійську саме в цьому середовищі.
А далі було:
- навчання в Нідерландах на психолога;
- робота з біженцями з Близького сходу;
- gap year, щоб знайти нову спеціальність, адже психологія не виявилась улюбленою справою;
- подорожі;
- новий факультет та вивчення культур світу;
- одруження й життя в Індонезії;
- і врешті повернення в Україну.
Після всіх цих подій почалось повномасштабне вторгнення рф в Україну, і в цей час Олена зробила перший крок на шляху викладання.
Чому з CELTA краще не починати?
Для Олени було важливо почати викладання саме з міжнародного сертифіката CELTA. Однак зараз, отримавши досвід, вона каже, що краще йти на цей курс вже знаючи, що таке навчати англійської.
Мене попереджали, що оптимально потрібен експіріенс і що буде складно, але я все одно пішла, бо не хотіла починати карʼєру без CELTA. Але не дуже раджу йти цим шляхом, бо з досвідом набагато простіше все засвоюється.
Основні дві причини, які назвала Олена, чому для CELTA потрібен досвід, такі:
- досвід дає впевненість, адже важлива частина курсу — teacher practice, де безпосередньо потрібно вести урок. Не розуміючи, як відбувається навчання в групі, досить складно зробити це одразу на CELTA;
- увесь курс побудований на професійній термінології, скороченнях та поняттях, які доведеться розшифровувати окремо та запамʼятовувати в ході курсу.
А от починати карʼєру викладача на думку Олени краще з сертифіката TKT.
Вже після CELTA я хотіла для себе закрити питання з TKT. Це не дуже поширено, бо спочатку потрібно TKT, потім CELTA. Але мені було цікаво, і я взагалі не шкодую. Бо дуже багато матеріалу пригадалося, закріпилося, і мені дуже сподобалось.
Що потрібно для CELTA і що вона дала?
Окрім досвіду та розуміння термінології, Олена радить ознайомитися з поняттям CELTA загалом.
В її випадку це був курс Get-to-know CELTA — це 7 уроків про те, як пройти інтервʼю перед навчанням, як загалом побудована програма, як відбувається оцінювання, базові терміни, література й поради.
Крім того, є ще одна важлива порада: в анкеті, яку заповнює кожен викладач перед стартом курсу, є пункт про особливості здоровʼя, якого не потрібно соромитись і сподіватися, що певні стани не вплинуть на успішність.
Адже CELTA — це дуже насичений курс, який вимагає надзвичайної кількості уваги та зусиль від людини.
Не варто пропускати цей пункт: якщо є тривога, депресія, чи, можливо, якесь захворювання, потрібно це вказати. Адже так тренери розумітимуть, що людина, яка щось не встигла, пропустила дедлайн, має на це вагомі причини.
Олена також розповіла, що під час навчання їй дуже допомагала підтримка тренерів, одногрупників та студентів.
Не варто намагатися перевершити всіх та бути найкращим на курсі. Адже основна ціль — знайти для себе нові знання та ідеї в співпраці.
І тому важливо одразу налаштуватися на дружбу, а не суперництво.
Дуже складно пройти курс без допомоги інших студентів. Коли ми почали, кожен ніби був сам за себе, але потім приходить усвідомлення, що вам потрібна допомога одне одного. Коли закінчила свій урок, а в чаті повідомлення, типу ‘Wow, great! You are the star!’, це мотивує. Не потрібно намагатися бути кращим, а варто одне одного підтримувати.
Основне, що дав курс Олені, крім багатьох інших навичок, це:
- навичка пояснювати будь-що англійською та не використовувати рідну для студентів мову;
- працювати з людьми, котрі мають різні рівні мови;
- на уроці в центрі уваги — студент, а не викладач.
Зокрема, щодо останнього інсайту дівчина говорить так:
Я думала, що викладання — це коли викладач дає інформацію студенту, і він її сприймає. Але це не так!
Викладач може підсвітити інформацію, але студент має сам її отримати: через запитання, якісь ігри, демонстрації, історії. Ти не можеш говорити: «Це Present Simple, ось так його використовуємо». Треба ставити запитання, і він сам має сказати тобі, коли використовувати Present Simple. Для мене це було щось дуже дивне і настільки нове, але я зрозуміла, що по-іншому — неефективно.
Отож, на цей момент викладачка вже два роки викладає для різних груп і отримує свій професійний досвід. І не планує зупинятися на досягнутому!
DELTA, іврит і турбота про себе
Зараз в Олени, окрім CELTA, є ще сертифікати TKT Module 1 та 3, а також вона пройшла курс з тренеркою Оленою Лисицею Grade Teacher YL + Teens.
А ще найближчим часом вона планує також відвідати курс по вимові від Adrian Underhill і в далекому майбутньому — отримати кваліфікацію DELTA.
І все це — доповнення до величезної кількості знань, які викладачка вже отримала під час свого навчання.
В університеті я вивчала мови тих східних культур, чию історію я досліджувала, і це було моїм хобі. Вважаю, що культуру та історію можна опанувати саме з вивченням мови. Тому знаю їх багато, і найбільш розвинена в мене зараз — іврит. Але дуже хотілось би трішки відійти від арабської цивілізації й почати вчити французьку.
Разом з тим поза роботою дівчина намагається виділяти достатньо часу на пасивний відпочинок. Адже для неї це єдиний спосіб по-справжньому відновитися й уникнути виснаження.
І так вона радить робити всім: знайти те саме заняття, яке дійсно вас відновлюватиме і приноситиме задоволення.
Я прийняла те, що не хочу йти гуляти з друзями, в парк чи ще кудись після роботи. Визнаю: мені потрібен спокійний відпочинок, тому коли є вільний час, я йду додому, беру книгу або навіть просто під приємну музику лежу.
Мені здається, ти настільки все віддаєш студентам, що потрібен час, аби знайти баланс. Хтось шукає енергію через подорожі, танці, я — коли просто лежу в повному спокої. Ми розраховуємо на довгу дистанцію, а для цього себе треба оберігати.
І все це для того, аби віддавати студентам найкраще та створювати свої ідеальні уроки. А для Олени ідеальний урок — це коли студенти задоволені та відчувають цілковитий комфорт.
Мені важливий стан студента: щоб йому було спокійно, не тривожно, аби він впевнено використовував те, чого його навчили на уроці. Якщо він використає вивчений матеріал, все, я спокійна.
З цієї ж причини Олена більше любить офлайн навчання, адже так встановити емоційний контакт значно легше. А отже, і зробити свій урок кращим.
Якщо ви надихнулись історією дівчини, перегляньте детальніше інформацію про CELTA, залиште заявку та проконсультуйтесь з менеджерами, аби почати свою історію професійного зростання.
Якщо ж ви вже частина спільноти викладачів, які мають міжнародні сертифікати та сміливість не зупинятися у своєму розвитку, підписуйтесь на наші соцмережі та слідкуйте за всіма оновленнями.
Нещодавно ми провели велику офлайн-конференцію для викладачів у Києві, а зараз вже плануємо нові заходи. Адже наша мета — допомагати викладачам досягати своєї мети.
Stay with Grade!
Дякуємо за ваш коментар! Після модерації ми опублікуємо його на нашому сайті :)