Чому викладачеві англійської потрібна кваліфікація CELTA?
Grade Education Centre має окремий напрямок курсів — спеціально для викладачів. Так ми прагнемо змінити старі та неефективні думки й підходи до викладання, аби зробити освіту в Україні якіснішою, а спеціалістів кваліфікованішими.
Курс CELTA — один із таких, адже він є однією з перших кваліфікацій, яку отримують викладачі англійської, та зазвичай тією, яка кардинально змінює підхід до роботи й, крім того, карʼєру.
І це ми доводимо на історіях педагогів, які пройшли курс та на своєму досвіді відчули, як сертифікат змінив якість їхніх уроків.
У цьому інтервʼю своїм досвідом поділиться Марина Магрело — юристка, яка після 15 років роботи у сфері legal прийшла до викладання іноземної мови та CELTA.
Марина поділилась інсайтами про курс та кваліфікацію, а також розповіла, як CELTA змінила її роботу.
Рівень C1 у 16 років
Один з найвищих рівнів англійської мови C1 Марина мала вже в 16 років після завершення навчання в школі. Англійська була основою її професії, хоча викладати мову вона почала лише у 2022 році.
Вивчення англійської, як і у всіх, розпочалося в школі, проте з 5 класу Марина перейшла у спецшколу з фокусом на вивчення мов.
Відтоді почалось інтенсивне навчання, після якого викладачка з упевненістю каже: «Твердження про наявність чи відсутність схильностей до вивчення мов — це міф». Адже в основі всього лежить робота над собою.
Моїми приватними вчителями була сімейна пара викладачів з лінгвістичного вишу на пенсії. Вони мене любили, як рідну онучку, думаю, це дало свій вплив. Адже це були не звичайні уроки, мені можна було, наприклад, копирсатися в їхній англомовній бібліотеці. Я досі памʼятаю деякі книги — «Лорна Дун» Річарда Блекмора, пригоди Синдбада, історія Британських островів. І таким чином на виході зі школи я вже знала мову на C1.
Далі Марина вступила в економічний університет і отримала диплом бакалавра права зі знанням англійської мови. Так само як і в школі, вона навчалася в спецгрупі, що згодом допомогло їй почати карʼєру юристки й представляти нашу державу на міжнародному рівні.
Впродовж наступних 15 років я працювала з англомовними юридичними документами. Це були документи Ради Європи, Європейського суду з прав людини. Були цікаві насичені роки, і якщо хтось це називає сторінкою життя, у мене це була повноцінна книга.
І якби мені тодішній сказали, що я взагалі зміню сферу життя, я б здивувалась, мʼяко кажучи. Але життя — річ цікава. Стався 2022 рік, і довелось переоцінити деякі речі.
Саме після початку повномасштабної війни в Україні Марина прийшла до приватних уроків англійської мови. Так у неї зʼявились перші дорослі учні, а потім і розуміння, що процес викладання потребує ґрунтовних знань та систематизації.
Про CELTA дізналась за 2 тижні до початку курсу
Після того, як Марина усвідомила, що має все для того, аби навчати англійської, вона вирішила отримати базові викладацькі знання.
І аби зрозуміти, куди рухатись, вона звернулась до свого друга-викладача. Саме він сказав дівчині, що потрібно пройти CELTA.
Він взагалі тоді не сприйняв нашу розмову серйозно. До речі, про CELTA я дізналась буквально за 2 тижні до зарахування на курс. А вже через півтора місяця я зателефонувала йому зі словами «От сертифікат, що далі?».
Життєвий досвід з одного боку і порада друга з іншого підказали єдине правильне рішення — піти вчитися до тих, хто знає, як краще.
Що потрібно для навчання на курсі?
Курс CELTA має два формати: full-time та part-time. Full-time — це 4,5 тижні щоденного навчання по 8 годин, тоді як part-time розрахований на 13 тижнів.
Марина навчалась саме на full-time курсі й каже, що аби бути готовим до CELTA насамперед треба прочитати декілька базових джерел, які рекомендують усім trainees.
Це важливо, бо тьютори використовують багато професійної лексики, яку досить складно запамʼятовувати вже під час навчання, якщо до цього викладач її не знав. Крім того, така література готує до того масиву інформації та обсягу роботи, яку доведеться виконати на курсі.
Відтак, починаючи курс слід бути готовим, що він вимагатиме уваги та самостійного навчання ще до старту. Адже від цього залежить фінальний результат.
А ще Марина рекомендує кожному перед стартом курсу потурбуватися про побут.
Якщо це full-time, варто мати когось, хто, наприклад, готував би їжу для вас.
У мене, наприклад, сталося так, що у той період я була вдома повністю сама. Іноді не було часу просто спуститися купити собі готовий сендвіч. Мене це дуже дратувало. Тому або запасіться чимось, що буде у вас під рукою, або майте людину, яка буде вам допомагати.
Отож, робота з рекомендованою літературою і менеджмент побуту та часу — це основне, на що потрібно звернути увагу перед стартом.
Після CELTA зник синдром самозванця
Через те, що Марина мала високий рівень англійської та могла навчати інших, однак не мала професійних кваліфікацій, вона відчула так званий «синдром самозванця».
І CELTA стала інструментом, щоб його позбутися.
Я дуже хотіла отримати ті інсайти, яких мені бракувало. Як людині, якій потрібно, аби все було «по поличках», CELTA дала мені відчуття системи. І після отримання сертифіката всі мої сумніви та комплекси розвіялись.
Якщо раніше я тільки відчувала, як правильно, то тепер я зрозуміла, як саме і чому.
Марина виділила ще декілька важливих моментів, які зʼявились в її практиці завдяки курсу:
- створені матеріали та плани для різного типу уроків;
- уміння самостійно створювати навчальні матеріали;
- навичка читати підручники «між рядків», глибше розуміти професійну літературу;
- чітко структуровані уроки та готовність до можливих незапланованих ситуацій.
Для Марини цей курс особливий, адже після нього вона почала викладати англійську для груп. До цього тічерка працювала лише на індивідуальних уроках.
Нова робота одразу після CELTA
Усі викладачі, які проходять курс CELTA в Grade, мають шанс отримати роботу в нашому центрі. Це сталося і з Мариною.
Мій шлях в Grade почався одразу після курсу CELTA, влітку 2023 року, за рекомендацією моїх тренерів. Це було неочікувано, адже в планах було розвивати приватну практику. Але я, звісно, не встояла перед пропозицією залишитися в команді найкращих.
За рік роботи від індивідуальних уроків Марина перейшла до груп із 8-10 людей, викладала на більшості мовних рівнях від A2 до C1 для дорослих та підлітків, а ще різні програми — загальна, бізнес, юридична англійська, розмовні граматичні клуби.
Це був класний буст всіх викладацьких навичок. Мені імпонує ця множинність опцій, коли ти не зациклюєшся на одному. До речі, в мене ні один урок не повторився за рік! Спочатку це навіть трішки лякало, але тепер я розумію, що з цим робити. Це виснажливо, але якщо ти правильно управляєш часом, з цим можна впоратися.
Разом із навичками в Марини зʼявились чіткі цілі, яких вона прагне досягнути на кожному своєму уроці.
Що найважливіше в роботі зі студентами?
На погляд Марини, кожен урок — це робота обох сторін, спілкування викладача та студента. І мети уроку можна досягти лише якщо є ці два компоненти.
Потрібно утримувати увагу, тримати достатній темп, створювати живе середовище. Студенти також мають робити свою частину роботи. Прогрес є, якщо всі роблять свою частину роботи якісно.
Усе це вимагає зусиль з боку викладача, тому, як і в будь-якій професії, важливий відпочинок. Марина любить читати книжки, а інколи їй навіть достатньо просто потримати книжку в руках, сидячи в тиші вдома.
У мене багато книжок вдома, і з деяких навіть створені такі столики, шухлядки. Ще я люблю подивитися гарний фільм або побути на природі.
Однак, іноді мені просто потрібно замкнутися в кімнаті й не чути людських голосів — такий процес перезаряджання. Цей стан швидко минає.
Отож, тепер, коли ви знайомі з Мариною та її досвідом, запрошуємо до неї в групи на курси англійської.
А якщо вас надихнув приклад викладачки, приходьте на курс CELTA та доєднайтесь до тих, хто змінює рівень освіти в Україні та стає викладачем, який надихає інших.
Читайте більше історій про наших викладачів у блогах Grade та слідкуйте за нашими соцмережами!
Дякуємо за ваш коментар! Після модерації ми опублікуємо його на нашому сайті :)