Міжнародна класифікація CELTA може стати трампліном у карʼєрі викладачів англійської мови, незалежно від їхнього досвіду. Прикладів таких історій — безліч!
Раніше ми розповідали про вплив CELTA на професійний шлях низки викладачів Grade Education Centre, зокрема, Дарʼї Железняк, Анастасії Крамар та Івана Біляєва.
Курс CELTA не лише допомагає вивчити дієві методи роботи з учнями, поєднати теорію з практикою та перейняти досвід професійних тренерів. Для когось ця кваліфікація гарантує роботу в омріяному місці та надихає на нові відкриття!
Ця історія буде про Олену Українську, яка завзято розвиває свою карʼєру викладачки англійської мови у команді Grade. Тож мерщій знайомитися та надихатися!
Освіта та плани на карʼєру
Олена закінчила КНУ імені Тараса Шевченка та стала магістром міжнародного права з кваліфікацією перекладача з англійської мови. Тоді викладання точно не входило у плани на майбутню карʼєру дівчини.
Перша робота Олени була за спеціальністю: ще з 5 курсу вона працювала юристом і планувала будувати карʼєру адвоката.
Я почала працювати в суді помічником адвоката і планувала складати іспити в адвокатуру.
Однак, плани похитнулися, коли я стала свідком корупції у судовій системі. Я втратила сенс у своїй роботі й зняла рожеві окуляри, коли побачила, як насправді вирішують деякі справи.
Переломний момент відбувся ще на початку професійного шляху Олени. Варіанти було два: змиритися і працювати далі у цій системі, або змінити свою діяльність. З міркувань совісті довелося все-таки залишати роботу!
Зі студентки — у викладачки
Після закінчення університету Олена мала високий рівень англійської. За період навчання вдалось отримати потужну базу з вузькоспеціалізованої, юридичної лексики, яка потрібна дипломатам.
Однак, вибір нової діяльності мусив почекати, тому що Олена стала мамою. Звісно, впродовж декретної відпустки складно підтримувати попередній рівень знань.
Отож, я вирішила пройти курс у мовній школі, щоб повернути свої знання. З цього розпочалося знайомство з Grade.
Майбутню студентку підкорили гарні відгуки та вимоги до кваліфікації викладачів. Зокрема, саме тоді Олена вперше дізналася, що таке CELTA.
Моє навчання розпочалося у групі рівня С1+. За 4 місяці роботи ми мали чудові взаємини з викладачкою, тож іноді залишалися після уроків, спілкувалися про особисте. А також, знаючи мою історію, викладачка запропонувала мені влаштуватися на роботу в Grade.
Нове амплуа завдяки Grade
Порівняно з викладачами Grade, у мене було замало досвіду: лише кваліфікація перекладача та індивідуальні заняття з учнями, які я as a fun проводила під час декрету.
Олена на власному прикладі переконалася, що переклад і викладання — це абсолютно різні поняття, хоч і мають спільний знаменник — знання мови!
На початку я викладала загальну англійську у вечірніх групах рівнів B1 та B2. Тоді навчання відбувалося в форматі офлайн. І насправді зараз мені соромно згадувати свої перші уроки!
У Grade є дієве рішення, яке допомагає новим викладачам освоїтися та працювати за правильними підходами — це наставництво більш досвідченого викладача. Тож Олена разом зі своєю старшою колегою розбирала уроки, обговорювала базові методики, які важливо застосовувати, і таким чином навчалася на практиці.
Я іноді не розуміла, чому не можу провести урок так, як я хочу, якщо результат все одно буде незмінним. Лише з досвідом усвідомила, що різниця є!
Коли Олена почала працювати у Grade, серед її колег було ще пʼятеро спеціалістів, які не мали сертифікат CELTA. Однак, вимоги компанії зростали, тому у 2019 році викладачі освітнього центру разом подалися здобувати кваліфікацію.
Мої старання помічали, уроки були цікавими, але CELTA все-таки була потрібна. Тому влітку я доєдналась до full-time-курсу, аби працювати далі більш впевнено!
Настав час для CELTA
До початку навчання Олена багато знала з програми CELTA, оскільки вивчала ази викладання самотужки.
Я подолала довгий шлях до CELTA. Методом проб і помилок вивчила основні підходи та стратегії на своїх студентах ще до отримання кваліфікації.
Найбільше з тренерів Олена виділяє Джона, який відкрив для викладачки багато нового у роботі. Крім офіційних уроків він влаштовував для групи менш формальні зустрічі, тому між ними склалися хороші стосунки.
Він давав прості рішення для складних ситуацій — це те, за чим я прийшла на CELTA. Я недооцінювала себе як фахівця, однак він допоміг мені це перебороти!
Його особисті insights, власний досвід та людські поради досі працюють для мене.
Я отримала чіткі відповіді на деякі запитання і зрозуміла, навіщо існує система.
Я порівняла власний підхід, який напрацювала і той, якого мене навчила CELTA. Саме відтоді зрозуміла, чому кваліфікація — це цінно та необхідно.
Курс англійської для дітей з дислексією
Як відомо, дислексія — це порушення, при якому людині важко читати й писати.
Зокрема, серед особливостей дислексії — проблеми з запамʼятовуванням та читанням, часті помилки на письмі, складно вдається робити дві речі одночасно: слухати й писати або слухати та обирати правильну відповідь.
Авжеж, дітям з цією особливістю також потрібно навчатися, однак це складно робити на однаковому рівні з іншими! Зокрема, й вивчати англійську мову.
Між іншим, саме Олена започаткувала відповідний курс свого часу в Grade. Але ось ідея зародилася неспроста!
У мого сина була діагностована дислексія, тому у школі виникли проблеми з англійською. Він не міг запамʼятати ту кількість нової інформації, яка вдавалася його одноліткам. Я зовсім не знала, як йому допомогти.
Оцінивши ситуацію, Олена зрозуміла, що не може знайти людину, яка буде викладати сину англійську мову доступно та ефективно. Тож залишалося сподіватись лише на себе!
В Україні було замало інформації про викладання для дітей з цією особливістю. Я замовляла підручники з-за кордону, розбиралася з усіма питаннями самостійно.
Я підбирала методи, і ми працювали зі спеціальними картками, багато грали, ліпили, малювали.
Для занять з дітьми з дислексією потрібно втричі зменшити обсяг матеріалу, який зазвичай викладається для інших дітей. Це ключова відмінність!
Наприклад, коли у звичайній групі потрібно вивчити 10 нових слів, то у групі дітей з дислексією вдасться максимум 3 або 4.
За словами Олени, для дітей з такою особливістю працюють більш дієво ігри, активності, ліпка та малювання.
Кожне слово потрібно опрацювати близько 100 разів різними способами, аби воно перейшло у довготривалу памʼять.
Для створення спеціального курсу в Grade запросили психолога та корекційного педагога. Таким чином разом написали програму, розробивши детально кожен урок!
Крім того, я проводила онлайн-вебінари з батьками та викладачами про дислексію, на яких я ділилась досвідом як мама і як викладач.
Зрештою набралися 2 групи дітей 7-8 років. Однак, з початком пандемії було складніше: онлайн-формат не підходив для роботи з такими учнями. А повномасштабна війна зовсім змусила закрити групи.
Це важка робота, але важлива! Так, ти дуже повільно бачиш результат, іноді зовсім опускаються руки. Насправді я досі спілкуюся з батьками цих дітей, дізнаюсь про їхні успіхи.
Улюблений досвід та формула ідеального уроку
Для того, аби мати змогу викладати англійську для дітей різного віку, Олена отримала сертифікат Teaching Younger Learners and Teenagers у The International House. Після цього у викладачки зʼявилися дитячі групи у викладанні. Це був новий етап у карʼєрі!
Я багато вкладаюся у дитячі групи, але отримую значно більше! Наприклад, ми дуже зблизилися групою pre-teens, у якій я викладала 2 роки.
Нещодавно ми закінчили навчання, і вони приїхали до мене на першу офлайн-зустріч з квітами та цукерками. Таким чином впродовж 2 годин спілкувалися як справжні друзі!
Олена зізнається, що такий фідбек від дітей — улюблена частина роботи. Приємно усвідомлювати, що учням подобається навчання, і вони хочуть продовжувати навчання.
Одного разу група попросила мене про незвичний розмовний урок англійською. Мене здивувало, що в 11-13 років вони порушували серйозні питання та були дуже свідомими у своїх роздумах.
За цю розмову я зрозуміла, хто з дітей потребує більше любові, хто має непорозуміння з батьками, а хто страждає від нерозділеного кохання.
P. S.
За понад 5 років роботи у компанії Олена з викладачки без досвіду стала справжнім фахівцем, а ще тренером для молодих колег.
Grade притягує людей, які дивляться в одному напрямку. Мені подобається, що у колективі є найважливіше — це взаєморозуміння та підтримка. Grade — це про свободу!
Що далі розвивається карʼєра викладачки, то більшими стають її амбіції та плани на майбутнє!
Я зараз працюю як teacher trainer з новими викладачами й мені подобається розвиватися у цьому напрямку. Тому у майбутньому планую здобути DELTA та стати кваліфікованим тренером для викладачів.
Ця історія надихає на нові починання без страху та професійний шлях за покликом серця! Залишилося лише познайомитися з Оленою наживо та відчути, якими можуть бути ідеальні уроки разом з викладачкою.
Якщо це про вас — чекаємо у Grade Education Centre!
Коментарі
Пройшла 2 курси загальної англійської в Олени і можу з впевненістю сказати, що вона мега крутий викладач! Щира, цікава, з нею дуже легко. Цей блог мені відкрив її з іншої сторони, дякую, що розповідаєте про шлях викладача!
Дякуємо за ваш коментар! Після модерації ми опублікуємо його на нашому сайті :)