👋🏻 Мабуть, кожен переживав це відчуття, коли після натискання кнопки «Відправити email» вас кидало в паніку: «Я звучала занадто зухвало? Занадто недбало? Недостатньо невимушено?».
Формальність у ділових листах — як спеція у страві: її повинно бути небагато і немало, щоб їжа смакувала чудово.
У цьому блозі ми, власне, і поговоримо про те, як зберегти тон у робочих листах та розкажемо секрети сучасної ділової комунікації.
Що таке тон листа і чому він важливий?
Тон електронного листа — це почуття або ставлення, яке ви хочете продемонструвати одержувачу. Він може бути впевненим, приязним, офіційним, прямим — залежно від контексту і мети повідомлення.
Памʼятайте, що коли ви пишете електронний лист, то ви не просто зв’язуєте слова докупи, а створюєте певний настрій. Від нього може багато чого залежати: чи укладете ви угоду, станете партнерами чи покращите співпрацю.
Знайти правильний тон для електронного листа може бути непросто. Іноді складається враження, що формальний лист — це правильний лист, але насправді, офіційний тон не завжди кращий за повсякденний.
На цьому моменті багато хто припускається помилок, намагаючись балансувати між професійним і дружнім тоном у ділових листах.
Однак, як дізнатися, який з них використовувати та коли? Розповідаємо далі!
Шаблони листів англійською з різними тонами
Як ви вже зрозуміли, під час ділової комунікації можна виокремити кілька тонів для листування. Нижче ми розберемо найпоширеніші види робочих листів та продемонструємо, який вигляд вони можуть мати у реальному житті.
Формальний тон
Не знаєте, як написати діловий лист англійською мовою? Сподіваємося, що цей шаблон допоможе вам зрозуміти техніку написання формальних листів.
Subject: Project Update: Quarter 3 Dear (Recipient), I hope you're doing well. I wanted to share a quick update on our project progress for Quarter 3. Highlights: Feel free to reach out with any questions. Best, (Your Name)
Повсякденний тон
Як ми вже писали вище, у діловому середовищі можна використовувати також і повсякденний тон спілкування. Як це зробити правильно, дивіться у прикладі.
Subject: Coffee Break Tomorrow? Hi (Name), Would you like to grab coffee tomorrow? Let's take a break and catch up. How about meeting at (location) around (time)? If that doesn't work, let me know your availability. Best, (Your Name)
Переконливий тон
Потрібно когось переконати приєднатися до заходу? Впевнені, що це не буде для вас проблемою, якщо ви будете користуватися таким прикладом:
Subject: Join Us for the Fundraiser! Dear (Recipient's Name), You're invited to our upcoming fundraiser, (event name), on (date) at (location). (Organization name) is dedicated to (brief mission description). With your support, we've made a real impact, and we believe in doing even more together. Your presence would mean a lot. Please RSVP by (RSVP deadline). Questions? Contact us at (your contact information). Looking forward to seeing you there! Best, (Your Name) (Your Position) (Organization Name)
Дружній тон
Цей шаблон ідеально підійде для вашого листування, якщо ви хочете зміцнити довіру та побудувати дружній звʼязок з колегою:
Subject: Long Time, No See! Hey (Recipient's Name), It's been too long since we last caught up! How have you been? I've been thinking about our past conversations and wanted to reach out to see how things are going on your end. Let's schedule a call or grab coffee sometime soon to catch up properly. I'm flexible with time, so just let me know what works for you. Looking forward to hearing from you! Best, (Your Name)
Навчальний тон
Його варто застосовувати, коли немає місця для двозначності й вам потрібно провести одержувача через певний процес. Для такого листа орієнтуйтеся на зразок нижче!
Subject: Accessing the New Platform: Step-by-Step Guide Dear (Recipient), I hope you're doing well. We've recently introduced a new platform to improve our operations and collaboration. Here's a quick guide to accessing it: For any queries or assistance, reach out to (Support Contact). Looking forward to the positive impact of this platform. Best, (Your Name) (Your Position)
Памʼятайте, що тон листа повинен бути адаптований до різних одержувачів. До прикладу, повідомлення до корпоративної аудиторії чи менеджерів фінансової компанії зазвичай формальні.
Натомість листи, написані, наприклад, для колег, можуть бути неформальними й написаними у дружньому тоні.
Подумайте про середовище, в якому ви працюєте, і його культурні особливості перш ніж писати діловий лист!
Поради для підтримки формальності в листі
Зв’язки в сучасному діловому середовищу часто ґрунтуються на письмовій комунікації, а emails стали невіддільною частиною цього процесу.
Як зберегти формальність та адекватність під час ділового листування й забезпечити ефективну комунікацію. Дотримуйтеся наступних порад!
Determine the audience
Тон, який ви обираєте, залежить насамперед від людини, яка читатиме ваше повідомлення.
Перед тим, як писати діловий email зважайте на два аспекти:
- як довго ви знаєте цю людину?
- у якому контексті ви знаєте цю людину?
Як правило, чим довше ви знаєте людину, тим більш прийнятним є використання невимушеного тону.
Розпізнавання та адаптація вашого тону для кожної аудиторії гарантує, що ваше повідомлення буде сприйнято так, як і передбачалося.
Choose the type and message of the email
Після визначення цільової аудиторії, окресліть тип електронного листа та інформацію, яку ви намагаєтеся донести.
Попри те, чи це професійна записка, чи запрошення на обід, враховуйте певні фактори при виборі типу та змісту вашого листа:
- чи потрібно вам, щоб одержувач відповів?
- о котрій годині ви надсилаєте лист?
- який часовий пояс одержувача?
- скільки інформації вам потрібно включити?
Never use offensive language
Як і в будь-якому письмовому спілкуванні на робочому місці, ніколи не використовуйте образливі чи дискримінаційні вислови, навіть якщо ви критикуєте якусь ініціативу.
Не пишіть великими літерами та не використовуйте багато розділових знаків, оскільки це може бути сприйнято як агресія.
Less is more
У сучасному швидкоплинному світі ні в кого немає часу на довгі, заплутані листи. Пишіть коротко і чітко.
Якщо вам доводиться писати довгі абзаци, подумайте, як скоротити їх або використовувати маркери, щоб донести інформацію більш ефективно.
Active voice — active results
Використання пасивного стану у листі може скласти враження, що ви невпевнений мовець.
Натомість використовуючи активний стан, ваші твердження стають чіткими та авторитетними.
Переконайтеся самі:
❌ The report was submitted by me — Звіт був поданий мною.
✅ I submitted the report — Я подав звіт.
Активний стан не лише сприяє кращому розумінню, а й робить речення коротшими.
Proofread, then send
Перш ніж надсилати лист, обов’язково вичитайте його, а потім прочитайте вголос, щоб пересвідчитися, що тон відповідає тому, що ви хотіли донести.
Виправте все, що може викликати у читача плутанину.
Feedback loop
Ніхто з нас не досконалий, тому іноді ми навіть не усвідомлюємо, як наші листи звучать для інших.
Час від часу просіть колег, яким ви довіряєте, переглянути лист перед відправленням. Вони можуть помітити нюанси, які ви пропустили.
Frequently Asked Questions
Чи можна використовувати емодзі в професійному листі?
Інколи. Емодзі можуть зробити лист більш невимушеним і особистим. Однак, все залежить від контексту. У більшості професійних ситуацій, особливо з малознайомими людьми, безпечніше їх не використовувати.
Побудувавши стосунки й зрозумівши культуру вашого ділового оточення, ви зможете оцінити, коли це може бути доречно.
Випадковий смайлик — чому ні? Низка єдинорогів і веселок — можливо, не для цього квартального звіту.
Як передати терміновість і при цьому не здатися вимогливим?
Насправді такі випадки — це балансування на межі.
Почніть з чіткого заголовка: «Immediate action required» або «Urgent feedback needed». У тексті листа лаконічно опишіть, що вам потрібно і чому, але також продемонструйте розуміння.
Наприклад:
I understand all are swamped, but we need X done to meet our deadline — Я розумію, що всі завалені роботою, але нам потрібно зробити X, щоб вкластися в дедлайн.
Це демонструє емпатію, водночас вказує на терміновість.
Що робити, якщо я відправив листа, а потім зрозумів, що обрав неправильний тон?
Якщо ви вважаєте, що ваш лист міг бути неправильно витлумачений, краще розвʼязати цю проблему якнайшвидше.
Надішліть повторний лист або ж домовтеся про зустріч, щоб усунути будь-яку плутанину. Просто поясніть, що ви мали на увазі, і перепросіть, якщо ваш початковий тон був незрозумілим.
Цифрова епоха зробила електронну пошту незамінним інструментом у діловому середовищі, тому розуміння її нюансів є вкрай важливим.
Пам’ятайте, що у діловій комунікації завжди перемагає поєднання чіткості, емпатії та адаптивності.
До речі, у Grade Education Centre є курси «Бізнес-англійської», де студенти відпрацьовують, зокрема, навички ведення ділової комунікації англійською мовою. Крім того, на заняттях практикують лише ті аспекти, які точно знадобляться у реальному житті.
Відточуйте професіоналізм разом з Grade!
Дякуємо за ваш коментар! Після модерації ми опублікуємо його на нашому сайті :)