Особливості дистанційного навчання у 2025 році: яких змін варто чекати?

Особливості дистанційного навчання на 2025 рік- яких змін варто чекати?
26.06.2025

Міністерство освіти і науки України оновило підхід до дистанційного навчання за умов воєнного стану. Офіційно зміни впровадять вже 1 вересня 2025 року.

Ці зміни — частина політики «Школа офлайн». Їх мета — гарантувати доступ до якісної освіти кожній дитині, незалежно від місця її перебування: в Україні чи за кордоном.

Що передбачатимуть нові правила

За новими правилами, мінімальна кількість учнів у дистанційному класі становитиме 20 дітей. Водночас школи можуть зменшити цей показник до 10-15 учнів для навчальних закладів в інших містах, селах або ж на тимчасово окупованих, прифронтових територіях.

Варто зазначити, що вимоги не стосуються закладів спеціальної та спеціалізованої освіти.

Для того, щоб зробити навчання більш зручним і зрозумілим, усі учні в одному дистанційному класі мають вивчати однакову освітню програму. Такий підхід дозволить вчителям краще взаємодіяти з дітьми — незалежно від їхнього місцеперебування.

На «Дія.Освіта» вийшов серіал про тьюторинг в умовах війни

Дізнатися

Тепер школа може організовувати дистанційне навчання, навіть якщо в ній відсутні деякі паралелі. Наприклад, це можливо, якщо немає більше як два класи однієї паралелі — є 1–6 та 8–11 класи, але відсутній 7-й.

До речі, освітня програма підійде й для дітей, що не відвідують місцеві школи. Вони мають можливість навчатися повністю дистанційно в українському закладі освіти.

Для школярів за кордоном є й інші варіанти — вони можуть навчатися за екстернатною чи сімейною формою. Або ж відвідувати окремі класи за українознавчим компонентом.

Українознавчий компонент — це спрощена освітня програма, розроблена для українських учнів, які тимчасово перебувають за межами країни.

Проходитиме таке навчання лише 5–8 годин на тиждень, без додаткового перевантаження. Подати заявку можна тут.

Для дітей на тимчасово окупованих територіях також було знайдено рішення. Навіть за найскладніших умов вони матимуть змогу вчитися завдяки педагогічному патронажу.

Педагогічний патронаж — індивідуальна форма навчання, що враховує потреби дитини та обставини безпеки.

Школа може працювати за цією формою навіть без відкритих класів — у такому разі вчитель отримує оплату за роботу з кожною дитиною окремо.

Учні, які тимчасово переїхали з регіонів бойових дій, можуть залишатися у своїй школі та продовжувати дистанційне навчання без переведення до іншого закладу.

Підтримка вчителів: кадровий резерв

Для того, щоб забезпечити м’який перехід до оновлених умов, МОН створює кадровий резерв для педагогів із 10 областей, де ситуація найскладніша. Це допоможе вчителям, які можуть залишитися без навантаження, проходити перепідготовку та зберігати середню зарплату.

Завдяки оновленим правилам, школи зможуть гнучко реагувати на воєнні виклики та дбати про те, щоб кожна дитина — де б вона не була — мала право на навчання, адже це залишається пріоритетом для України.