Як би ретельно ви не планували заняття та розраховували час на виконання завдань, рано чи пізно кожен викладач стикається з ситуацією, коли деякі учні справляються швидше за інших.
А далі вони або питають “I’m ready. What’s next?”, або займаються сторонніми справами, або, що найгірше, відволікають інших учнів і не дають їм як слід працювати.
Тож варто бути готовими до подібного сценарію та мати в резерві кілька запасних активностей, що допоможуть зайняти «швидких» учнів та збалансувати етапи навчального процесу.
Саме про це й поговоримо в сьогоднішньому блозі, а точніше, чому учні швидко виконують завдання, чим корисні додаткові вправи та які з них найкраще підійдуть для ваших занять з англійської.
Хто такі fast finishers?
Fast finishers і є тими самими учнями, які швидше за інших виконують основні завдання на уроці. До речі, вони можуть бути двох типів:
- перші просто намагаються виконати завдання якомога швидше, не звертаючи уваги на вимоги та деталі;
- другі, своєю чергою, мають гарне розуміння предмета, добре орієнтуються в темі, тож завдання для них є простими, тому вони справляються швидко.
Розрізнити одних від інших досить просто — достатньо лише поглянути на їхню роботу. І підхід до кожного з учнів повинен бути відповідним.
Якщо ваш fast finisher першого типу, не поспішайте давати йому наступне завдання. Замість цього попросіть його переглянути свої «швидкі» відповіді, наприклад, так:
- перевірити відповіді на наявність помилок у написанні та змісті;
- подумати, чи можна щось покращити;
- переконатися, що відповіді містять принаймні 3 нові лексичні одиниці;
- подивитись, чи всі речення є повними та граматично правильними;
- підкреслити ключові поняття у своїх відповідях.
А от для швидких учнів другого типу варто мати в резерві додаткові активності.
І метою тут є не просто зайняти учня, а створити для нього нові виклики та умови для розвитку креативного й критичного мислення, а в деяких випадках навіть підготувати до інтенсивнішої роботи та складніших завдань.
Користь додаткових вправ
Це може бути не помітно одразу, але активності для fast finishers створюють позитивне навчальне середовище.
Дозволяючи учням залишатись залученими, підтримуючи їхні індивідуальні здібності, потреби та інтереси, додаткові вправи сприяють також їхньому особистому зростанню.
Розглянемо ще кілька причин того, чому додаткові вправи є корисним інструментом у навчанні та які точно надихнуть вас доповнити свій план уроку.
Заглиблення в тему
Учні мають змогу дослідити додаткові концепти та зануритись в тему поза рамками основних вимог, що розширює їхні знання.
Залучення та мотивація
Замість байдикування учні залишаються залученими в процес навчання та мають нагоду отримати нові виклики.
Практика
Додаткові вправи дозволяють закріпити та консолідувати знання за допомогою повторення та застосування попереднього матеріалу та навичок різними способами.
Тайм-менеджмент
Учні вчаться правильно розподіляти свій час, встановлювати цілі та розставляти пріоритети.
Персоналізація
Додаткові активності враховують відмінності учнів у навчанні та дозволяють їм досліджувати теми, які відповідають їхнім сильним сторонам та інтересам.
Креативність та критичне мислення
Додаткові завдання вчать розвʼязувати спірні питання, створювати творчі проєкти, думати нестандартно, розробляти інноваційні рішення та висловлювати свої погляди унікальним чином.
Час для вчителя
Вправи для fast finishers дозволяють вчителю залишатись в курсі навчального процесу та тримати контроль над усім класом.
Активності
Тож перейдемо безпосередньо до вправ, які стануть у пригоді, якщо деякі з учнів будуть швидшими за інших.
The price of the word
Використайте для цього завдання звичайний алфавіт. Кожній літері призначте певну ціну, наприклад, A = 0.01 cent, B = 0.02 cent, H = 0.08 cent, і так далі.
Учні повинні скласти слово, яке коштуватиме 1$.
Така вправа допоможе розважитись, повторити числівники та дізнатись більше нових слів. А граючи в цю гру наступного разу, змініть вартість літер для більшої цікавості.
Vocabulary ladder
Ще одна лексична вправа, яка тренує кмітливість та розширює словниковий запас.
Напишіть на дошці будь-яке слово. Ваш fast finisher повинен написати це слово на своєму аркуші паперу зверху.
Далі в стовпчик має йти слово, яке відрізнятиметься лише однією літерою. За ним йде слово, яке відрізняється на одну літеру від попереднього, і так далі. Наприклад:
- file
- fire
- hire
- hike
- like
Додатково можете встановити часові або кількісні обмеження для ускладнення.
Spelling competition
Тренувати лексику можна багатьма способами. Найпростіше завдання — це перевірка написання. В Сполучених Штатах навіть існують змагання з правильного правопису.
Цю вправу краще застосовувати, коли декілька учнів у класі впорались швидше за інших. Так вони зможуть перевіряти та оцінювати один одного без вашої допомоги.
Під час завдання один учень загадує слово, а інший учень називає це слово по літерах. За кожну правильну відповідь присуджується бал. Чим вище результат, тим ймовірніша перемога.
Make a list
Ця вправа на повторення лексики завжди може бути під рукою. Попросіть учня скласти список.
Ви можете запропонувати тему, або дозволити учню самостійно вибрати зі списку, наприклад:
- my favorite desserts;
- my favorite superheroes;
- animals I love;
- books I’ve read;
- things I would take on a deserted island.
Невідомі слова дозвольте пошукати в словнику. Чим довше буде список, тим краще.
Anchor chart
Вище ми згадували про fast finishers першого типу — учнів, які прагнуть якомога швидше виконати завдання, не приділяючи уваги деталям.
Якщо такі студенти зустрічаються вам досить часто, гарною ідеєю буде створити спеціальний anchor chart, який допоможе відрегулювати подібну поведінку.
Візьміть великий аркуш паперу, напишіть на ньому перелік дій, які повинен виконати учень в разі, якщо він швидко впорався із завданням, та прикріпіть його на видне місце.
Такий лайфхак позбавить вас необхідності вигадувати кожного разу щось нове й автоматично надасть учням ефективну інструкцію для подальших дій.
Task cards
Одним з найкращих інструментів для впровадження додаткових вправ для fast finishers стане набір карток із завданнями. Їх легко створити та можна використовувати безліч разів.
Як тільки учень впорався з основною роботою — він бере картку та виконує зазначене завдання. Після завершення учень бере наступну картку й так далі. Ідеї можна знайти, наприклад, на цьому сайті.
Головне, щоб всі картки були в легкому доступі, до прикладу, у великій банці, де задання можна вибрати навмання.
Або можна створити спеціальний настінний холдер з кишенями для завдань різних категорій, наприклад:
- read it;
- write it;
- make it;
- solve it;
- check it.
Можливість обирати мотивуватиме учнів, а також даватиме відчуття контролю, створить приємне навчальне середовище та сприятиме їхній залученості в процес.
Read it
Можливостей для впровадження читання як додаткової вправи для fast finishers існує безліч.
Якщо у вас в класі є невеличка бібліотека, обов’язково скористайтеся нею.
Обирати книгу учень може самостійно, головне, щоб вона відповідала його рівню знань.
Читати можна різні англомовні журнали з корисною інформацією та жартами або навіть поезія, яка дозволяє дослідити англійську мову з іншого ракурсу.
Супроводжуйте додаткове читання невеличкими завданнями, щоб в учнів була мета запам’ятати ключові моменти.
Подібні активності особливо прийдуться до смаку учням, які краще сприймають інформацію візуально.
Listen to it
Книжки можна також слухати. Маленькі учні часто люблять, коли їм читають.
Для цього підійдуть різні казки та пригоди англійською, наприклад, з цього сайту. Старші ж студенти можуть слухати подкасти на різну тематику, включно з новинами.
Прослуховування коротких аудіозаписів стане чудовою нагодою для fast finishers попрактикувати свої навички аудіювання та сприйняття інформації на слух.
Супроводжуйте аудіозавдання невеликими вправами для перевірки розуміння.
Write it
Так само й писати можна про все, що завгодно. Учні можуть створити, наприклад, шкалу часу, де зафіксують головні події свого життя або життя героя книги, яку вони прочитали.
Або попросіть їх написати детальну інструкцію з виконання певного завдання, наприклад:
- how to make a sandwich;
- how to get ready for a journey;
- how to take care of a pet;
- how to play your favorite game.
Якщо ви познайомили учнів з англійською поезією, попросіть їх спробувати написати власний вірш.
Обовʼязково переконайтесь перед тим, що учні розуміють принципи та типи римування та мають приклади віршованих рядків у різному стилі та ритмі.
Це можуть бути й жарти. Дослідіть тему гумору разом з учнями, надайте приклади традиційних гуморесок та попросіть їх створити власні жарти.
Головне, після такого завдання не забудьте надати правильний фідбек з виправленням помилок та обговоренням цікавих ідей.
Interactive mode
Якщо на заняттях ви використовуєте різноманітні гаджети, сміливо застосовуйте їх для додаткових завдань.
Сьогодні існує безліч освітніх, зокрема безплатних, платформ для практики англійської мови. Дослідіть, наприклад:
Вони дозволяють грати, вивчати нові слова, практикувати граматику та правопис, а також створювати власні історії та комікси.
Hometask
Зрештою, ваші учні можуть використати вільний час для виконання домашнього завдання.
Так вони «вбʼють двох зайців»: підготуються до наступного уроку та матимуть більше часу на відпочинок поза класом.
Крім того, можливість підготувати домашнє завдання у навчальному середовищі забезпечує якісніше виконання.
Адже в таких обставинах учні сфокусованіші та мають можливість відразу отримати відповідь на свої питання.
Додаємо також посилання, де ви знайдете безліч роздруківок з ідеями завдань для fast finishers.
І наостанок дамо ще кілька порад щодо застосування додаткових вправ на уроці!
- По-перше, зверніть увагу, як часто ваші учні швидко виконують завдання. Якщо більшість класу складають саме fast finishers, можливо, слід переглянути складність вправ та їхню відповідність рівню знань.
- По-друге, чи помічаєте ви, що додаткові вправи є цікавішими для учнів, ніж першочергові? У такому випадку, внесіть зміни до плану уроку та включайте в основну роботу більше інтерактиву та челенджів.
Дізнавайтесь більше про сучасне викладання іноземної мови, розвивайтесь у професії та знаходьте однодумців.
Зробити це запрошуємо на нашій «НЕметодичній конференції», яка присвячена особистісному розвитку вчителів. Зустріч відбудеться офлайн в Києві 10 листопада.
Разом з колегами ви зможете відвідати найцікавіші сесії та воркшопи й отримати купу корисної інформації, а зрештою — відпочити!
Дякуємо за ваш коментар! Після модерації ми опублікуємо його на нашому сайті :)