👋🏻 Погодьтесь, відключення світла, відсутність інтернету та звʼязку зіпсували вже не одне заняття. Зупиняти навчання для всіх учасників навчального процесу — не вихід, тому всі намагаються знайти шляхи як не втратити урок, коли немає світла.
Ідеальної формули чим замінити реальне заняття з вчителем немає і, на жаль, не буде. Це зумовлено тим, що вивчення мови — це розвиток навичок, а не просто засвоєння інформації з підручника та логічні висновки. Мову потрібно практикувати, а тому для ефективного навчання потрібен вчитель-наставник, який скеровуватиме учня на правильну стежку, даватиме фідбек та допомагатиме знайти відповіді на важливі питання.
Однак, хіба не можна нічого вдіяти? Ми поспілкувались із кваліфікованими викладачами нашого освітнього центру та експертами з викладання англійської:
Лідією Сімак — академічним директором, викладачем General English, тренером CELTA, CELT-P/S в Grade Education Centre,
Оленою Бочкарьовою — академічним директором, викладачем General English, Business English, тренером CELT-P/S та International Speaking Examiner.
Вони дали кілька порад як вчитель може допомогти студентам продовжувати процес навчання у будь-якій ситуації.
Адаптивні уроки для тренування навичок
Гнучкість та вміння швидко зорієнтуватись — must have сучасного українського вчителя. Тому рекомендуємо підготувати собі план на випадок скасування або перенесення уроку через проблеми зі світлом. Наприклад, змінити формат і дати студентам завдання, що тренуватимуть reading або listening skills. У такому випадку ви можете:
- підібрати аудіодоріжку та завдання до неї / текст та завдання до нього,
- вивантажити ці матеріали на Google диск,
- надати заздалегідь доступ студентам, які зможуть викачати їх та користуватися в офлайн-режимі під час наступного відключення.
Особливо влучним буде такий підхід для екзаменаційної підготовки, адже студенти вже знатимуть та розумітимуть стратегії виконання таких завдань.
Однак, важливо перевірити самостійну роботу студентів на наступному занятті та дати розгорнутий фідбек: обговорити труднощі, які виникли та пояснити все, що саме не зрозуміли студенти.
Крім того, самостійно вони можуть потренувати speaking skill:
- надайте посилання на документ з темами для розповіді,
- під час уроку, коли немає світла, вони матимуть змогу записати свій монолог на обрану тему,
- попросіть надіслати цей запис вам після появи світла та інтернету,
- прослухайте та підготуйте свої коментарі.
Говоріння — не тільки необхідна навичка для всебічного володіння мовою, а й один зі скілів, які перевіряють на всіх відомих міжнародних іспитах.
Така практика, на жаль, потребує від вас більше зусиль, однак точно принесе користь учню будь-якого віку!
Research та створення проєктів
Цей варіант актуальний, коли можливості провести урок немає у вчителя.
- Підготуйте документ з темами для проєктів або запропонуйте студентам обрати її самостійно.
- Студенти під час підготовки презентації або доповіді тренуватимуть reading та writing,
- На наступному уроці вони презентуватимуть свої надбання та тренуватимуть speaking, а також listening, слухаючи доповіді інших.
Залежно від рівня та віку ваших студентів, теми будуть змінюватись.
- Наприклад, наймолодші можуть підготувати розповідь або презентацію про улюблений мультфільм або іграшку.
- Підлітки — про улюблений жанр музики, або порівняти Instagram і TikTok за власними критеріями, або знайти 10 відео про англійську мову в TikTok. Після чого продемонструвати та пояснити чому обрали саме ці ролики.
- Для старших студентів можна обрати соціальні теми або проблеми, наприклад, зробити невеличке дослідження та розказати про головну проблему району/міста, в якому живе студент.
Урок-повторення
Варто памʼятати, що не кожен урок має складатись з нової інформації. Повторення — також важливий процес, адже потреба тренувати мовні навички нікуди не зникає. І чим нижчий рівень вашої англійської, тим більше часу потрібно приділяти повторенню.
Тож, створюємо завдання на основі того, що студенти вже вчили, знають та потребують згадати чи потренувати.
Вчитель може самостійно пошукати ролики на YouTube з обговоренням вже знайомих тем. Вони допоможуть студентам самостійно виконати вправи на граматику.
Завантажте ці ролики на Google диск, де студенти зможуть налаштувати офлайн-доступ і дивитись відео чи виконувати вправи без інтернету та світла.
Для цього є чудові канали, наприклад, ВВС Learning English.
Важливо: всі вправи, які виконають студенти, треба обовʼязково розглянути та обговорити на наступному занятті, аби всі розуміли свої помилки. Лише за таких умов час не буде згаяно.
Візьміть на замітку
Для студентів підліткового та дорослого віку також можна підібрати кілька цікавих завдань. Наприклад, викладач може скласти перелік книг або фільмів, які читатимуть/дивитимуться студенти.
Однак важливо, щоб у цього завдання була мета. Тому, спробуйте сформулювати його так:
- Подивіться фільм англійською, а на уроці поговоримо про ті проблеми, що розкриваються в ньому.
- Прочитайте оповідання та напишіть свої думки щодо змісту / дайте відповіді на запитання про…
Також ви можете створити креативні завдання, що допомагатимуть поповнити словниковий запас, наприклад:
Подивіться фільм «Диявол носить Прада» та створіть власний wordlist зі слів, які почуєте у фільмі, на тему fashion.
Обовʼязково давайте завдання заради вирішення якого учень дивитиметься/читатиме те, що ви попросили. Такі задачі також можуть опиратись на ті exam strategies, яких ви навчаєте.
Для дітей до 12 років вмикати запис уроку — не має жодного сенсу. Зазвичай, вони не засвоюють правила, а лекції й поготів.
У такому випадку вчитель може порекомендувати батькам застосунки з іграми, що працюють офлайн, де дитина зможе грати та використовувати англійську. Наприклад, популярний Quizlet.
Зверніть увагу:
використовуйте лише перевірені кваліфікованим вчителем матеріали та підбірки слів, а найкраще, щоб усі картки, підбірки та інші навчальні матеріали для студентів створили саме ви.
Для дітей важко самостійно виконати завдання, тому якщо є можливість, залученими до навчального процесу мають бути батьки. Вони допоможуть зайняти вільний від уроку час іграми, простими вправами з граматики, читанням казок чи переглядом мультфільмів іноземною мовою.
Важливо, щоб у дитини була мотивація, а також аби завдання були не одноманітними та не тривали виснажливо довго.
Отож, підсумуємо що саме може зробити вчитель, аби урок без нього був корисним для підопічних:
Сподіваємось, ми змогли підібрати цікаві ідеї та надихнули вас до пошуку ресурсів та способів не втрачати урок через відключення світла та інтернету. Насамкінець бажаємо вам сил, терпіння та витримки, адже працювати та вести учнів до знань у такий час значно складніше. Вивчайте англійську разом із Grade!
Дякуємо за ваш коментар! Після модерації ми опублікуємо його на нашому сайті :)