Як ви гадаєте, що спадає на думку вашим учням, коли вони дізнаються, що наступний урок буде присвячений читанню?
Найімовірніше, вони уявляють собі довгі тексти, багато невідомих слів та нудних питань.
Дійсно, уроки читання старої школи мають саме такий перебіг, тому не дивно, що багато учнів не люблять читати.
Тож ми створили цей блог, аби допомогти вам у плануванні дійсно цікавих і сучасних Reading lessons, тренуючи при цьому skimming, scanning, inferring information та безліч інших корисних навичок!
Що дає читання?
Сприймаючи читання нудним етапом навчання, вчителі часто відкладають тренування цієї навички або залишають це на самостійне опрацювання.
Однак ми переконані, що оминати практики читання в навчальному процесі не варто, і ось чому:
- під час читання учні вивчають лексику, граматику, структуру речень і досліджують їх використання в контексті;
- клас отримує нову інформацію, включаючи культурну базу, до якої належить target language;
- учні можуть досліджувати письмову комунікацію;
- студенти вчаться аналізувати, виділяти головне, критично мислити, формулювати висновки.
Серед іншого, регулярна практика читання дозволяє накопичити знання та навички для складання міжнародних іспитів, таких як, наприклад, IELTS або TOEFL.
Як навчати читання цікаво?
Тож як зробити уроки читання динамічними та захопливими? Нижче — кілька основних teaching tips!
Візуальні засоби
Зображення, діаграми, карти, часові рамки, предмети та інші інструменти дозволяють зробити читання більш живим і насиченим, а також допомагають учням розуміти зміст, особливо, якщо вони краще сприймають інформацію візуально.
Ви також можете просити клас писати і малювати на дошці замість себе, таким чином зробивши практику для них більш інтерактивною.
Цільові навички
Не обмежуйте практику читання лише пошуком відповідей на питання.
Використовуйте вправи, які будуть орієнтовані на тренування конкретних читальних навичок.
Це можуть бути:
- sequencing,
- summarizing,
- solving problems,
- drawing conclusions.
Почніть, наприклад, із завдання на впорядкування подій або True/False.
Згодом учні зможуть перейти до складніших активностей, таких як передбачення або вправи на критичне мислення.
Гейміфікація
Додайте інтерактив за допомогою ігор та активностей, що містять елементи змагання, наприклад, challenges або races. Це також можуть бути:
- vocabulary pre-reading activities: Word Hunt, Word Pairs, Search for the Synonym;
- sequencing activities: Picture Story, Drawing, Puzzles;
- true/false activities: Races, Guessing Games;
- making predictions: Guessing Games, Charts;
- retelling activities: Summarizing a Story, Role-Plays.
Далі пропонуємо кілька варіантів ігор для різних рівнів, які можна використовувати на уроках читання для ефективної та захопливої практики.
Активності для початківців
Основна мета читання — розуміти зміст, уміти аналізувати прочитане і працювати з новою інформацією, щоб якісно використовувати її в майбутньому. Читання з beginners починаємо, як завжди, з простих вправ.
Find Story Elements
Для цієї гри вам знадобляться різні картки.
Ви можете створити їх самостійно або, наприклад, за допомогою онлайн-платформи.
Картки мають бути різної форми, кольорів і мати різні позначки.
Кожна картка має відповідати певному елементу історії, яку учні читатимуть на занятті.
Наприклад, смайлики — головні й другорядні персонажі, сердечко — стосунки між героями, зірочка — час, коли відбуваються події.
Учні читають розповідь, а після — обирають по одній картці і намагаються ідентифікувати відповідний їй елемент історії.
Завдання можна вдосконалити повноцінними зображеннями персонажів, подій і локацій. З їх допомогою класу буде простіше відтворити історію після прочитання.
Vocabulary Bingo
Ця популярна активність чудово підходить для етапу pre-reading і роботи з новою лексикою.
Перед завданням виберіть з тексту 16 слів і підберіть для них синоніми.
Напишіть їх на дошці, роздайте учням картки з порожніми клітинками 4х4 і попросіть записати в них синоніми в довільному порядку.
Далі читайте по одному слову з тексту, а учні знаходять до них синоніми у своїх картках і викреслюють їх.
Перший, хто повністю викреслить горизонтальну, вертикальну або діагональну лінію, вигукує “Bingo!” і стає переможцем.
Вправи для середнього рівня
Переходимо до складніших завдань, щоб продуктивно працювати з текстом могли студенти середнього рівня.
Timeline
Для цієї гри підберіть розповідь або новинну статтю з різними подіями протягом певного часу.
- Намалюйте на дошці шкалу часу і позначте на ній важливі дати.
- Після прочитання роздайте учням картки або паперові смужки з реченнями, що описують події з тексту.
- Учні по черзі виходять до дошки й прикріплюють події до відповідної дати.
Якщо у вас великий клас, розділіть усіх на дві команди й роздайте кожній набір карток з реченнями.
Попросіть змоделювати часову шкалу історії з усіма датами й подіями. Команда, яка впорається швидше, перемагає.
Summary Puzzles
Почати тренування навичок узагальнення можна за допомогою цієї активності. Перед практикою виберіть текст, що містить кілька абзаців, кожен з яких висвітлює конкретну ідею.
На окремому аркуші напишіть для кожного абзацу summarizing. Розріжте їх на шматочки і складіть разом, щоб не переплутати.
Після прочитання роздайте учням розрізані частини речень, вони мають скласти їх разом, сформувати логічні узагальнення і з’єднати їх з абзацами, до яких вони найбільше підходять.
Reading lesson на просунутих рівнях
Учні, які добре опанували англійську, можуть більш глибоко працювати з текстом, застосовувати аналіз та критичне мислення. Запропонуйте їм, наприклад, вправи для перефразування та створення альтернативних варіантів історій.
Tell It Another Way
Подібна практика допоможе сформувати унікальний стиль мовлення англійською.
Під час читання попросіть учнів робити нотатки та підкреслювати важливі деталі.
Обговоріть особистий досвід, що нагадує події в тексті, проаналізуйте персонажів.
З ким з них студенти асоціюють себе?
Таке персоналізоване занурення в текст дозволить краще засвоїти зміст.
Далі попросіть клас написати узагальнення своїми словами. Воно має складатися з 4-5 речень.
- Мотивуйте їх використовувати інші слова і конструкції.
- Наприкінці кожен презентує свої підсумки іншим.
- Виділіть на це кожному не більше 1 хвилини.
How could it have been better?
Окрім усього іншого, читання корисне для розвитку мислення та креативності. Після прочитання книги або розповіді, у студентів з’являться нові думки та враження. Запитайте про них:
- що в книзі/історії могло бути інакше або краще?
- чого не вистачало?
- чи подобається фінал?
- як би ви змінили його?
- чи погоджуєтесь ви з усіма рішеннями героя?
Питання можна обговорити в групах або всім класом. А потім попросіть учнів переписати або створити власну історію.
Самостійне читання
Лише деякі студенти охоче читають самостійно. Насамперед тому, що вони отримують від цього задоволення. Покажіть іншим, що читати поза класом може бути не тільки корисно, але й цікаво.
Book Reviews
Колективне самостійне читання сприятиме мотивації учнів якнайкраще.
Почати можна з невеликого книжкового фонду.
Попросіть кожного принести хоча б одну книгу англійською відповідного рівня, зробіть свій внесок або залучіть кілька класів до ініціативи. Таким чином у вас буде маленька бібліотека для самостійного читання.
Учні обирають книгу до смаку, а після прочитання попросіть їх написати короткий який може поміститися на post-it note огляд і прикріпити його до книги.
Коли інші учні обиратимуть наступну книгу, вони зможуть керуватися відгуками своїх одногрупників, а потім написати свій власний.
Продовжуйте практику читання і написання оглядів у класі до кінця навчального року.
У результаті ви отримаєте розуміння того, яка література більше підходить вашим учням, а які книги краще замінити.
Quick Questions
Таке завдання також можна виконувати, використовуючи спільну бібліотеку для самостійного читання. Для цього ви маєте знати зміст книги та підготувати запитання до нього, наприклад:
- Did the main character make the right decision?
- What would you advise the character?
- What do you think will happen next?
Прикріпіть нотатки з питаннями на відповідних сторінках.
Коли учень дочитає до місця із запитанням, він має записати свою відповідь на окремій нотатці, вказати сторінку, де він знайшов відповідь, і прикріпити її до обкладинки.
Після прочитання ви можете переглянути відповіді своїх учнів і перевірити, наскільки добре вони зрозуміли зміст.
За посиланням ви знайдете ще 22 ідеї активностей і ресурс для практики рольових ігор під час читання англійською.
Сучасний підхід
Практика читання може бути цікавою, зокрема завдяки новітнім технологіям. Адже читати можна не тільки текст на папері.
Спробуйте, наприклад, подкасти. Деякі з них мають стенограми.
Нехай учні спочатку прочитають їх, а потім послухають епізод, прокачавши таким чином навички аудіювання та читання одночасно.
Крім того, можна використовувати відеоматеріали з субтитрами, наприклад, на YouTube.
Жива картинка однозначно покращить сприйняття змісту. А почати працювати можна так само з тексту, а потім підкріпити розуміння відеороликом.
Сподіваємося, нам вдалося забезпечити вас дієвими інструментами для створення справді крутих уроків із читання, а ваші учні оцінять сучасні підходи й полюблять читати як на заняттях, так і самостійно.
Отримуйте ще більше професійних знань і корисних порад із викладання на нашій платформі Grade University.
Ми пропонуємо можливості та матеріали на будь-який запит:
- лекції,
- воркшопи,
- вебінари,
- сертифікація.
І якщо ви не знаєте, з чого почати, зверніть увагу на програму TKT — міжнародну кваліфікацію для вчителів англійської, яка складається з серії тестів для перевірки теоретичних і практичних знань, підтверджує ваші професійні та методичні навички й готує до нових досягнень.
Дякуємо за ваш коментар! Після модерації ми опублікуємо його на нашому сайті :)