Багато колег серед іншого готують студентів до міжнародного іспиту IELTS, чи не найпопулярнішого у світі. І це зрозуміло, адже завдяки глобалізації освіта не має кордонів, і більшість абітурієнтів складають цей тест для вступу в університет. Та зараз мова на про учнів, а про вчителів англійської. Чи потрібно викладачам англійської мати такий сертифікат? Гадаю, що так. Втім, давайте розбиратися по порядку.
Я можу назвати щонайменше 3 причини, з яких викладачу англійської варто скласти цей іспит:
- щоб мати ще один міжнародний сертифікат;
- щоб краще розібратися в самому іспиті;
- щоб не втрачати та покращити мовні навички, і набути ряд нових.
Безумовно, у вас можуть бути свої причини на те, щоб складати чи не складати IELTS, але поясню чому я вибрала саме ці.
Сертифікат додає впевненості студентам
Я не кажу, що готувати до IELTS не можна без наявності сертифікату. Втім, погодьтеся, що коли до вас приходить студент, який хоче підготуватися до цього іспиту, одне із перших питань, яке вам задають – “Чи є у вас сертифікат IELTS? / А ви самі складали IELTS?”
Звичайно, якщо у вас є сертифікат, перевага на вашій стороні. Студентам це додає впевненості. Такий викладач дійсно знає про іспит зсередини, а ще зможе розповісти про власний досвід і деякі секрети, який може не знати той, хто не пройшов це випробування і не готувався до іспиту. Ви можете ділитися лайфхаками та стратегіями не лише з виконання того чи іншого типу завдань, а й допоможете студенту ефективно організувати свою підготовку до іспиту.
Наявність досвіду складання іспиту також допоможе побудувати більш довірливі стосунки зі студентами, що також важливо.
ВИСНОВОК: Наявність сертифікату знімає багато запитань та допомагає побудувати ефективні стосунки зі студентами.
Ви почуваєтеся наче риба у воді
Як вже говорилося раніше, той, хто сам готувався та склав цей іспит, добре знає його зсередини. Маю на увазі, що ви можете бути чудовим прикладом для власних студентів. Це дозволяє їм повірити, що те, що робить чи зробив їх приклад для наслідування, також можливо для них: “Якщо ви змогли це зробити, то чому я не можу?”
Чи якщо, наприклад, у вас були труднощі з тайм-менеджментом на іспиті, і ви поділилися цим досвідом і тим, як ви з цим впоралися зі студентами, вони можуть перейнятися цим і навчитися керувати своїм часом, а, отже, уникнути чужих помилок.
Власним прикладом ви також можете проілюструвати студентам належне використання мовних особливостей, комунікативних навичок або стратегій тестування, не кажучи вже про корисні звички для навчання.
А ось що з цього приводу каже Андрій Пігарєв, академічний директор освітнього центру Grade:
“It goes without saying that an IELTS teacher should take the exam in order to prepare for it. However, just doing the test doesn’t make us a good specialist. Even good teachers need someone to guide them in the ocean of information available in open access, course books, skills and more importantly strategies that are so necessary for effective classroom teaching. When looking into two coursebooks, one may find quite different strategies, for example, about how to describe a graph or write an essay - which are more effective and accessible for students? How to help students shape their speaking in order to succeed, and provide appropriate feedback that urges to improve? How to cope with time in the exam so as to complete all tasks in a decent way? Only experiencing these will help find an answer to the questions, especially because these skills require a specialist’s feedback, and have a good example of how to help hone these skills. When taking a course, we as teachers don’t only work as students and develop our skills, but also observe how our teacher handles material, students and problems. When I started teaching IELTS back in 2010, there were very few opportunities to get myself prepared for the exam except for self-preparation and long hours of reading, completing tests and analysing the results. It had taken loads of time and effort to get all this information structured in my head before I felt confident in teaching IELTS. I am sure I would have benefitted much more from a structured guidance of a professional and got useful hands-on strategies of exam preparation for my students.”
ВИСНОВОК: Готуючись до іспиту, ви не лише приміряєте на себе роль студента, а й як викладач можете оцінити ефективність власних методів підготовки до IELTS, вдосконалити їх або відмовитися від їх використання.
Доречі, підготуватися до IELTS можна у нашому центрі.
Вдосконалюється англійська та з’являються нові навички
Для того, щоб готувати студентів до такого іспиту ваш рівень англійської має бути достатньо високим – щонайменше B2. І хоча немає такої офіційної вимоги, і ніхто вам не може заборонити готувати студентів до IELTS, якщо у вас B1, більшість університетів світу встановили бал 6.5 як прохідний для вступу. А це, як відомо, відповідає рівню B2 за шкалою CEFR. Є випадки, коли цей бал може бути нижчим, але їх не дуже багато.
Хочете ви цього чи ні, але готуючись до складання IELTS, ви покращуєте власні мовні навички. А ще, з власного досвіду скажу, що складаючи іспит з академічної англійської мови, як от IELTS Academic, ви отримаєте цілий ряд нових навичок. В академічних іспитах з англійської мови використовується реальна англійська, завдання та теми. Це означає, що, крім розвитку навичок спілкування англійською мовою в реальному житті, ви розвиваєте ряд практичних академічних навичок. Зокрема, ви навчитеся:
- писати есе англійською з хорошою організаційною структурою та супровідними висновками;
- слідкувати за лекціями та задавати детальні запитання;
- читати англійською достатньо швидко, щоб впоратися з вимогами академічного курсу;
- читати спеціалізовану літературу англійською мовою та розуміти основні теми та ідеї;
- давати структуровані презентації англійською.
Тож якщо ви, скажімо, викладаєте англійську чи інші предмети англійською в університеті, підготовка до IELTS Academic дасть вам ряд інструментів для роботи. IELTS General – не завадить тим, хто працює в школі та готує учнів до ЗНО чи, наприклад, разом з учнями бере участь у міжнародних англомовних проектах.
Наша академічна директорка, яка спеціалізується на підготовці студентів до IELTS, Олена Бочкарьова, додає:
“Вважаю, що викладачам англійської дуже важливо самим скласти міжнародний іспит, який би підтвердив рівень володіння мовою. Це міжнародне підтвердження знань того предмету, який ви викладаєте. Крім того, це вагома перевага для працевлаштування та проходження професійних курсів, які вимагають певний рівень англійської. Перевага складання саме IELTS полягає в тому, що це один іспит для всіх рівнів. І якщо ви не впевнені в тому, який у вас рівень та який рівневий іспит вибирати (як у лінійці Кембриджа), то в цьому випадку підійде IELTS. У результаті крім загального балу ви отримаєте оцінку і за кожну складову - кожне вміння. Крім того, важливо самом скласти IELTS, якщо потім ви плануєте готувати студентів до його складання, адже на власному досвіді дізнаєтеся про певні особливості.”
ВИСНОВОК: Підготовка до IELTS розвиває ваші навички спілкування в реальному житті та ряд інших навичок, що потрібні не лише для іспиту, а й для життя та роботи.
Від себе додам, що, оскільки сертифікат дійсний впродовж двох років, це мотивує покращувати свій рівень англійської та складати іспит знову на вищий бал. А також змушує не розслаблятися і постійно слідкувати за оновленнями іспиту.
А коли ви останній раз складали IELTS? 😉
Дякуємо за ваш коментар! Після модерації ми опублікуємо його на нашому сайті :)