Нічого так яскраво не розповість про якість надання освітніх послуг, як реальні історії студентів. Тому ми продовжуємо знайомити вас із випускниками Grade Education Centre, аби більше дізнатися про тих, хто навчався у нашому центрі, а також їхній досвід складання міжнародних екзаменів.
Цього разу нам вдалося поспілкуватися із Богданою Ткалич, яка готувалася до CAE у Grade, а згодом складала і сам Кембриджський іспит. Поза цим, у 2021-му Богдана проходила підготовку до TKT YL та підтвердила свої знання там.
Як Богдана стала викладачем, що з власного досвіду може порадити тим, хто планує складати іспит на рівень володіння англійської, та як розвивати мовні навички самостійно — читайте нижче!
Як давно почали викладати та чому це стало вашою професією?
Викладаю англійську я вже понад 6 років. Починала працювати в одній із приватних українських шкіл, займаючись із підлітками від 12 і до 17 років.
Наразі я працюю методистом у проєкті “Smart J”, де одним із напрямків роботи центру є саме англійська мова, а також викладаю як приватний репетитор.
Чому саме освітній напрямок?
Насправді це досить цікава історія. Можна сказати, я потрапила у викладання випадково. Адже навчалась за спеціалізацією “економічний менеджмент”, а вже коли на 5 курсі університету навантаження було невеликим, вирішила, що саме час шукати додаткові можливості для розвитку — так і знайшла роботу. Вдалося потрапити на вакансію офіс-менеджера у школі англійської мови.
Однак, перед цим у мене був досвід роботи на китайській платформі TutorABC, куди можна було приєднатися без аналогічного досвіду. Тож якщо ти знав англійську — міг трохи заробити грошей і якось попрактикувати мову. Таким чином з'явився мій перший запис у резюме.
Коли прийшла влаштовуватися офіс-менеджером у школу англійської — мені запропонували спробувати свої сили у викладанні. Врешті-решт, пропрацювала викладачем там 4 роки.
Методистка та викладачка англійської мови.
Факт про себе: любить рукоділля.
Як знайшли Grade та чому вирішили навчатись саме у нас?
Я давно слідкувала за Grade, за тим, що ви робите. Оскільки ви не просто центр з вивчення англійської, а й пропонуєте багато можливостей для розвитку викладачів, то, перш за все, обирала з таких міркувань.
У певний момент вирішила, що мені необхідно пройти CAE, плюс у мене вже був досвід складання Кембриджського екзамену, тож я розуміла, що на цьому етапі мені потрібна буде більш фахова допомога.
Як на мене, особливо важлива у цьому процесі рутина, яку студент собі самостійно навряд чи організує. А ось якщо у тебе є курс, певна відповідальність, то ти вже 100% виконуватимеш домашні завдання, і звісно, відвідуватимеш всі заняття. Досить цікаво, що на цьому курсі майже вся наша група складалась із викладачів-практиків. Таким чином поза підготовкою до екзамену, ми всі знайшли своє професійне ком’юніті!
Ключові аспекти, які варто виділити у підготовці до іспиту — це…
Загалом є один ключовий меседж, який стосується будь-якого екзамену від Кембриджу: потрібно готуватися до структури й розуміти, що підготовка до іспиту — це не повноцінне вивчення мови, а саме підготовка до складання іспиту.
Мені з цим було трішки складно, оскільки рівень англійської на той момент не на 100% дорівнював С1, і я мала певні прогалини. Тому намагалася додатково читати та вивчати граматику, аби швидше закрити рівень.
Що стало дуже корисним на курсі — це writing, тому що самостійно освоїти, як на мене, його вкрай складно. Адже фідбек від викладача у цьому контексті неабияк корисний.
Особливо важливо те, що викладач намагається давати такий відгук, який схожий на реальний фідбек екзаменаторів: за різними критеріями, із вказівками помилок та загальними коментарями.
Ще один елемент, котрий мені особисто допоміг — це те, що ми мали багато пробних тестів, mock tests а також проходили тестовий speaking. Таким чином, практика далася в знаки й багато в чому стала у пригоді під час реального тесту — я зрозуміла за якою схемою мені краще проходити іспит.
Очікування vs реальність від іспиту
Що стосується екзамену, я отримала навіть більше, ніж очікувала! Так, я підозрювала, що отримаю дещо гірший результат. А виявилось, що навіть недооцінила себе, отримавши чи не найвищий бал у групі.
Тож складати чи не складати міжнародні іспити?
Все-таки тут важливо чесно відповісти собі на питання: Яка моя мета?
- Потрібно вступати в університет?
- Здавати ЗНО?
- Просто для особистого задоволення?
- Для працевлаштування?...
Адже насправді підготовка до іспитів — це одне, а покращення своїх знань — зовсім інше. На іспиті тобі потрібно бути знайомим зі структурою, з особливостями завдань, розуміти що саме слід робити на кожному етапі, з чого починати, а чим завершувати.
У моєму розумінні людина, яка хоче скласти іспит, має прийти вже з цим рівнем. Звісно, можете вивчити нові слова чи конструкції у процесі, але це точно не є основною ціллю такого курсу.
А якщо у вас є запит саме вивчити мову на вищому рівні, то краще віддавати перевагу повноцінному навчанню. стандартний курс англійської або ж особисті уроки з викладачем
Чи знадобився вам сертифікат наразі?
Спочатку мотивація до складання у мене була особиста. Мені хотілося отримати документ, який би підтверджував рівень володіння мовою. А вже влітку 2021-го, коли я хотіла отримати CELTA offline у Харкові, там мені він знадобився практично, аби пройти на відбір цей курс для викладачів.
Не скажу, що CELTA стала для мене eye-opening experience, тому що я починала працювати вже за її критеріями. Можливо, деякі підходи були незрозумілі та нові для мене. особливо, якщо йдеться про роботу з дітьми Але загалом, це навчання стало навіть підтвердженням, що я працюю у правильному напрямку, мислю вірно та дійсно ефективна під час свого викладання.
Ось що було непросто — це момент самоорганізованості, адже CELTA вимагає від тебе найвищого її рівня. Це стало дійсно складним для мене, оскільки іноді я люблю прокрастинувати.
Що робити, аби покращувати рівень мови самостійно або ж не забувати вже вивчений матеріал?
Своїм студентам я завжди раджу шукати англомовний контент, залежно від інтересів. Тобто якщо людина полюбляє кулінарію чи цікавиться темою beauty, такого на YouTube безліч: заходь, шукай улюбленого блогера і дивися все, що тобі заманеться!
Я раджу намагатися максимально споживати контент англійською, і особливо виділяти ті теми, на які ви спілкуєтесь у повсякденному житті: дизайн, медицина, IT, … Зазвичай, людині не вистачає словникового запасу, аби закрити всі свої запити тематично. Тому тут завжди стануть у пригоді YouTube-канали, книги, подкасти чи аудіокниги.
Чимало блогерів створює цікавий контент англійською, за допомогою якого всі ми можемо покращувати щонайменше свій словниковий запас.
Викладач без розвитку — чи реально це сьогодні?
На жаль, під час своєї роботи я бачу таку тенденцію, що викладачі, які працюють 10-15+ років, не готові розвиватися. Яскраво помітно це на моменті відбору кадрів.
Наприклад, я спокійно ставлюсь до того, що у різних шкіл є відбірковий процес, вони можуть перевіряти рівень англійської викладача, його teaching skills, і так далі. Проте існує когорта спеціалістів, які категорично відмовляються від такого і не готові виходити з власної професійної “зони комфорту”.
Поза цим, варто розуміти, що можна бути хорошим фахівцем, але не підходити конкретній школі, тому що там працюють за іншими стандартами, до яких ви, зокрема, не готові.
Тож, звісно, я вважаю: ті викладачі, які не розвиваються, точно не матимуть успішного майбутнього, і на додаток — це може зіграти з ними злий жарт.
Варто пам'ятати, що роки досвіду не завжди мають щось спільне з якістю, адже це не завжди корелюється. Коли 20 років тому подібний стиль викладання справді міг бути актуальним, то сьогодні він абсолютно застарілий: світ розвивається, методи змінюються, і стояти на місці = обмежувати себе, не лише у кар'єрному плані.
Для мене вкрай дивно, коли сьогодні досі є люди, які в епоху пандемії не знають що таке Zoom. Це вже своєрідний red flag. Оскільки вчитель, як і будь-який інший фахівець має йти в ногу з часом та адаптуватися до сучасних умов.
А ось коли людина замикається і не готова рухатися далі, вона насправді живе поза реальністю і навіть не усвідомлює що ж не так у її процесах.
Які наразі плани щодо навчання та професійного розвитку маєте ви?
З огляду на те, що триває повномасштабна війна, на жаль, доволі складно щось планувати. Адже ти навіть не розумієш до кінця що буде завтра…
Та все ж, зупинятися не можна, тому навесні я пройшла відбір на курс IHCYLT в одному з освітніх центрів і очікую на завершення війни, аби цей upgrade продовжити. Планую також спробувати свої сили у CPE, а в ідеалі хотіла б пройти DELTA, одну з найвідоміших і найпопулярніших кваліфікацій в галузі викладання англійської для викладачів.
Дякуємо за ваш коментар! Після модерації ми опублікуємо його на нашому сайті :)