🖐🏼 Коли йдеться про ведення бізнесу, в сучасному світі без англійської нікуди! По-перше, це мова спілкування. По-друге, часто знання англійської стає основною перевагою перед бізнес-конкурентами. А ті, хто шукає кращих можливостей для роботи, також відвідують курси ділової англійської, щоб збільшити свої шанси на успіх на сучасному складному ринку праці.
Такі студенти дещо відрізняються від тих, хто вивчає загальну англійську перш за все тим, що вони дуже мотивовані й з великим ентузіазмом сприймають завдання, які дає викладач. А надто, якщо ці завдання спрямовані на те, щоб допомогти їм досягти своїх цілей у спілкуванні.
Тож пропонуємо ряд завдань, які допоможуть покращити навички спілкування англійською у бізнес-середовищі та зробити ваші заняття максимально наближеними до реального життя.
Діаграми Венна
Діаграма Венна — це зображення, яке показує взаємозв’язок між множинами у групі об’єктів, що мають щось спільне. Зазвичай діаграми Венна використовують для опису множин, які перетинаються між собою, але не залежать одна від одної.
За допомогою таких діаграм часто представляють науково-технічні дані в галузі математики, статистики та комп’ютерних програм.
Як це можна використати на занятті англійської?
- Студенти працюють у парах і розмовляють. Їхня мета з’ясувати чим вони відрізняються та що їх об’єднує.
- Намалюйте на дошці діаграму Венна та список тем для обговорення, наприклад: Jobs / Interests and hobbies / Travel / Plans for the future.
- Дайте студентам 5 хвилин, щоб провести small talk на кожну тему та зробити нотатки на діаграмі про те, що робить кожен з них окремо і що вони обидва роблять.
Подібне завдання — чудовий спосіб розвинути навички нетворкінгу.
Опитування
Обожнюю використовувати опитування на заняттях бізнес-англійської. Вони інтерактивні й змушують студентів спілкуватися з усіма. Крім того, ви та студенти можете створювати опитування на будь-які теми.
Для заняття на тему «Advertising and brands», присвяченого розвитку навичок говоріння чи письма, ви можете провести подібне опитування.
- Спочатку студенти пишуть п’ять запитань для опитування про рекламу;
- Далі студенти ходять по аудиторії, ставлять запитання одногрупникам і записують їхні відповіді;
- Наступний крок — написання короткого звіту із відповідей на запитання опитування та представлення отриманих результатів.
Таким чином весела комунікативна вправа дозволяє студентам вільно спілкуватися. Приклад завдання тут.
Якщо ви проводите заняття онлайн, розділіть студентів на невеликі групи, в яких вони працюватимуть.
Заповнення форм
Це завдання здається простим, але воно дуже корисне, адже розвиває навички аудіювання, письма та говоріння.
Якщо студенти навчаються на курсах ділової англійської, цілком імовірно, що вони можуть претендувати на роботу за кордоном. У цьому випадку їм доведеться заповнювати заявки англійською мовою.
Тож ми можемо дати їм трохи потренуватися з цим на заняттях, перш ніж їм доведеться це робити по-справжньому.
- Ви можете легко знайти форми в Google;
- Роздрукуйте їх і запропонуйте студентам попрацювати над ними на уроці або для домашнього завдання;
- Студенти можуть виконувати завдання в парах.
Таким чином вони навчаться ставити запитання та відповідати на них, слухати співрозмовника, перепитувати, уточнювати та писати. Адже письмо — це не лише есе чи ділові листи.
Ресурси, що допоможуть: Writing: Filling in a form.
Бульбашки та схеми
Бульбашки подібні до блок-схем, і їх часто використовують на заняттях англійської на етапі controlled practice. Студенти працюють у парах.
У бульбашках ви вписуєте підказки, наприклад, для практики розмови телефоном. Ви можете з легкістю створювати власні бульбашки, які необхідні для їхньої роботи.
Наприклад:
У бізнесі часто використовуються блок-схеми для представлення різних концепцій, тому цілком можливо застосовувати їх на заняттях бізнес-англійської. Ви можете попросити студентів принести блок-схеми і надати їм лексику та граматику, необхідну для представлення різних етапів.
Також можна поставити студентам завдання заповнити порожню блок-схему і попросити заповнити ці схеми інформацією про процес, якого вони повинні дотримуватися.
Окрім цього, ви можете перетворити це завдання на information gap. Тоді один студент описує процес, а інший слухає та заповнює схему на основі того, що говорить партнер.
Як викладач, ви ще й зможете побачити та зрозуміти чим насправді займаються ваші студенти у своєму робочому житті.
Інфографіка
Інфографіка представляє інформацію у візуальному форматі за допомогою фактів та цифр. У мережі ви знайдете інфографіку на різні теми, пов’язані з бізнесом. Перш за все, це швидкий і простий спосіб презентувати тему для обговорення на початку заняття.
У бізнес-контексті інфографіка дозволяє проявити креативність і заохочує нелінійні дискусії, що дозволяє студентам думати вголос менш очевидним способом.
Якщо ж ви вирішили побудувати навколо інфографіки урок, то перш ніж перейти до інфографіки, ви можете використати наступне:
- мозковий штурм в парах чи групах; категоризація / діаграми Венна;
- відео, щоб представити контекст;
- запитання «Що ви знаєте про xyz?» тощо;
- обговорення відомих цитат на тему.
А далі можна перейти до більш детального розгляду інфографіки. Наприклад:
- проаналізувати елементи, кольори;
- проаналізувати ключові тенденції;
- обговорити несподівану чи незвичайну інформацію;
- обговорити чому інформацію викладено саме в такому вигляді;
- обговорити як можна використовувати кольори, розміри та види об’єктів на інфографіці, щоб ввести людей в оману тощо
Для своїх занять ви можете використовувати ресурс Daily Infographic, на якому щодня публікується нова інфографіка на різні теми. А також тут ви знайдете приклад уроку з використанням інфографіки. Окрім наведених прикладів, завдання для розвитку навичок говоріння на заняттях ділової англійської можуть включати:
- практику телефонних розмов / відеоконференцій;
- діалоги на робочому місці;
- рольові ігри з колегами, клієнтами, покупцями тощо;
- запит та надавання інформації; презентації тощо.
Бажаємо вам продуктивних занять!
Дякуємо за ваш коментар! Після модерації ми опублікуємо його на нашому сайті :)