❓ Чи пам’ятаєте ви, що їли вчора на обід? А що робили у минулу п’ятницю? Можливо, ви користуєтесь нотатками, щоб не забути найважливіше?! Пам’ять необхідно тренувати, це правда. Недаремно її навіть порівнюють із м’язами, що потребують регулярних навантажень.
Вивчення мов особливо сприяє покращенню пам’яті. І навпаки, маючи гарну пам’ять, опанувати нову мову значно легше. На заняттях з англійської більшість вправ спрямовані на запам’ятовування нової лексики, граматичних правил, вимови та іншого, що є беззаперечним плюсом.
Приділяючи більше уваги тренуванню пам’яті ваших учнів, ви отримаєте кращі результати згодом. Отож, у цьому блозі ми зібрали кілька ідей проведення активностей у класі для покращення пам’яті. Вони дозволяють розвинути фокус та концентрацію уваги, підвищити мотивацію, а також запам’ятати або повторити вивчений матеріал. Let’s begin!
The correct order of things
Існує кілька варіантів цієї гри. У кожному з них студенти повинні запам’ятати правильний порядок речей:
Обмін інформацією
Для цієї простої вправи поділіть учнів на пари. Перший учень називає своєму партнеру 3 речі, які він робив сьогодні. Другий учень його уважно слухає, запам’ятовує та повторює всю інформацію у правильному порядку. Потім вони міняються.
Для більш просунутих рівнів спробуйте ускладнити це завдання. Учні можуть розповісти жарт, наприклад, або цілу історію (вигадану чи реальну). Дозволяти чи не дозволяти робити при цьому нотатки — вирішувати вам. Але переказ має бути максимально наближеним до оригіналу.
I’m going to the…
Під час цієї гри учні взаємодіють у колі. Один з них починає гру фразою:
«I’m going to the (market / college / cinema / mall), and I’m bringing». якийсь об’єкт, який можна взяти з собою в обране місце
Наступний учень повторює все речення та додає один об’єкт від себе. Гра продовжується по колу, допоки хтось з учнів не забуде зміст або правильний порядок об’єктів у реченні.
Миттєве відтворення
Для цього завдання продемонструйте певну кількість предметів / слів / чисел на дошці або на екрані. Попросіть учнів запам’ятати їхню послідовність. Через кілька секунд приховайте усе.
Тепер учні повинні назвати предмети у правильному порядку своєму партнеру / намалювати їх / записати. Ускладнити завдання можна, додавши кількість предметів та скоротивши час на запам’ятовування.
Аудіозавдання
Як не дивно, вправи на розвиток навички слухання є надзвичайно корисними для робочої пам’яті учнів. Особливо, якщо завдання передбачають прослуховування, а після цього — виконання певної дії.
Наприклад, гра «Це правда?» «Is it true?» , під час якої учням показують зображення (це може бути предмет, місце, ситуація та інше), а потім читають опис до нього. Учні повинні вирішити, чи точно описане зображення. Якщо — ні, вони мусять замінити неточності іншим реченням (усно або письмово).
Або навпаки:
Ви можете прочитати коротку історію чи опис та попросити учнів намалювати те, що вони почули. Вони можуть працювати над цим завданням у парах або групах, вигадуючи також історії самостійно та контролюючи один одного.
Disappearing text
Напишіть на дошці невеликий уривок тексту. Учні читають його повністю. Після цього зітріть останнє слово. Тепер вони повинні прочитати текст, згадавши слово, яке зникло. Потім зітріть наступне слово з кінця, і так далі.
Студенти також можуть працювати у парах та скористатись сучасними технологіями друкований текст, наприклад під час цієї вправи.
Disappearing dialogue
Для більш просунутих рівнів використовуйте діалоги, у яких можна видаляти та пригадувати цілі репліки. Якщо метою є саме тренування пам’яті, то наполягайте на тому, щоб слова і фрази були максимально наближені до оригіналу. Постійне повторення тих самих речень дозволить також засвоїти правильний порядок слів та вивчити певні граматичні патерни.
Вправа відмінно підійде дітям і дорослим на початкових рівнях, а також тим студентам, які мають проблеми з побудовою речень. Ви можете використовувати гру, як розігрів перед заняттям або наприкінці уроку, якщо є кілька вільних хвилин, і найкраще — для повторення лексики та граматики.
Візуальний челендж
Запропонуйте учням подивитись відео та попросіть бути дуже уважними до деталей, адже після перегляду ви поставите кілька питань. Підберіть відео відповідно до рівня знань ваших студентів: вони мають зрозуміти приблизно 95% інформації. Питання до відео можуть бути такими, наприклад:
- Who appeared in the video first — a man or a woman? Хто з’явився першим — чоловік чи жінка?
- Was anyone wearing a coat? Чи був хтось одягнений у пальто?
- How many children did you notice in the video? Скільки дітей ви помітили у ролику?
- What color was the man’s hat? Якого кольору був капелюх на чоловікові?
Замість відео можна використати фото або зображення з великою кількістю деталей. Нехай учні спробують все запам’ятати за 1-2 хвилини. Приберіть фото та запитайте, наприклад:
- What color was the car in the photo? Якого кольору була машина на фото?
- What was the woman wearing? У що була одягнена жінка?
- How many animals were in the photo? (Can you name them all?) Скільки тварин було на фото? (Ви можете назвати всіх?)
Обов’язково забезпечте переможця з найкращою пам’яттю винагородою. Гру можна запровадити на початку заняття для розігріву. Вона добре підійде для студентів будь-якого рівня та віку, включно із молодшими учнями та початківцями з маленьким запасом слів.
Візуальні завдання для тренування пам’яті можна також використати для повторення лексики та граматичних правил. Наприклад:
- для Past Continuous — запам’ятовувати та відтворювати події на фото (зображенні / відео). Це може бути гра, яку можна назвати, наприклад, «Свідок злочину»; «Witness to a crime»
- для Present Perfect або there is / there are — говорити про відмінності між попередньою і наступною картинками;
- для прийменників — запам’ятовувати розташування предметів у класі;
- для назв предметів одягу — запамʼятовувати, у що одягнені одногрупники;
- для Present Perfect — проаналізувати, що змінилось в аудиторії. Наприклад, учень виходить на кілька хвилин, поки інші змінюють щось у собі або в аудиторії;
- для Past Continuous — пригадати, що вони робили на занятті минулого тижня.
Гра на відчуття
Засвоєння інформації досить індивідуальна річ. Як професійний педагог, ви знаєте, що під час навчання важливо залучати в учнів різні відчуття — так, вірогідність, що новий матеріал відкладеться у пам’яті, значно більша. Тому не бійтесь застосовувати так звані «мультисенсорні» multisensory activities активності на своїх заняттях.
Наприклад, вийдіть на подвір’я (якщо є можливість) або у великий коридор, де учні зможуть вільно рухатись. Розділіть їх на пари. Партнери стають навпроти один одного. Навколо кожного з учнів необхідно намалювати 4 кола різного кольору таким чином, щоб зображення віддзеркалювалися.
Перший учень стрибає на кожне коло у певному порядку (можна навіть кілька разів), а другий повинен запам’ятати та повторити послідовність. Це щось на кшталт Твістера. Гра стане чудовим способом відволіктися, розімʼяти м’язи та потренувати пам’ять. Її оцінять і діти, і дорослі.
Після тесту
Відмінна вправа на тренування пам’яті та повторення важливого матеріалу. Після виконання чергового тесту скажіть учням, що вони матимуть 10-15 хвилин на повторне проходження тесту на початку наступного заняття.
Таким чином вони повинні максимально запам’ятати інформацію з тесту до того, як у них буде можливість зазирнути у книжки й конспекти та перевірити свої відповіді. А також вони повинні будуть запам’ятати правильні відповіді з книжок перед наступним заняттям.
І це Bingo! Ви використовуєте подвійне запам’ятовування, від чого пам’ять і знання учнів неодмінно покращуються!
Наприкінці нагадаємо: не забудьте спробувати кілька вправ на тренування памʼяті з вашими учнями. Впевнені, такі ігри потішать всіх учасників та матимуть прекрасний ефект у навчанні.
Інші лайфхаки з викладання та того, як зробити курси англійської для підлітків незабутніми, ви знайдете на сайті Grade Education Centre. А завдяки кваліфікації CELTA ви прокачаєте всі свої педагогічні навички та отримаєте безмежні можливості кар’єрного зростання.
Дякуємо за ваш коментар! Після модерації ми опублікуємо його на нашому сайті :)