Торік Вікторія Ломака, фіналістка Global Teacher Prize Ukraine-2020, отримала від нас можливість пройти курс CELT-S. Ми брали в неї інтерв’ю ще до самого курсу, а тепер поцікавилися його результатами.
Grade: Поділіться, будь ласка, загальними враженнями від курсу. Як відбувалася комунікація з одногрупниками та тренерами? Чи допомогло це в навчанні?
Вікторія: Із самого початку я відчула підтримку від своїх викладачів. Цей курс мені доводилося проходити, на жаль, у складний період мого життя, коли я захворіла на ковід. Щиро дякую своїм наставникам, які з розумінням поставилися до цієї ситуації.
З одногрупниками я спілкувалася як онлайн, так і безпосередньо на офлайн-заняттях в офісі Grade Education Centre. Це завжди чудово – зустріти навколо себе стільки однодумців та коллег, які працюють саме з підлітками, і ми можемо поділитися один з одним цікавими та корисними ідеями.
Grade: Чи знали ваші учні, що ви проходите курс, і чи підтримували вас?
Вікторія: Так. Мої учні були в курсі, адже із самого початку я всю нову інформацію застосовувала на своїх уроках. Плюс я мала зняти три відео своїх уроків. Пам’ятаю, як нам важко було під час першого уроку. Робота на камеру – це ще той челлендж. Але другий та третій рази пройшли просто на ура. Діти із задоволенням відповідали та вже не боялися того, що на них націлено об’єктив.
Grade: Чи було на курсі щось, чого ви не чекали?
Вікторія: Блок про менеджмент навчального процесу виявився для мене не скажу, що незнайомим, але досить актуальним.
Grade: Що на вас справило найбільше враження та що виявилося найціннішим на цьому курсі?
Вікторія: Найціннішою для мене була саме інформація про менеджмент у класі. Вчитель зараз – це не джерело знань, а більше менеджер, організатор навчального процесу. Наразі успішність уроку, навчального процесу залежить багато в чому від його правильної організації. Плюс мені сподобалася особлива увага, яка була приділена самоаналізу. Що вдалося на уроці, що ні, і чому.
Особливо потішило те, що після кожного модулю давався величезний список літератури з методики викладання. Це взагалі бомба.
Grade: Чого вам не вистачало на CELT-S? Можливо, ви хотіли би щось додати до курсу, а, можливо, щось було зайвим, на вашу думку?
Вікторія: Через епідеміологічну ситуацію не вистачило тіснішого спілкування з колегами на курсі. Хотілося б більше спілкуватися з ними в офлайн-середовищі. Але подібні речі не завжди від нас залежать. Сам курс був дуже насичений, і робота над ним значно підвищила мою самооцінку як вчителя.
Grade: Що було для вас викликом на CELT-S? Чи було складно?
Вікторія: Як я вже говорила, викликом була перша зйомка уроку на відео. Після чого я реально зрозуміла всю важкість роботи моделей. After all, practice makes perfect. Уже другий та третій урок в нас з учнями пішли як по маслу. Ми з ними працювали вже як злагоджена команда, яка не звертала увагу на знімальний процес.
Grade: Які завдання курсу були найважчі, а які найлегші?
Вікторія: Найлегше було придумати креативні завдання для засвоєння матеріалу. Найважчим – спрогнозувати всі можливі варіанти дій учнів під час уроку.
Grade: Ми вас запитували про очікування від курсу CELT-S, і ви відповіли, що очікуєте нових цікавих методик, знайомств і професійного розвитку. Як ви оцінюєте, наскільки справдилися ваші очікування?
Вікторія: Я в захваті від того, що отримала під час проходження курсу. Робота з підлітками – це завжди виклик. Діти змінюються, і треба підлаштовуватися під сучасні реалії, потрібно їх мотивувати новими засобами. І саме інформацію про підбір вправ для тінейджерів та організацію уроків із ними вважаю найкориснішим для себе.
Grade: Як ви вважаєте, чи потрібно походити такі курси вчителям, які працюють у звичайних школах, і чому?
Вікторія: Насамперед потрібно їх пройти, щоби почувати себе впевненіше з підлітками. По-друге, одна з проблем вчителів – нерозуміння того, що вчитель вже не джерело знань, а організатор освітнього процесу. Потрібно учням знання не передавати, а вчити їх ці знання здобувати. І саме для цього такі курси й необхідні.
Grade: Поділіться, будь ласка, порадами для тих, хто лише збирається йти на CELT-S.
Вікторія: Приготуйтеся до повноцінного занурення в океан нових знань. Але не хвилюйтеся, що він вас поглине. Навпаки, ви отримаєте нові можливості для свого професійного зростання.
Навчаєте підлітків та хочете бути в темі?
Grade: Як вплинув курс на ваше викладання та роботу вчителькою взагалі? Що “зайшло” вашим студентам найбільше з того, що пропонувалося на курсі?
Вікторія: З учнями ми пробуємо вже все із самого початку курсу. Кожен модуль уже відпрацьовано з ними і продовжує використовуватися. Найбільше їм заходять групові завдання. Вони із задоволенням працюють у команді. Осторонь не залишаються навіть найслабші учні.
Grade: Чи є життя після CELT-S?
Вікторія: Сміливо можу сказати, що життя лише починається. Не можна постійно виїзджати лише на одних і тих самих фішках. З часом вони перестають працювати. Нові діти – нові прийоми.
Оскільки за архетипом я Дослідник, мені надзвичайно важко використовувати одні й ті самі методики. Постійно хочеться чогось нового, креативного та цікавого. І я дуже рада, що Grade Education Centre втілив мою мрію в реальність.
Дякуємо Вікторії за цікаву бесіду!
Дякуємо за ваш коментар! Після модерації ми опублікуємо його на нашому сайті :)