Дослідження: 54% українських вчителів мають професійне вигоряння
За результатами дослідження GoGlobal 54% українських освітян страждають від професійного вигорання, а 75% школярів мають ознаки стресу. Такі дані оприлюднили під час пресконференції за участі організації GoGlobal та представників МОН.
Соціологічне опитування провели серед вчителів та керівників українських шкіл у період з 25 листопада по 22 грудня 2022 року.
Теми дослідження
- Адаптація у нових школах ВПО;
- Оновлений портрет учня;
- Вигорання на робочому місці;
- Запит на психологічну допомогу.
Результати опитування
Соціологічне дослідження визначило потреби, які необхідно врахувати під час майбутнього реформування освіти в Україні.
82% персоналу у школах запевняють, що можуть працювати з учнями, які страждають від стресу або психологічних розладів. Також за спостереженнями соціологів, діти стрімко подорослішали, а їхня поведінка стала більш відповідальною та серйозною.
Ознаки, за якими можна розпізнати стрес в учнів:
- тривожність,
- стурбованість,
- апатія,
- відсутність мотивації до навчання,
- байдужість,
- розгубленість, неуважність.
Завантаженість під час навчального процесу зросла — про це заявили 80% опитаних співробітників шкіл. А менше половини з них повідомила, що першочерговою потребою є психологічна допомога.
Потреби, про які заявили вчителі
- 46% націлені вивчати схему дій в екстремальних ситуаціях, оскільки відчувають брак знань з цього питання;
- 37% освітян потребують навичок для допомоги окремим дітям;
- 29% зазначили, що потрібно навчитися виявляти ознаки стресу в інших;
- 18% працівників освіти прагнуть вирішувати конфлікти між дітьми.
Також соціологічне опитування порушило тему онлайн-навчання, що стало стресовим фактором для багатьох освітян. Учителі зазначили, що відчувають потребу у технічних навичках та сучасній методології для проведення дистанційних уроків.
Дані показали, що 71% опитаних не мають якісного інтернет-звʼязку, що заважає ефективно працювати під час онлайн-занять.