Перевірити рівень

Як ШІ трансформує викладання в освітніх закладах?

ИИ в образовании: рост использования и новые возможности для преподавания
14.08.2025

Нещодавні дослідження показують — штучний інтелект революціонізує освітній процес. Вчені з’ясували, як ШІ впливає на результати навчання учнів та які перспективи відкриває для вчителів, зокрема англійської мови.

АІ стає невіддільною частиною освіти

Опитування платформи Quizlet, проведене в липні 2025 року, показало, що 85% учнів старших класів, студентів і викладачів у США використовують штучний інтелект — на 29% більше, ніж минулого року.

Що цікаво: тепер вчителі (87 %) трохи випереджають учнів (84 %) у впровадженні ШІ — тоді як раніше було навпаки.

Основні напрямки застосування:

  • пошук матеріалів, 54% вчителів, 46% учнів
  • узагальнення інформації, 47% вчителів, 56% учнів
  • створення навчальних матеріалів, як-от тести та вправи. 45% для обох груп

Переваги та виклики інтеграції

Дослідження, опубліковане в журналі Nature у червні 2025 року, демонструє, що ШІ покращує академічні результати. Особливо це відстежується в гуманітарних та STEM-дисциплінах, Природничі науки, технології, інженерія та математика сприяючи розвитку критичного мислення та комунікативних навичок.

Найкращий ефект досягається за 4–8 тижнів систематичної інтеграції штучного розуму в уроки, наприклад, для аналізу текстів чи підготовки до екзаменів.

Проте також результат опитування Quizlet показав: 40% викладачів вважають використання машинного розуму етичним і корисним у навчанні, тоді як серед учнів так думають лише 29%.

ШІ в Україні: нові підходи до навчання

В умовах глобальних змін в освіті Україна розпочала формувати власну стратегію використання штучного інтелекту у навчанні. МОН рекомендує викладачам застосовувати АІ для створення інтерактивних уроків, персоналізованих завдань і розвитку навичок учнів.

Водночас школярів слід навчати критично оцінювати інформацію від штучного інтелекту та дотримуватися академічної доброчесності, щоб запобігти можливим зловживанням.

Загалом, дані свідчать: штучний інтелект вже активно змінює підходи до викладання англійської мови та навчання в цілому. Використання такого типу технологій дозволяють вчителям створювати більш креативні уроки, персоналізувати завдання та підвищувати мотивацію учнів.

Українські школи також поступово адаптовують ці звички, а їхнє системне впровадження стає важливою компонентом сучасної освіти.