Нещодавні дослідження показують — штучний інтелект революціонізує освітній процес. Вчені з’ясували, як ШІ впливає на результати навчання учнів та які перспективи відкриває для вчителів, зокрема англійської мови.
Опитування платформи Quizlet, проведене в липні 2025 року, показало, що 85% учнів старших класів, студентів і викладачів у США використовують штучний інтелект — на 29% більше, ніж минулого року.
Що цікаво: тепер вчителі (87 %) трохи випереджають учнів (84 %) у впровадженні ШІ — тоді як раніше було навпаки.
Основні напрямки застосування:
Дослідження, опубліковане в журналі Nature у червні 2025 року, демонструє, що ШІ покращує академічні результати. Особливо це відстежується в гуманітарних та STEM-дисциплінах, Природничі науки, технології, інженерія та математика сприяючи розвитку критичного мислення та комунікативних навичок.
Найкращий ефект досягається за 4–8 тижнів систематичної інтеграції штучного розуму в уроки, наприклад, для аналізу текстів чи підготовки до екзаменів.
Проте також результат опитування Quizlet показав: 40% викладачів вважають використання машинного розуму етичним і корисним у навчанні, тоді як серед учнів так думають лише 29%.
В умовах глобальних змін в освіті Україна розпочала формувати власну стратегію використання штучного інтелекту у навчанні. МОН рекомендує викладачам застосовувати АІ для створення інтерактивних уроків, персоналізованих завдань і розвитку навичок учнів.
Водночас школярів слід навчати критично оцінювати інформацію від штучного інтелекту та дотримуватися академічної доброчесності, щоб запобігти можливим зловживанням.
Загалом, дані свідчать: штучний інтелект вже активно змінює підходи до викладання англійської мови та навчання в цілому. Використання такого типу технологій дозволяють вчителям створювати більш креативні уроки, персоналізувати завдання та підвищувати мотивацію учнів.
Українські школи також поступово адаптовують ці звички, а їхнє системне впровадження стає важливою компонентом сучасної освіти.