☝ Уявімо, що так сталося, і посеред уроку зникло світло. Що робити? Процес навчання має тривати! Але на те ми й українці, щоб сміливо долати всі негаразди та знаходити креативні шляхи розв’язання будь-яких проблем.
У цьому блозі ви знайдете кілька корисних порад і на такий випадок і будете готові на всі 100% до проведення уроків!
Отже, в аудиторії запанувала напівтемрява, восени та взимку звичайна ситуація доступу до інтернету немає, а заряд гаджетів потрібно берегти. У такому випадку напружувати зір читанням або письмом не надто гарна ідея, тому здебільшого в обіг йдуть вправи на говоріння, пасивні та активні ігри й вправи на запам’ятовування.
Вам давно вже відомі такі ігри, як Taboo, Bingo, Two truths, one lie. Тримайте ще кілька інших активностей, що не потребують підготовки або спеціальних матеріалів!
Interview Pop
Ще один спосіб практикувати англійську без світла — провести «Співбесіду». Попросіть учнів обрати людину, якою вони захоплюються. Вони повинні записати вигадати десять питань про те, що хотіли б дізнатися про неї.
Перевагою «співбесіди» є її універсальність. Ви можете спростити завдання для учнів початкових рівнів, даючи підказки щодо використання питальних слів, таких як what, where, why, when. Або ж нагадайте останні 3-4 граматичні правила, що вони вивчали, щоб поставити запитання.
Потім об’єднайте учнів у пари, і кожен учень відповідає на запитання, які він написав, ставлячи себе на місце людини, у якої збирався взяти інтерв’ю.
Secret word
Учням надається довільна тема та будь-яке слово, що не має відношення до теми. Головна задача — приховати секретне слово у своїй промові так, аби іншим учням було складно відгадати його. А сенс гри у тому, аби учасники змогли відгадати його!
Discuss and Debate
Більш досвідчені студенти можуть дискутувати та обговорювати різні питання з партнером. Дайте кожному студенту аркуш паперу з написом «agree» з одного боку та «disagree» з іншого.
Прочитайте вголос спірне твердження та попросіть кожного студента підняти свій аркуш, це також можна зробити просто піднявши руку показуючи, чи він погоджується, чи ні. Оберіть по одному студенту з кожної сторони, щоб пояснити свою позицію та взяти участь у короткій дискусії.
Робота з партнером або невеликою групою спершу дасть учням можливість розвивати та практикувати необхідний словниковий запас, щоб впевнено виступити на більшу публіку згодом.
Skill Share
У кожного є хобі, яке йому подобається, або вид діяльності, у якому він успішний — музика, спорт, відеоігри, кулінарія,… Skill Share поєднує презентацію з подальшим обговоренням теми.
Як проводити Skill Share:
1. Попросіть кожного учня вибрати хобі чи навик, яким вони можуть поділитися з рештою класу, у короткій презентації. Дайте трохи часу на підготовку.
2. Якщо у вас більший клас, ви можете розділити своїх студентів на команди або пари, щоб дати кожному студенту більше часу для презентації.
3. Студенти по черзі коротко презентують хобі.
У своїй презентації вони повинні доступно пояснити своє хобі чи захоплення, а також дати прості, покрокові інструкції, як можна цьому навчитися.
4. Після кожної презентації аудиторія повинна поставити доповідачу принаймні одне питання, що стосується відповідної навички чи діяльності.
Питання повинні роз’яснювати їхнє розуміння процесу.
5. Коли презентації та сесії «Q&A» завершені, студенти можуть об’єднатися в пари з іншими партнерами або створити нові команди.
Інша варіація:
Учасники розповідають про хобі та як можна навчитися навичок іншому учню з класу, який не чув оригінальної презентації. Перший доповідач може виступати у ролі експерта, допомагаючи під час пояснення процесу.
The Invention Game
У цьому креативному «мозковому штурмі» учні обмірковують можливі варіанти використання повсякденних предметів, використовуючи «can» та «could».
- Розділіть учнів на команди по троє-четверо.
- Загадайте повсякденний предмет, наприклад, «a hammer».
- Запитайте їх про можливі способи використання предмета: «What are some possible uses for a hammer?»
Кожного разу, коли команда називає винахідливе або реалістичне використання предмета, вона отримує бал для своєї команди, наприклад: You can use it as a weapon.
Коли ж ідеї закінчуються, переходьте до наступного предмета. Перемагає та команда, яка набрала найбільшу кількість балів.
Classmate Speculation
Ця гра на вгадування перевіряє, як добре ваші учні знають своїх одногрупників, а також спонукає відпрацювати навички з граматики, говоріння та аудіювання. Ви можете використовувати її у будь-який час протягом курсу. Особливо добре це робити на початку, адже учні зможуть більше дізнатися один про одного.
Як грати?
1. Надайте учням набір дієслів, за допомогою яких вони складатимуть речення, наприклад: go, can, like, don’t like або інші.
2. Один з учнів згадує певний факт це також може бути здогадка про когось з одногрупників і каже: «I think that…». Речення повинне містити одне з поданих дієслів. Наприклад:
I think that Rachel dislikes playing piano.
3. Завдання ускладнюють відповідно до рівня учнів. Ви також можете попросити перефразувати подані дієслова, використати:
- більше, ніж один граматичний час,
- різні граматичні структури.
4. Студент, про якого висувається здогадка, підтверджує чи спростовує інформацію. Якщо це правда — той, хто вгадав, отримує бал.
Перемагає той, хто першим набере 5 балів.
Гарною ідеєю буде також додати трішки руху. Якщо освітлення дозволяє, спробуйте більш активні ігри. Не будемо зупинятись на відомих Шарадах або Крокодилі.
Пропонуємо збагатити свій викладацький арсенал на випадок відсутності світла навчальними розвагами нижче.
I Have Never…
Усі учні у класі починають цю гру, тримаючи п’ять пальців у повітрі.
- Перший учасник говорить класу про одну річ, яку він ніколи не робив, наприклад: «I have never eaten a dragon fruit».
- Студенти, які їли цей фрукт, повинні опустити палець і розповісти класу свою історію.
- Учасник вибуває з гри, коли всі його пальці опущені.
I Like People
Дорослі студенти люблять розважатися, якщо вони не почуваються безглуздо. І саме ця гра допоможе їм швидко думати та вільно говорити англійською. замість того, щоб перекладати з рідної мови
Як грати?
1. Учні сідають на стільці у коло, залишаючи місце для вчителя у центрі.
2. Вчитель промовляє твердження, наприклад:
- «I like people who are wearing glasses»
- «I like people who have short hair»
Якщо це твердження стосується учня — він встає.
3. Далі вчитель просить студентів, які стоять, помінятися місцями з кимось іншим.
4. Гра починається: учитель промовляє твердження, а учні, які з цим згодні, повинні встати і швидко помінятися місцями.
Коли учні рухаються, вчитель швидко сідає на чиєсь місце, змушуючи таким чином когось з учнів стати вчителем.
Учні одразу захоплюються грою. Як правило, вони швидко помічають однокласника-шахрая, який не встає, коли йому слід було б.
А також вони охоче підбадьорюють сором’язливих учнів, яким бракує ідей.
Ця гра не має логічного кінця, тому стежте за настроєм учнів під час гри. У них може виникати проблема з вигадуванням тверджень, через що гра буде гальмувати. У такому випадку повертайтесь на місце вчителя та підбийте підсумок. наприклад, обговоріть враження учнів від гри
Alibi
Ця гра — чудова розмовна практика для дорослих. Учитель розповідає класу, що було скоєно певний злочин. Наприклад:
«Last Friday night, sometime between ___ and ___, someone broke into the ____ Bank on ____ Street»
Залежно від розміру вашого класу, оберіть кількох учнів як «suspects». Учні з «Police» можуть працювати у групах по 2-4 людини. На кожну групу «поліціянтів» має бути один «підозрюваний».
Так, наприклад, у класі з 20 осіб ви можете обрати чотирьох підозрюваних і мати чотири групи по чотири поліціянти для допиту.
Скажіть класу: «___, ___, ___ and ___ were seen near the scene of the crime, and the police would like to question them»
«Suspects» виходять в іншу кімнату, щоб підготувати свою історію. Їм потрібно визначити всі деталі того, де вони були під час злочину. Наприклад:
- If they were at a restaurant, what did they eat?
- What did it cost?
- Who arrived first?
1. Групи з «Police» готують у цей час свої запитання.
2. «Suspects» кличуть назад в аудиторію. Кожного підозрюваного опитує окрема група поліції протягом кількох хвилин. Після цього кожен «suspect» переходить до наступної групи «Police».
3. «Police» вирішують, чи відповіді «suspects» достатньо збігаються, щоб гарантувати ґрунтовне алібі. Той підозрюваний, який зробить найбільше помилок у своїх свідченнях — винен у злочині.
Improv
Ця рольова гра, окрім розмовної практики, підготує ваших студентів також і до публічних виступів за межами аудиторії.
Як грати?
1. Придумайте кілька сценаріїв з двома чи більше героями та сюжетом. Це може бути щось просте, наприклад, хтось йде до пекарні, щоб купити торт; їде автобусом через місто; з’ясовує розклад і переїзди відвідує музей з незвичайною експозицією.
2. Розподіліть учнів на команди, по одному студенту на роль.
3. Дайте учням сценарій, який вони будуть розігрувати. Наприклад, ви можете сказати:
«Ви батько у пекарні, який намагається купити торт із улюбленим героєм мультфільму вашої дитини. Пекар ніколи не чув про цього персонажа. Вам потрібно описати, як виглядає персонаж, щоб пекар міг створити торт, який ви хочете»
4. Кожен учасник команди матиме близько п’яти хвилин, щоб підготувати свою частину сценки. Попросіть кожного студента підготуватися окремо. Таким чином, інші учні, з якими вони спілкуються, повинні будуть спонтанно реагувати на їхні запитання та твердження.
5. Кожна команда виконує свою віньєтку перед усім класом. Обмежте час для розігрування кожного сценарію п’ятьма-десятьма хвилинами.
6. Наприкінці кожного раунду учні, які не працюють, можуть поставити запитання тим, хто виконує ролі. Виконавці повинні відповісти на запитання, дотримуючись образу.
Ця вправа допоможе учням реагувати на експромт. Також це заохочуватиме їх реагувати та відповідати на підказки інших гравців безпосередньо англійською, а не перекладати рідною мовою.
Ба більше, завдяки цій вправі учні зможуть використовувати свій тематичний словниковий запас у контексті реального життя.
Можливості для створення сценаріїв в «Імпровізації» безмежні.
До таких активностей можна також залучити повторення граматичних правил та нових слів з їх використанням, наприклад, під час формування речень та створення історій. Або ж можна пофантазувати на різні теми, наприклад, що було б, якби електрики не існувало взагалі: нехай студенти подумають, як вони б:
- готували гарячі напої,
- слухали музику,
- подорожували
- або спілкувалися з друзями, які живуть далеко.
Також можна використовувати ліхтарики або інші світлові прилади на батарейках, для ігор та вправ. Наприклад, грати в слова за допомогою літер, які можна зробити з паличок, що світяться. Все, що підкаже вам уява.
Зрештою, можна співати пісень, розповідати жарти або страшилки, обговорювати книжки та фільми.
Між іншим, у нашому освітньому центрі працює Teacher Training Centre. Це чудова можливість отримати бажану кваліфікацію та покращити свої скіли.
Тож, навіть без світла ми здатні вчитись, розвиватись та досягати своїх цілей. І взагалі, якщо поглянути з іншого боку, такі складні виклики лише загартовують та сприяють пошуку цікавих рішень, а також спонукають ставати більш сміливими та винахідливими.
А крім того, нагадуйте частіше своїм студентам, що «Ученому світ, а невченому — темрява»!
Коментарі
Awesome!
Дякуємо за ваш коментар! Після модерації ми опублікуємо його на нашому сайті :)