Платиновий партнер Cambridge Assessment English

Ліцензія UA007

Ярославів Вал, 13/2-б
  Золоті Ворота
info@grade.ua
confirm

Дякуємо!

Наш менеджер звяжеться з вами.

callback-phone-icon

Зворотній дзвінок

  • Ім'я та прізвище
  • Телефон

Даю згоду на обробку моїх персональних даних з метою визначення рівня англійської мови та надання інших освітніх послуг

confirm

Дякуємо!

Наш менеджер звяжеться з вами.

15.07.2019

Юлія Чорна - photo
Юлія Чорна
Контент-менеджер
Eye icon Spinner

Що робити, щоб учні молодших класів заговорили англійською з перших уроків

Что делать, чтобы ученики младших классов заговорили на английском с первых уроков

“Добре, діти, а тепер кожен говоритиме зі своїм сусідом по парті!” Маленькі учні іноді дивно реагують на таку пропозицію: порожні погляди, намагання стати невидимими чи дозволити партнерові виконати всю роботу тощо. У таких реакцій можуть бути різні причини: деякі соромляться розмовляти навіть рідною мовою, інші бояться зробити помилку, дехто просто лінивий та мало зацікавлений.

Як же подолати всі ці обставини та зробити так, щоб учні молодших класів почали розмовляти англійською з перших же занять? Пропонуємо кілька порад.

  1. Переконайтеся, що діти розуміють, що потрібно робити.

Навіть якщо ви тричі повторили завдання, залишається велика вірогідність того, що частина учнів не знатиме, як його виконати. Найкращим способом дати їм зрозуміти, що від них потрібне, буде демонстрація в парі з одним чи двома дітьми. Завдяки цьому інші побачать і зрозуміють, що ж потрібно зробити.

Якщо це робота в парі, ви, наприклад, можете призначити одну частину маленьких студентів учителями, іншу – учнями. Дітям дуже подобається виконувати ці ролі!

  1. Створіть атмосферу безпеки та підтримки

Як відомо, здебільшого діти бояться говорити перед однокласниками. У такому випадку рекомендується починати з говоріння в парах. Ще один спосіб продемонструвати підтримку – самим узяти участь у заходах або грі разом зі своїми маленькими учнями. Це працює на 100%, і всі активно беруть участь, коли бачать учителя в якості частини власної команди.

Что делать, чтобы ученики младших классов заговорили на английском с первых уроков

  1. Помилки – важлива частина навчання

«Учні повинні мати свободу робити помилки, експериментувати зі своїми думками, випробовувати шляхи, які ведуть у глухий кут, а не до мети. Помилки – корисні; вони допомагають окремому учневі або цілому класу відображати їхні думки, вдосконалювати та змінювати власні когнітивні стратегії та поведінку», – пише автор посібників Герберт Пухта.

Кращий спосіб допомогти молодшим школярам – перестати їх виправляти, почати ставити питання та давати підказки. Можна навіть попросити учнів допомагати одногрупникам – і ви побачите, якими можуть бути діти в ставленні одне до одного!

  1. Створюйте та добирайте відповідні завдання

Передусім, в учнів має бути причина, щоби говорити англійською з партнером. Наприклад, щоби домалювати картину або знайти інформацію, якої не вистачає, для побудови графіка чи діаграми. По-друге, подумайте над питаннями. Уникайте питань, на які можна відповісти «так/ні» або риторичних, наприклад, “What’s this?” або “Is it a pencil?”. Якщо ви сховаєте олівець у сумці та спитаєте “What’s in the bag?”, це перетвориться на веселу гру, і учні відповідатимуть, використовуючи ширший діапазон слів.

Зазвичай починати розвивати мовні навички потрібно з контрольованих видів діяльності, основою яких є повторення, наприклад, вправи, пісні, скоромовки, ігри на відгадування, вияв відмінностей тощо.

Наприклад, “Guess my word“: діти працюють у парах чи невеличких групах. Один учень отримує картку зі словом. Його партнер має відгадати слово, ставлячи питання, на кшталт “Is it an animal? ” або “Is it something in this room?”. Учні відповідають «yes» або «no».

Ще одна гра, яку люблять діти, “Who am I?”: учні працюють парами, один (використовуючи стікер) клеїть на лобі в іншого наліпку з іменем/малюнком відомого справжнього чи вигаданого персонажа. Партнер має здогадатися, ким він є, ставлячи питання, наприклад, “Am I a woman?”, “Am I on TV? “, “Am I still alive? ” або “Am I tall?”.

Коли ви побачите, що діти впевненіше використовують англійську мову, можна додати завдання, у яких учні отримують менше підтримки та більше вибору в тому, що казати, наприклад, опитування, пошук інформації задля заповнення інформаційних прогалин.

Что делать, чтобы ученики младших классов заговорили на английском с первых уроков

Swap-it cards” – гра в якій кожен учень отримує картку з питанням. Наприклад, “Do you have any pets? “, “What is your mother’s name? “, “What is your shoe size? ” або “What is your favourite food? “. Учні пересуваються класом, знаходять партнера, а потім по черзі питають та відповідають на питання зі своїх карток. Коли вони закінчують, обмінюються картками.

Пізніше можете спробувати freer activities, де ваша підтримка зводиться до мінімуму. Наприклад, рольові ігри, розв’язання проблем тощо.

За посиланнями нижче ви знайдете багато ідей для того, щоби ваші маленькі учні заговорили англійською якомога швидше:

— Grammar Chants (Граматичні пісні та римування)

— TOP 20 ESL games to get your students talking (20 найкращих ігор для говоріння)

— Ideas for practicing speaking (Ідеї для практики говоріння)

— Hands-on activities to improve young learners’ communication (Завдання для вдосконалення комунікативних навичок молодших школярів)

— 14 ESL Pair Work Speaking Activities (14 завдань для роботи в парах)

— Communicative Classroom Games & Ideas (Комунікативні ігри та ідеї)

— Easy ESL games (Легкі ігри для вивчення англійської)

Що ще почитати за темою: Ігри та завдання для тренування розмовної англійської в класі.