Активності для перших занять на початку нового навчального року можуть задати ритм на цілий рік!
Справа в тому, що деяким групам достатньо простого знайомства, і студенти швидко починають спілкуватися між собою; а от деяким потрібні додаткові активності, щоб набратися сміливості та відчути комфорт.
І для того, щоб дізнатися, яка група перед вами і вибудувати довгострокові плани, важливо провести перші уроки активно!
Ну а ми прагнемо допомогти, а тому зібрали 15 ідей для різних цілей, вікових груп і рівнів, які допоможуть розпочати рік яскраво!
Ідеї для знайомства
Звичайно, щоб запам’ятати ім’я одне одного, достатньо представитися і провести кілька уроків разом. Проте розважити студентів можна незвичайними іграми, а крім того, і роззнайомитися таким способом буде значно простіше.
Гра у сніжки!
На першому уроці роздайте кожному студенту по шматку паперу. Його можна оформити в цікаву анкету. На ньому кожен має написати ім'я, вік, факти про свої хобі, улюблені страви, музику.
Далі студенти мають розділитися на дві групи і зім’яти свої папірці. І в цей момент починається гра: учні імітують snowball fight, кидаючись папірцями.
Після того, як ви скажете «Стоп», одна людина має взяти один папірець і розкрити його.
З інформації в анкеті студент має здогадатися, про кого з groupmates йдеться і розповісти про нього/неї в третій особі: ‘Her name is Viktoriia. She is 19 years old and she likes knitting clothes for her two cats’.
Після цього гра у сніжки продовжується до наступного «Стоп» і нового представлення. Це продовжується, доки знайомство не відбудеться з усіма учасниками групи.
I’m good at…
Студентам, які мають вищий рівень англійської мови, підійдуть складніші завдання з глибшим зануренням у вподобання одне одного.
Наприклад, попросіть їх визначити 5 речей, які вони добре вміють робити, або в яких розбираються. Учні мають вибрати найцікавіші з них і розповісти своїм співрозмовникам. Далі розділіть студентів на пари і дайте 5 хвилин на спілкування.
Попросіть кілька разів змінити пари, щоб між собою поспілкувалося якнайбільше людей. А після розмов усі студенти мають вибрати найцікавішу активність або хобі і обговорити їх уже всі разом.
Вгадай за емоджі
Цю гру легко адаптувати й під офлайн, і під онлайн-уроки англійської.
Кожен студент має розповісти про себе через набір емоджі.
Наприклад, 💊🏩/ 📚/ ☔️/ 🐈🐈⬛/ 🍰🍦🍦🧁
Таке повідомлення можна показати на гаджеті, відправити в чат, транслювати на весь екран — способів демонстрації безліч. Студенти мають здогадатися, що означають ці емоджі та скласти розповідь про людину.
Набір значків з прикладу може скластися в таку історію: ‘I am working at a hospital; my favourite pastime is reading books. I love rainy weather, also I have two cats and adore sweets’.
Такі активності підійдуть для першого заняття, де відбувається знайомство і загальна організація групи. Однак продовжити налагодження комунікації між студентами можна за допомогою ігор!
Активності для перших уроків з дітьми
Звичайно, викладання дітям відрізняється, адже ця група потребує більше активного навчання, веселих завдань і спілкування. Тому на перші заняття з kids пропонуємо такі варіанти.
Що в торбі?
Попросіть маленьких учнів принести на другий урок сумку, торбу, коробку або пакет із кількома речами, які будуть характеризувати їхнє хобі або канікули.
Наприклад, пакет, в якому будуть пензлики, олівці, гумка та малюнки. Так, дитина може розповісти ‘My hobby is painting. I paint with these brushes and pencils. Also, I have a rubber. Here is my favourite picture’.
А для того, щоб готуватися було цікавіше, можна попросити дітей прикрасити пакети і розповісти про це англійською теж.
Капсула часу
Дітям цікаві загадки і таємничі історії, тому можна обіграти це в активність із капсулою часу.
Дайте кожному учню папір або листівку, на якій вони напишуть свої побажання на наступний навчальний рік. Або придумають, як вони будуть виглядати, коли будуть читати це в кінці навчального року.
Це мають бути листи самому собі. Зберіть їх усі та заховайте в капсулу часу — наприклад, прикрашену коробку, або банку, яку ви всі разом відкриєте в кінці навчального року.
Who am I?
Це популярна гра, з якою студенти вже можуть бути знайомі!
Кожен має отримати по шматку клейкого паперу, на якому інші учасники гри запишуть певне слово. Ці папірці можна приклеїти до одягу, або до лоба, але ключове — щоб студент не знав, що у нього написано.
За допомогою закритих питань діти по черзі намагаються вгадати, яке слово записано на папірці. Наприклад:
— Am I a person?
— Yes
— Am I famous?
— No
Якщо звучить відповідь «Ні», то право ставити запитання переходить до наступного учасника.
Таку гру можна застосовувати і в старших групах, однак важливо, щоб лексика відповідала рівню мови.
Guess my word
Суть цієї гри дублює попередню, тільки трохи в іншій формі. Тут студенти також мають здогадуватися слова за допомогою питань, але в цьому випадку краще працювати в парах.
Студенти отримують набір карток і по черзі беруть їх, не показуючи своєму співрозмовнику. Він має ставити закриті запитання і здогадатися, що зображено на картці.
Tongue twisters
Така активність точно викличе сміх, а крім того, допоможе попрацювати над вимовою маленьких учнів.
Спочатку скоромовки можна проговорювати разом, щоб діти почули правильну вимову від викладача, змогли повторити в повільному темпі і запам’ятати текст. Ось приклади кількох скоромовок:
- I scream, you scream, we all scream for ice cream;
- Red lorry, yellow lorry;
- Peter Piper picked a peck of pickled peppers.
А далі роботу можна організувати так: студенти сідають у коло і по черзі промовляють скоромовку, яку вони обрали для себе. Якщо вдалося вимовити одразу і без помилок — у наступному раунді вимовити скоромовку потрібно вже два рази поспіль.
Якщо ж промовляючи її, дитина збилася, то право промовляти свою скоромовку переходить до наступного учасника.
Активності для перших уроків із дорослими
Старші учні незалежно від рівня англійської вже потребують складніших ігор, тому для них пропонуємо активності, які допоможуть познайомитися на перших заняттях і відчути комфорт у групі.
What’s your opinion?
Складіть список запитань на якусь тему: наприклад, «Міфи у вивченні англійської».
Учні мають розділитися на пари, вибрати, чи згодні вони з певним твердженням чи ні (для цього можна використовувати дві картки або таблички 'agree' та 'disagree'), і обґрунтувати свою думку.
Це добре працює на Speaking, а також допомагає встановити контакт між майбутніми groupmates і дізнатися більше про їхнє бачення і уявлення.
Things in common
Ще одне завдання-icebreaker спрямоване на налагодження комунікації у групі. А полягає воно в тому, щоб учні знайшли спільні для всіх факти.
Наприклад, у всіх є кіт або всі працюють за спеціальністю, або не люблять томатний сік.
Для цього об'єднайте клас у групи по три-чотири людини. Учні в них мають знайти те, що їх об'єднує. А також додатково діляться унікальними фактами, властивими тільки одному з них.
Далі кожна група ділиться спільним для себе фактом і розповідає про унікальні особливості кожного у команді.
I think, you…
Наступна у нашому списку гра підійде для другого або третього заняття, коли група вже знайома між собою, однак додаткове «зближення» було б не зайвим. А ще — повторення певних тем і лексики.
Для цього дайте список слів, граматичних часів або поставте інші умови, з якими учні мають складати здогадки про своїх одногрупників на основі інформації, яку вони дізналися при знайомстві на попередніх уроках.
Наприклад, висловлюючи припущення, ким у дитинстві мріяв бути його одногрупник, учень має використати неправильне дієслово, або ідіому, або навіть професійну лексику.
Умови залежатимуть від того, які саме знання учнів ви хочете освіжити. Якщо припущення було правильним, учень отримує бал. Виграє той, хто першим набирає 5 балів.
When I grow up…
Питання «Ким я хочу бути, коли виросту» може заграти новими барвами, якщо поставити його групі дорослих студентів.
Це можливість попрактикувати розмовну англійську і зробити атмосферу більш дружньою і теплою.
Нехай кожен студент поділиться, ким би він хотів стати, чи близький він до свого бажання, що він для цього робить.
Така активність змушує людей заспокоїтися і глибоко замислитися, тому її добре застосовувати наприкінці заняття.
Тематична вечірка
Культура — одна з evergreen тем, яку можна обертати в будь-яку форму, щоб використовувати її на уроках англійської. Одна з ідей — обмінюватися традиціями.
Наприклад, можна організувати на уроці спільний сніданок або вечерю, на яку учні принесуть свої традиційні ранкові/вечірні страви, або ж розкажуть про їх приготування, підхід до приймання їжі, сімейні ритуали за столом або інші цікаві речі.
Це чергова можливість через розмову іноземною дізнатися більше про людей навколо, культурне різноманіття і традиції.
Насамкінець порадимо ще кілька варіантів ігор, які легко адаптувати під онлайн-навчання. Отже, перша — це Word Scramble.
Вона допоможе згадати або запам'ятати лексику, адже суть завдання в тому, щоб відгадати слова, в яких переплутали порядок букв.
Для того, щоб швидше підготувати головоломку і змішати букви, використовуйте онлайн-ресурс letter randomiser.
Ще одна гра на лексику, яку можна використовувати всією групою онлайн — Taboo. Студенти відчують командний дух та повеселяться, паралельно використовуючи весь словниковий запас, щоб пояснювати слова на картках.
Отож, перші заняття на уроках англійської можна провести весело і з користю. Експериментуйте та підбирайте найкращі активності для кожної своєї групи.
Good luck in the new academic year!
Дякуємо за ваш коментар! Після модерації ми опублікуємо його на нашому сайті :)