Здебільшого учасники ЗНО з англійської вважають, що читання – найскладніша його частина. Це можна пояснити тим, що учні або недостатньо читають навіть рідною мовою, або ж просто не знають, які техніки використовувати під час виконання завдань на іспиті. Отже, саме час приділити читанню більше уваги на уроці та перестати думати, що вправи з читання можуть згодитися лише як домашнє завдання.
Як ми можемо допомогти?
Відповідь, насправді, дуже проста: навчити їх стратегіям читання, ознайомити зі зразками текстів і поступово створити умови, які будуть максимально наближені до умов іспиту.
Що читати?
Найбільшою помилкою буде читання самих лише оповідань. Тому, як тільки ми покажемо учням, що є й інші різноманітні тексти, вони одразу ж усвідомлять, що є певний зв’язок між тим, що вони вивчають, та зовнішнім «реальним» світом, у якому вони живуть. Це неодмінно мотивуватиме їх до подальшого навчання. Радимо використовувати для читання:
- Художні біографії
- Листи та електронну пошту
- Статті з газет та журналів
- Інтернет-блоги
- Рекламу та оголошення
- Повідомлення та записки
- Рекламні буклети
- Тексти з іспитів Cambridge B2 First (FCE)/B1 Preliminary (PET)
Як читати?
Використання певної стратегії має відбуватися відповідно до виду тексту. Ми можемо навчити учнів використовувати ці корисні інструменти, якщо на уроках виконуватимемо різноманітні вправи на читання.
За поданими нижче посиланнями ви знайдете ще більше вправ, які сприятимуть навчанню стратегій читання.
— Skimming and Scanning (Швидкий перегляд та сканування тексту)
— How to use graphic organizers (Як використовувати графічні органайзери)
— Speed Reading (Швидкісне читання)
Як виконувати завдання з іспиту?
Ось деякі маленькі хитрощі, які допоможуть навчитися виконувати завдання із секції «Читання».
Множинний вибір. Після того, як учні прочитають текст вдруге, попросіть їх відповісти на запитання, не використовуючи запропоновані варіанти. Далі нехай вони спробують пояснити, які варіанти неправильні. Врешті-решт, запропонуйте вибрати варіант, що найбільш схожий на їхню власну відповідь.
Встановлення відповідностей. Спочатку учні ознайомлюються із запропонованими уривками речень. Потім сканують текст і шукають відповіді. Попросіть їх підкреслити в тексті схожі/ідентичні вирази із запропонованими варіантами відповідей.
Заповнення пропусків. Спершу учні уважно читають текст, звертаючи увагу на речення та слова з обох боків пропусків. Далі заповнюють пропуски словами на власний розсуд. Після цього зерніть їхню увагу на іменники, займенники та прикметники в тексті та в завданні. Запитайте, чого вони стосуються. Наприклад, hers, his, their, that, this тощо (в цій частині іспиту, як правило, перевіряється вживання займенників, наприклад, this, these, it, he, him, their та сполучників, наприклад, however, but, although). Після цього учні обирають варіант із запропонованих.
Тут можна ознайомитися зі зразками завдань:
— Multiple choice (Множинний вибір)
— Selection of reading tasks for B2 level (Підбірка завдань на читання для рівня В2)
— Reading practice for B1 level (Вправи для читання для рівня В1)
Що ще можна робити?
Коли ви впевнені, що ваші учні вже добре знають, що і як робити на іспиті, проведіть пробне тестування. Ви допоможете їм, якщо:
— зменшите кількість відволікаючих варіантів відповідей. Наприклад, дайте їм менше варіантів у множинному виборі, зменшіть кількість варіантів відповідей для заповнення пропусків до кількості самих речень;
— виділятимете частини тексту, де можна знайти відповіді;
— обмежите час виконання завдань та забороните користуватися словниками;
— даватимете їм виконувати завдання з попередніх років.
Сподіваємося, наші підказки допоможуть вашим учням гарно скласти іспити. Хай щастить!
Дякуємо за ваш коментар! Після модерації ми опублікуємо його на нашому сайті :)