Згадайте себе у шкільному віці. Чи завжди вам хотілося йти до школи, робити уроки, готуватися до іспитів? Мабуть, що ні. Так само інколи почуваються і ваші учні. Відсутність мотивації — звичний стан для багатьох людей, не тільки для студентів. Проте впоратися з цим можливо.
Саме у цьому блозі ви точно знайдете корисні поради та практичні вправи для підтримання мотивації учнів на заняттях англійської мови.
Розберемося для початку з причинами відсутності мотивації.
Низька самооцінка
Учні, які мають погану самооцінку, часто уникають активностей, які є занадто складними, на їхню думку. Такі учні навіть не намагаються спробувати щось зробити, адже бояться зазнати невдачі і згодом почуватися через це ще гірше.
Відсутність підтримки
Якщо учні не отримують належної підтримки та заохочення від сім’ї, друзів і вчителів, вони починають вірити, що освіта не має великої цінності, і вважають, що їм бракує компетентності та здатності вчитися.
Занадто великий тиск
Багато невмотивованих студентів негативно реагують на тиск. Незалежно від того, чи є напруга уявною або реальною, вони вдаються до прокрастинації, ліні та уникання, аби захиститися від дискомфорту тиску.
Проте не все так страшно, як може здатися на перший погляд. Ми тут, аби навчитися долати невмотивованість.
1. Акцент на здобутках
Коли ваші студенти щось плутають чи не розуміють, навчіть їх пояснювати це різними способами. Як це зробити? Застосуйте правило: жодних виразів «I can’t» або «I don’t know». Натомість попросить їх визначити свій прогрес. Наприклад:
- «I found two ways that don’t work and am still trying»
- «Here’s what I have found out so far…»
- «Here’s what I’d like to ask you…»
- «I have two questions at the moment…»
- «I’m confused about this part…»
2. Вмотивований вчитель
Як вчитель, ви повинні бути прикладом. Підтримуйте власний інтерес до мистецтва викладання: вивчайте, досліджуйте, виходьте із зони комфорту, кидайте собі виклик використовувати більше технологій у класі (або як урізноманітнити заняття, не маючи технологій) і дізнавайтеся про різні методи викладання. Загалом, змінюйте свої звички у викладанні і тримайте руку на пульсі освітніх інновацій.
3. Інтереси учнів
Знайдіть час, аби дізнатися більше про своїх учнів та їхні інтереси. Наприклад, на початку семестру:
- зробіть опитування про учнівські захоплення;
- занотовуйте важливі моменти, коли учні говорять про власні інтереси;
- впроваджуйте активності, які дозволяють обговорювати цікаві питання (iOS проти Android, походи чи каякінг, подорожі з рюкзаком автостопом чи за принципом «все включено»);
- плануйте письмові та розмовні завдання на обрані учнями теми;
- залучайте відомих персонажів поп-культури для відпрацювання граматики.
Крім того, зміст ваших занять має бути наближений до проблем та подій реального життя. Шукайте приклади, які були б актуальними для учнів за межами аудиторії. Це допоможе покращити їхнє розуміння, а також мотивуватиме їх залучатися у контекст більше.
4. Правильні слова
Інколи необхідно просто знайти правильні слова для схвалення та заохочення. Учні повинні знати, що їхні досягнення мають значення, і що ви помічаєте та цінуєте навіть найменші зусилля. Такий фідбек від учителя працює не лише для Young Learners, але й для старших студентів. Частіше підтримуйте їх, наприклад, ось так:
- «You’ve worked so hard»
- «You must be very proud»
- «I know it’s challenging, but you almost have it»
- «That’s a great suggestion»
- «Great remembering»
- «You guys worked it out together!»
- «You’re a creative thinker»
- «Thanks for working so hard»
- «You did it!»
5. «Чому»
Для чого ми навчаємось? На початку заняття напишіть мету на дошці та поясніть, чому вивчаються певні теми. Наприкінці перегляньте мету знову, щоб показати своїм учням, чого вони навчилися та які завдання сприяли цьому.
Такий підхід надає орієнтир на шляху до глобальних цілей та відслідковує прогрес, що дуже мотивує!
6. Ставимо цілі
Отримати величезну мотивацію можна, ставлячи і досягаючи власних цілей. Особливо це працює для старших учнів. Їхні цілі мають бути індивідуальними та реалістичними.
Наприклад, головною метою може бути: вступ до університету Канади за 2 роки. Тепер її потрібно розділити на менші семестрові та місячні цілі. Відстежуйте прогрес поетапно та запровадьте отримання винагороди за досягнення кожної цілі.
7. Чіткі інструкції
Нерозуміння розчаровує та демотивує. Тому перед виконанням будь-якого завдання учні повинні отримати чіткі інструкції. Обов’язково наведіть приклади і дайте відповіді на всі додаткові питання від учнів, перш ніж починати.
Переконайтеся, що всі учні зрозуміли ваші пояснення. Для цього можна поставити ICQs.
8. Дух змагання
Здорова конкуренція може підняти моральний дух групи. Регулярно додавайте до свого плану граматичні ігри, ігри на дошці, ігри у слова або будь-які інші з простою системою балів, щоб залучити учнів до заняття.
Змагатися можна не лише під час ігор, а й у межах усього заняття або модулю. Оформіть для учнів рейтинг успіхів, які вимірюватимуться балами або кількістю винагород за кожне досягнення. Слідкувати за шкалою рейтингів краще в аудиторії на дошці або ж створити онлайн-версію.
9. Додайте активності
Зробіть свої заняття більш різноманітними. Здивуйте своїх учнів — використовуйте відео, подкасти, виходьте на вулицю, співайте пісні, обговорюйте актуальні новини та нагальні проблеми, приносьте інструменти або дозволяйте їм користуватися своїми гаджетами.
10. Зміна картини
Уникайте рутини. Різноманітність є одним із найважливіших методів стимулювання мотивації. Навіть якщо учням подобається певна методика навчання, вони звикнуть до неї і втратять зацікавленість.
Елемент несподіванки викличе в учнів інтерес. Дайте їм можливість працювати з одногрупниками: у парах, малих групах та усім класом. Регулярно змінюйте ці параметри, зокрема час від часу влаштовуйте заняття за межами аудиторії, наприклад, у музеї.
Використовуйте також різноманітні методи й техніки навчання — відео, рольові ігри, моделювальні ігри, дебати або запрошуйте спікерів.
11. Свобода!
Ваші учні, як й інші люди, хочуть мати певну свободу та контроль у всьому, що вони роблять. Надайте їм це відчуття. Тож, коли є така нагода, запропонуйте учням обрати варіанти у завданнях, проєктах або оцінюванні.
Завдяки тому, що учні контролюватимуть процес, вони будуть вмотивовані довести дію до кінця. Тому непогано буде надати студентам трохи свободи у класі.
12. Правильний feedback
Утримайтеся від надмірних виправлень під час уроку та не привертайте надмірну увагу до помилок. Натомість надайте позитивний відгук разом із ремарками, над якими потрібно попрацювати.
Також виділіть час на зворотний зв’язок та оцінку власних здобутків, коли учні зможуть поділитися із класом про те, чим вони пишаються або чого досягли за певний період.
На практиці
Ви вже знаєте причини відсутності мотивації та що з цим робити. Завдяки порадам ви можете застосовувати різні методи зацікавлення учнів та вигадувати вправи для залучення їх до процесу навчання. Ось ще кілька прикладів завдань, що змотивують ваших студентів до навчання.
1. Голосування
Активізуйте мислення учнів за допомогою швидкого голосування. Запишіть на дошці три навчальні цілі наступного заняття і попросіть студентів проголосувати за ту, яку вони вважають найважливішою.
Ця вправа провокує цікавість в учнів: вони часто озираються навкруги, щоб перевірити, хто думає так само. Проте всі три цілі хороші, і немає неправильної відповіді.
2. Швидкі нотатки
Посеред уроку поставте своїм учням провокативне запитання і попросіть швидко записати якомога більше відповідей. Потім організуйте своєрідну гру «Попкорн»: студенти встають, коли захочуть, і висловлюють свої ідеї.
Перевага цієї вправи полягає у тому, що вона змушує неактивних учнів слідкувати за перебігом завдання, адже вони повинні уважно слухати своїх одногрупників, оскільки не знають, хто буде виступати наступним. Невдача тут малоймовірна, тому що учні мають час на попередній мозковий штурм, і всі відповіді у них перед очима.
3. Групові вправи
Робіть посеред заняття логічні паузи для того, щоб учні могли поділитися думками одне з одним, провести мозковий штурм або співпрацювати. І встановіть для такої активності ліміт часу, наприклад, 93 секунди.
Учні вже звикли, що звичайне обмеження у п’ять хвилин розтягується до семи-восьми хвилин. А так вони будуть думати, що ви справді слідкуєте за часом і намагатимуться впоратись швидше.
4. Вгадай!
Під час презентації «нудної» інформації, запропонуйте учням передбачити відповіді. Їм буде цікаво дізнатись, чи вони мали рацію.
Ця стратегія спрямована на те, щоб змусити учнів самостійно оперувати інформацією. Перенаправте цей процес саме на учнів: вони мають думати, говорити, писати, торкатися, будувати, слухати, тобто робити щось зі змістом.
Більше корисних ідей для урізноманітнення уроків англійської мови можна знайти, переглянувши вебінари від Grade Education Centre.
Якщо ж ви прагнете більш розлогого підходу, звертайтесь до Grade University. Тут ви зможете здобути нові професійні навички за всіма напрямками викладання та підвищити свою кваліфікацію. Розвивайтесь разом з нами та ставайте майстром мотивації для ваших учнів!
Дякуємо за ваш коментар! Після модерації ми опублікуємо його на нашому сайті :)