☝ Співбесіда — необхідний та ключовий етап під час працевлаштування. Проте, від однієї думки про це кандидатів кидає в холодний піт. Особливо, коли потрібно спілкуватись іноземною мовою. Вести діалог з рекрутером англійською складніше, адже нечіткі формулювання, запинки та невпевненість зіграють проти вас.
Завдання наймача — отримати максимум корисної інформації. Саме тому, не нехтуйте підготовкою до співбесіди. Перегляньте поради, що допоможуть почуватися впевненіше і збільшити шанси на успіх.
Тож сьогодні розповідаємо про найважливіші етапи підготовки, поширені помилки, а також готуємо відповіді на типові запитання. Поїхали!
Етапи підготовки до співбесіди
Насамперед варто познайомитись з компанією, в яку ви влаштовуєтесь, ближче: перегляньте сайт та соціальні мережі. Таким чином ви зрозумієте:
- яке саме місце відведено вам у компанії,
- чим займаються ваші майбутні колеги,
- уявите приблизний спектр ваших майбутніх задач.
На співбесіді вас детальніше познайомлять з цінностями та життям компанії, але такий поверхневий огляд продемонструє вашу зацікавленість.
Далі підготуйте відповіді на типові запитання. Ви можете володіти англійською на рівні С1, але через нервування ризикуєте заплутатись у думках, втратити сенс розмови й сильніше розхвилюватись.
Аби цього уникнути — напишіть розповідь про себе, свій досвід та досягнення. Прочитайте декілька разів перед співбесідою, але не завчайте напамʼять — по-перше, це дуже помітно, по-друге, — це ставить під сумнів ваші знання.
Не соромтесь говорити про свої кращі якості, але аргументовано і без надмірних перебільшень.
Рекрутери очікують отримати після співбесіди повне розуміння хто ви, який маєте досвід, і які ваші переваги, як кандидата. Тому готуйтесь відповідати на типові питання про себе. Важливо, щоб ваші відповіді були цікавими та змістовними, а мовлення — природним і зрозумілим.
Tell me about yourself
Відповідаючи на це запитання англійською, одразу підкресліть свої сильні сторони особливі досягнення у вашій професійній галузі, успішний досвід роботи і безперечні переваги на тлі інших кандидатів.
Уникайте сухого викладення біографічних даних; говоріть впевнено і по суті про свою кваліфікацію, досвід, зацікавленість і відповідальність.
- During my time with Google, I branched out from copywriting and grew more passionate about social media — Під час роботи в Google я відійшов від копірайтингу та більше захопився соціальними медіа.
- I developed most of my paid ad and social copywriting experience through live training events where I ended up testing at the top of my class — Свій досвід у сфері платної реклами та копірайтингу в соціальних мережах я набув переважно під час тренінгів, де я став кращим у своєму класі.
- I’m really energetic, and a great communicator. Working in sales for two years helped me to build confidence and taught me the importance of customer loyalty — Я дуже енергійний і чудово спілкуюся. Два роки роботи у сфері продажів допомогли мені зміцнити впевненість і навчили мене наскільки важлива лояльність клієнтів.
- I am punctual, dependable and can be counted upon to finish what I start — Я пунктуальний, надійний, і на мене можна розраховувати, що я закінчу розпочате.
- I consider myself hardworking — Я вважаю себе працьовитим.
- I graduated from university last year — Я закінчив університет минулого року.
Поєднуйте речення за допомогою «well», «let me think», «by the way», «honestly», «actually», «so». По-перше, так мовлення звучить невимушено, а по-друге, це дасть вам час побудувати наступне речення коректно.
Why did you leave your previous job?
Намагайтесь уникати негативних відгуків про минуле місце роботи, керівництво та колег. Краще обрати щось нейтральне. Наприклад, скажіть, що ви шукаєте можливості реалізувати свої амбіції або хочете змінити сферу діяльності.
- I’ve learned a lot from my current role, but now I’m looking for a new challenge to broaden my horizons and gain a new skill-set – all of which I see the potential for in this job — Я багато чому навчився на своїй нинішній посаді, але зараз я шукаю новий виклик, щоб розширити свій кругозір і отримати новий набір навичок – це все потенційно є у цій роботі.
- My current employer’s vision has changed over the past few years and no longer lines up with mine — Погляди мого поточного роботодавця змінилися за останні кілька років і більше не збігаються з моїми.
- After 4 years with the organization, I’ve made the decision to look for a company where I can utilize my skills and share similar values with — Після 4 років роботи в організації я ухвалив рішення шукати компанію, де я зможу використати свої навички та розділити мої цінності.
What is your greatest strength?
Оберіть свою кращу якість, яка виділить вас з-поміж інших кандидатів. Не кажіть, що ви не знаєте і «хай хтось оцінить зі сторони…», не будьте надмірно соромʼязливим і тоді дасте гідну відповідь на це питання.
- As an HR Specialist over the last 3 years, I would say employee care is by far my greatest strength. My passion and dedication to the industry have led me to effectively resolve employee issues and understand them at a deeper level — Як HR-спеціаліст останні 3 роки, я вважаю, що турбота про співробітників — моя найбільша сила. Моя пристрасть і відданість галузі допомогли мені ефективно розв’язувати проблеми співробітників і розуміти їх глибше.
- I’ve always been a great team player. I’m good at keeping a team together and producing quality work in a team environment — Я завжди була командним гравцем. Я можу тримати команду разом і якісно працювати в команді.
- One of my greatest strengths is my attention to details. In my data entry work, I’ve always been careful to avoid errors by double-checking everything so that I don’t submit anything incorrect — Одна з моїх найкращих якостей — це увага до деталей. У моїй роботі зі введенням даних я завжди намагався уникнути помилок, ретельно перевіряючи все, щоб не пропустити неправильні дані.
Ось кілька прикметників, що допоможуть чітко описати ваші переваги:
- Cooperative — командний, співробітницький
- Emotionally stable — емоційно стійкий
- Frank — щирий, відвертий
- Good-natured — добродушний, доброзичливий
- Orderly, organized, well-organized — організований, дисциплінований
- Patient — терплячий
What is your greatest weakness?
Це абсолютно нормальне питання, адже слабкі сторони є у всіх. Відповідайте відверто, а ще — додайте як ви боретесь з цією проблемою.
- I might need to learn to be more flexible when things are not going according to plan. This is something I’m working on at the moment — Можливо, мені доведеться навчитися бути більш гнучким, коли все йде не за планом. Це те, над чим я зараз працюю.
- My greatest weakness is being too direct and outspoken at times in the workplace. I’ll often get caught up in the moment and say whatever comes to mind without processing the information first — Моя найбільша слабкість — це те, що я іноді надто прямий і відвертий на робочому місці. Я часто захоплююся моментом і говорю все, що спадає на думку, не обробляючи попередньо інформацію.
- It can be difficult for me to gauge when the people I’m working with are overwhelmed or dissatisfied with their workloads. To ensure that I’m not asking too much or too little from my team, we have weekly check-ins — Мені буває важко оцінити, коли люди, з якими я працюю, перевантажені чи незадоволені своєю роботою. Для того, щоб переконатися, що я не вимагаю від команди надто багато чи надто мало, у нас є щотижневі перевірки.
І ще кілька прикметників, що допоможуть розказати про свої недоліки:
- Uncooperative — незговірливий, неконтактний
- Emotionally unstable — емоційно нестійкий
- Secretive — потайливий
- Irritable — дратівливий
- Disorderly, disorganized — неорганізований
- Impatient — нетерплячий
Why should we hire you?
Не кажіть «тому, що мені потрібна ця робота», прорекламуйте свій досвід та мотивацію — цього більш ніж достатньо.
- The company provides services similar to my background so I’ll have a basic understanding of the role — Компанія надає послуги, подібні до мого досвіду, тож я матиму початкове розуміння ролі.
- I think that my combination of sales and customer service experience along with my art background means that I’ll be able to understand what your customers are looking for — Я думаю, що мій досвід продажів і обслуговування клієнтів, а також мій мистецький бекграунд означає, що я зможу зрозуміти, що потрібно вашим клієнтам.
- I have over a decade of experience as a sales trainer, but more importantly, most of those years were working with sales teams that were in the exact same boat Gen Tech is in now.
What are your salary expectations?
Не соромтесь озвучити свої очікування від роботодавця. Назвіть мінімальну суму, яка б вас задовольнила, або запропонуйте вилку від мінімальної до максимальної суми, яку ви очікуєте отримати.
- Taking into account my experience and Excel certifications, which you mentioned earlier would be very helpful to the team, I’m looking for somewhere between $42,000 and $46,000 annually for this role — Беручи до уваги мій досвід і сертифікати Excel, про які ви казали і які були б дуже корисними для команди, я розраховую отримати десь від 42 000$ до 46 000$ на рік за цю посаду.
Do you have any questions?
Ставте питання, цікавтесь у рекрутера:
- як проходить робочий день,
- з якими людьми ви будете працювати,
- чи можна розраховувати на карʼєрний ріст.
Це дасть вам більше інформації про компанію й продемонструє ваше бажання працювати.
- Does the company offer in-house training to staff? — Чи пропонує компанія власне навчання персоналу?
- Who would I report to? Who would I be working closely with? — Кому я маю звітувати? З ким би я тісно співпрацював?
- When will I get an answer? How soon can I start? — Коли я отримаю відповідь? Як скоро я можу почати?
- What is the typical day for this position (job)? — Який типовий день для цієї посади?
- Занотуйте собі відповіді, хоча б тезово, аби ви могли запамʼятати хід думок і впевненіше почуватися.
- Не бійтесь помилятися під час спілкування. Це буває з усіма. Тому, якщо ви дійсно знаєте мову на належному рівні — наймач це побачить.
- А для того, щоб співбесіда була комфортною — говоріть у спокійному темпі, давайте собі час на роздуми, перш ніж відповісти, та будьте щирими.
І, нарешті, головна порада: якщо хочете почуватися впевнено під час співбесід іноземною, приходьте на курс розмовної англійської! Ви навчитеся говорити як native speaker і точно підкорите рекрутера.
Таким чином ми разом з вами розробили формулу успіху: ваш досвід, професіоналізм та знання + наші поради = робота мрії!
Дякуємо за ваш коментар! Після модерації ми опублікуємо його на нашому сайті :)