☝ Співбесіда англійською — необхідний етап під час працевлаштування у компанію, що працює на міжнародному ринку.
Проте, від однієї думки про це кандидатів кидає в холодний піт. Вести діалог з рекрутером англійською може бути складно, адже нечіткі формулювання, запинки та невпевненість зіграють проти вас.
Завдання наймача — отримати максимум корисної інформації. Саме тому, не нехтуйте підготовкою до цієї розмови. Далі розберемося з вами, як впевнено пройти співбесіду і збільшити шанси на успіх.
Як підготуватись до співбесіди англійською?
Для проходження співбесіди варто подбати не тільки про свою англійську. Розглянемо основні пункти, що варто зробити!
Дослідження компанії
Насамперед варто ближче познайомитись з компанією, в яку ви влаштовуєтесь: перегляньте сайт, портфоліо та соціальні мережі.
Так ви зрозумієте, чи підходить вам це місце роботи, в якій галузі вони працюють і які мають цінності. А ще це дозволить сформулювати більш релевантні відповіді на запитання інтерв’юера.
Наприклад, ви зможете розповісти, як ваш досвід відповідає їхньому підходу до роботи.
- I saw that your company recently launched a mentorship programme — that’s something I’ve always wanted to be part of — Я бачив, що ваша компанія нещодавно запустила менторську програму — це те, чим я завжди хотів займатися.
Підготуйтеся до відповідей на популярні питання
Далі підготуйте відповіді на типові запитання — особливо, якщо це співбесіда англійською. Ви можете володіти мовою на рівні С1, але через нервування ризикуєте заплутатись у думках, втратити сенс розмови й сильніше розхвилюватись.
Продумайте відповіді на стандартні запитання заздалегідь:
- Tell me about yourself — Розкажіть про себе.
- What are your strengths and weaknesses? — Які ваші сильні та слабкі сторони?
- Why do you want to work here? — Чому ви хочете працювати саме тут?
- Describe a challenging situation you faced at work — Опишіть складну ситуацію на попередній роботі.
Ви можете написати розповідь про себе, свій досвід та досягнення. Прочитайте декілька разів перед співбесідою, але не завчайте напамʼять — по-перше, це дуже помітно, по-друге, — це ставить під сумнів ваші знання.
Не соромтесь говорити про свої кращі якості, але аргументовано і без надмірних перебільшень.
Рекрутери очікують отримати після співбесіди повне розуміння хто ви, який маєте досвід, і які ваші переваги, як кандидата. Тому готуйтесь відповідати на типові питання про себе. Важливо, щоб ваші відповіді були цікавими та змістовними, а мовлення — природним і зрозумілим.
Структуруйте розповідь
Підготовка до співбесіди англійською не може оминути розповідь про себе. У ній приділіть увагу таким темам:
- ваша освіта;
- основні професійні досягнення;
- навички, які мають значення для цієї ролі;
- що вас мотивує.
Також корисно буде застосувати метод STAR — розповідь про досвід, що складається з чотирьох частин: situation — ситуація, task — завдання, action — дія, result — результат.
Так ви зможете послідовно і зрозуміло пояснити, в яких умовах ви працювали, що робили й до чого це призвело.
- In my previous role, I noticed that our internal communication was inefficient, so I suggested implementing a shared calendar. I organised training sessions, and within a month productivity improved by 25% — На попередній роботі я помітив, що внутрішня комунікація була неефективною. Тому я запропонував впровадити спільний календар, організував тренінги, і за місяць продуктивність зросла на 25%.
Вивчіть професійну лексику та потренуйте вимову
Інтерв’ю англійською точно пройде успішніше, якщо ви будете використовувати професійні терміни, пов’язані з посадою. Наприклад, можуть підійти такі фрази:
- project management — управління проєктами;
- sales pipeline — канал збуту;
- key performance indicators — ключові показники ефективності;
- stakeholder engagement — взаємодія з зацікавленими сторонами.
Також потренуйтеся їх правильно вимовляти й застосовувати у реченнях. Звертайте увагу на логіку викладу, чіткість думок і впевненість у спілкуванні.
Підготуйте питання до роботодавця
Співбесіда — це діалог. Коли інтерв’юер запропонує поставити питання, обов’язково скористайтеся цією можливістю. Вони можуть стосуватися робочих процесів, атмосфери в команді чи перспектив кар’єрного росту. Приклади:
- What will I be doing on a typical day in this role? — Що я буду робити у звичайний день у цій ролі?
- What are the main goals for the team right now? — Які основні цілі стоять перед командою зараз?
- Are there opportunities for training and learning new skills? — Чи є можливості для навчання та отримання нових навичок?
Відповіді на ці питання дадуть вам глибше розуміння про роботу у компанії й з ними ви зможете ухвалити обґрунтоване рішення.
Питання та відповіді для співбесіди англійською
Тепер розглянемо детальніше лексику для кожного етапу співбесіди! Далі ви дізнаєтесь, як можна презентувати себе, говорити про свої слабкі та сильні сторони, а також обговорювати умови співпраці.
Tell me about yourself
Коли ви почнете розповідати про себе, одразу акцентуйте на своїх сильних сторонах особливі досягнення у вашій професійній галузі, успішний досвід роботи і перевагах порівняно з іншими кандидатами.
- During my time with Google, I branched out from copywriting and grew more passionate about social media — Під час роботи в Google я відійшов від копірайтингу та більше захопився соціальними медіа.
- I developed most of my paid ad and social copywriting experience through live training events where I ended up testing at the top of my class — Свій досвід у сфері платної реклами та копірайтингу в соціальних мережах я набув переважно під час тренінгів, де я став кращим у своєму класі.
- I’m really energetic, and a great communicator. Working in sales for two years helped me to build confidence and taught me the importance of customer loyalty — Я дуже енергійний і чудово спілкуюся. Два роки роботи у сфері продажів допомогли мені зміцнити впевненість і навчили мене наскільки важлива лояльність клієнтів.
- I am punctual, dependable and can be counted upon to finish what I start — Я пунктуальний, надійний, і на мене можна розраховувати, що я закінчу розпочате.
- I consider myself hardworking — Я вважаю себе працьовитим.
- I graduated from university last year — Я закінчив університет минулого року.
Поєднуйте речення за допомогою «well», «let me think», «by the way», «honestly», «actually», «so». По-перше, так мовлення звучить невимушено, а по-друге, це дасть вам час побудувати наступне речення коректно.
Why did you leave your previous job?
Намагайтесь уникати негативних відгуків про минуле місце роботи, керівництво та колег. Краще обрати щось нейтральне. Наприклад, скажіть, що ви шукаєте можливості реалізувати свої амбіції або хочете змінити сферу діяльності.
- I’ve learned a lot from my current role, but now I’m looking for a new challenge to broaden my horizons and gain a new skill-set – all of which I see the potential for in this job — Я багато чому навчився на своїй нинішній посаді, але зараз я шукаю новий виклик, щоб розширити свій кругозір і отримати новий набір навичок – це все потенційно є у цій роботі.
- My current employer’s vision has changed over the past few years and no longer lines up with mine — Погляди мого поточного роботодавця змінилися за останні кілька років і більше не збігаються з моїми.
- After 4 years with the organization, I’ve made the decision to look for a company where I can utilize my skills and share similar values with — Після 4 років роботи в організації я ухвалив рішення шукати компанію, де я зможу використати свої навички та розділити мої цінності.
What is your greatest strength?
Оберіть свою кращу якість, яка виділить вас з-поміж інших кандидатів. Не кажіть, що ви не знаєте і «хай хтось оцінить зі сторони…», не будьте надмірно соромʼязливим і тоді дасте гідну відповідь на це питання.
- As an HR Specialist over the last 3 years, I would say employee care is by far my greatest strength. My passion and dedication to the industry have led me to effectively resolve employee issues and understand them at a deeper level — Як HR-спеціаліст останні 3 роки, я вважаю, що турбота про співробітників — моя найбільша сила. Моя пристрасть і відданість галузі допомогли мені ефективно розв’язувати проблеми співробітників і розуміти їх глибше.
- I’ve always been a great team player. I’m good at keeping a team together and producing quality work in a team environment — Я завжди була командним гравцем. Я можу тримати команду разом і якісно працювати в команді.
- One of my greatest strengths is my attention to details. In my data entry work, I’ve always been careful to avoid errors by double-checking everything so that I don’t submit anything incorrect — Одна з моїх найкращих якостей — це увага до деталей. У моїй роботі зі введенням даних я завжди намагався уникнути помилок, ретельно перевіряючи все, щоб не пропустити неправильні дані.
Ось кілька прикметників, що допоможуть чітко описати ваші переваги:
- cooperative — командний, співробітницький
- emotionally stable — емоційно стійкий
- frank — щирий, відвертий
- good-natured — добродушний, доброзичливий
- orderly, organized, well-organized — організований, дисциплінований
- patient — терплячий
What is your greatest weakness?
Це абсолютно нормальне питання, адже слабкі сторони є у всіх. Відповідайте відверто, а ще — додайте як ви боретесь з цією проблемою.
- I might need to learn to be more flexible when things are not going according to plan. This is something I’m working on at the moment — Можливо, мені доведеться навчитися бути більш гнучким, коли все йде не за планом. Це те, над чим я зараз працюю.
- My greatest weakness is being too direct and outspoken at times in the workplace. I’ll often get caught up in the moment and say whatever comes to mind without processing the information first — Моя найбільша слабкість — це те, що я іноді надто прямий і відвертий на робочому місці. Я часто захоплююся моментом і говорю все, що спадає на думку, не обробляючи попередньо інформацію.
- It can be difficult for me to gauge when the people I’m working with are overwhelmed or dissatisfied with their workloads. To ensure that I’m not asking too much or too little from my team, we have weekly check-ins — Мені буває важко оцінити, коли люди, з якими я працюю, перевантажені чи незадоволені своєю роботою. Для того, щоб переконатися, що я не вимагаю від команди надто багато чи надто мало, у нас є щотижневі перевірки.
І ще кілька прикметників, що допоможуть розказати про свої недоліки:
- oncooperative — незговірливий, неконтактний
- emotionally unstable — емоційно нестійкий
- secretive — потайливий
- irritable — дратівливий
- disorderly, disorganized — неорганізований
- impatient — нетерплячий
Why should we hire you?
Не кажіть «тому, що мені потрібна ця робота», прорекламуйте свій досвід та мотивацію — цього більш ніж достатньо.
- The company provides services similar to my background so I’ll have a basic understanding of the role — Компанія надає послуги, подібні до мого досвіду, тож я матиму початкове розуміння ролі.
- I think that my combination of sales and customer service experience along with my art background means that I’ll be able to understand what your customers are looking for — Я думаю, що мій досвід продажів і обслуговування клієнтів, а також мій мистецький бекграунд означає, що я зможу зрозуміти, що потрібно вашим клієнтам.
- I have over a decade of experience as a sales trainer, but more importantly, most of those years were working with sales teams that were in the exact same boat Gen Tech is in now — Я маю понад десять років досвіду роботи тренером з продажу, але що важливіше — більшість цих років я працював з командами продажів, які були в тому ж човні, в якому зараз перебуває Gen Tech.
What are your salary expectations?
Не соромтесь озвучити свої очікування від роботодавця. Назвіть мінімальну суму, яка б вас задовольнила, або запропонуйте вилку від мінімальної до максимальної суми, яку ви очікуєте отримати.
- Taking into account my experience and Excel certifications, which you mentioned earlier would be very helpful to the team, I’m looking for somewhere between $42,000 and $46,000 annually for this role — Беручи до уваги мій досвід і сертифікати Excel, про які ви казали і які були б дуже корисними для команди, я розраховую отримати десь від 42 000$ до 46 000$ на рік за цю посаду.
Do you have any questions?
Ставте питання, цікавтесь у рекрутера: як проходить робочий день, з якими людьми ви будете працювати, чи можна розраховувати на карʼєрний ріст. Це дасть вам більше інформації про компанію й продемонструє ваше бажання працювати.
- Does the company offer in-house training to staff? — Чи пропонує компанія власне навчання персоналу?
- Who would I report to? Who would I be working closely with? — Кому я маю звітувати? З ким би я тісно співпрацював?
- When will I get an answer? How soon can I start? — Коли я отримаю відповідь? Як скоро я можу почати?
- What is the typical day for this position (job)? — Який типовий день для цієї посади?
- Занотуйте собі відповіді, хоча б тезово, аби ви могли запамʼятати хід думок і впевненіше почуватися.
- Не бійтесь помилятися під час спілкування. Це буває з усіма. Тому, якщо ви дійсно знаєте мову на належному рівні — наймач це побачить.
- А для того, щоб співбесіда була комфортною — говоріть у спокійному темпі, давайте собі час на роздуми, перш ніж відповісти, та будьте щирими.
І, нарешті, головна порада: якщо хочете почуватися впевнено під час співбесід іноземною, приходьте на курс розмовної англійської! Ви навчитеся говорити як native speaker і точно підкорите рекрутера.
Таким чином ми разом з вами розробили формулу успіху: ваш досвід, професіоналізм та знання + наші поради = робота мрії!
Дякуємо за ваш коментар! Після модерації ми опублікуємо його на нашому сайті :)