❤️ Співати пісні подобається усім. Багато колег вже давно використовують їх на своїх уроках. Заняття побудовані навколо пісень мотивують, заохочують студентів до спілкування та приносять максимальну вигоду від використання автентичних матеріалів.
Пісні допомагають працювати над наголосом та інтонацією, а також змушують студентів без зусиль використовувати нові лексику та граматичні структури, про які вони навіть не задумуються. Звичайно, цей перелік переваг можна довго продовжувати.
При ефективному застосуванні пісні та музика загалом можуть стати захопливою стратегією навчання, адже вони привертають увагу студентів і навіть можуть допомогти встановити певний порядок на уроках.
Пісня як завдання
За допомогою пісень, як зазначалося вище, ми можемо познайомити студентів з новою лексикою та граматикою.
- Що слід враховувати при виборі пісні?
- Як пісня пов’язана з темою уроку?
- Чи покращить вона навчання студентів?
- Чи доступною мовою написані слова пісні та чи зрозуміють їх студенти?
Практичні та небанальні завдання з піснями пропонуємо далі у матеріалі!
Пісня як елемент управління класом
Інше чудове застосування пісень — при переході від однієї частини уроку до іншої. Наприклад, деяким студентам може бути важко підготуватися до початку уроку. Тут можна використати пісню, яку учні сприйматимуть як заклик повернутися на свої місця та зосередитися на майбутньому уроці.
Що слід враховувати? Слова пісні мають легко запам'ятовувати та відповідати завданням, які виконуватимуться.
Наприклад, пісні про початок уроку, закінчення тощо:
- Hello Song
- Wake Up Dance
- Make a circle
- Stand Up, Sit Down
- Quiet Please Song
- Stretching Song
- Freeze Game
- Clean Up Song
- Goodbye Song
Якщо ви використовуєте фонову музику під час уроку, ви можете миттєво привернути увагу студентів, поступово зменшуючи гучність. Ви помітите, що учні будуть дивитися на вас, коли ви повністю зменшите гучність пісні.
Цю техніку можна використати перед тим, як ви дасте інструкції або захочете перейти до іншого завдання під час уроку.
Пісня як нагорода
Оскільки більшість студентів люблять співати пісні, ви можете нагородити клас, який добре себе поводив, веселою піснею протягом останніх трьох-п’яти хвилин уроку.
Вони будуть щасливі, пам’ятатимуть про “плюшки” за гарну поведінку і, самі того не усвідомлюючи, практикуватимуть свою англійську!
У цьому випадку ви можете використати будь-яку пісню, незалежно від доречності, яку учні справді люблять співати та від якої отримують задоволення.
Цікаві завдання з піснями
Студенти слухають різну музику поза навчанням, тому їм дуже подобається, коли вчителі вирішують використовувати пісні на уроках.
Одне з фундаментальних правил навчання мови полягає у тому, що діяльність повинна бути мотиваційною, а якщо учні можуть пропонувати, які пісні використовувати в класі, вони опиняються у центрі процесу навчання. student-centred learning
Залежно від цілей вашого уроку, деякі пісні будуть більш доречними, ніж інші.
Існує багато різних способів використання пісень, від традиційного заповнення пропусків до вправ на впорядкування слів/рядків. Не забувайте, що пісні, по суті, є текстами для прослуховування, тому будь-яку діяльність, яку ви використовуєте для розвитку навичок аудіювання, також можна використовувати з піснями.
Поза цим пісні ідеально підходять для відпрацювання навичок читання, побудови словникового запасу, граматики та вимови.
Opposites
Одна з найпростіших вправ — це передбачення протилежностей. Виберіть із пісні десять-п’ятнадцять слів і напишіть на дошці слова протилежні за значенням. Далі студенти записують слова протилежні до цих слів. їхні відповіді мають відповідати вихідним словам з пісні, але не завжди Потім студенти слухають пісню для перевірки.
Під час аудіювання попросіть їх поставити слова в тому порядку, в якому вони їх чують. Наприклад, у пісні Beatles “Hello Goodbye” є усі наступні протилежності Hello-Goodbye, Yes-No, Stop-Go, High-Low, Why-I Don’t Know.
Lyric Grab
У цьому завданні студенти впорядковують список слів із тексту пісні. Наприклад, ви можете взяти всі слова про їжу, згадані в пісні “The Food Blues”, і написати по одному слову на аркушах паперу. Розмістіть їх на дошці, а також оберіть із пісні приблизно 20-30 слів.
Обирайте пісні із текстом, який студентам буде легко зрозуміти.
Розмістіть усі слова випадковим чином на дошці та поділіть студентів на дві команди. Студенти стають у ряд обличчям до дошки, ви програєте пісню, і коли студент чує слово з пісні, він хапає його та біжить до кінця свого ряду, а потім продовжує наступний учень.
Продовжуйте грати пісню, доки вона не закінчиться. Перемагає команда, яка збере більше слів.
Знайдіть помилку
Один зі способів змінити традиційний gap-filling — використати повний текст пісні, але замінити деякі слова на щось подібне. Студенти слухають пісню, підкреслюють або обводять олівцем слова, які, на їхню думку, неправильні.
Далі вони знову слухають пісню і намагаються самостійно виправити слова, а потім порівнюють свій текст з напарником та правильним текстом.
Малюємо пісню
Музика може викликати багато емоцій і образів у нашій свідомості. Тому ви можете зацікавити учнів, запропонувавши їм у парах або невеликих групах намалювати сцену пісні.
Студенти спочатку слухають пісню, а потім обговорюють у малих групах те, що, на їхню думку, відбувається.
Отримавши деякі ідеї, студенти зосереджуються на малюванні сцени. Роздайте їм олівці чи фарби. Слухайте пісню, поки вони малюють, і поставте її на повтор.
Після того, як студенти закінчили малювати, вони порівнюють з класом, щоб побачити, чи є подібності, чи відмінності у малюнках.
Pronunciation Awareness
Коли ви вивчаєте звуки, добре було б попрактикувати їх розпізнавати та правильно вимовляти. Тут у пригоді стануть пісні. Оберіть 2-3 звуки. фонеми Студенти слухають пісню, а потім шукають в тексті слова для певного звуку. Це хороший спосіб показати різницю між правописом і звучанням.
У якості цікавого завдання роздайте картки з певними фонемами, зіграйте пісню, а учні мають підіймати вгору картки зі звуками, які вони чують у пісні.
Наступне завдання є продовженням попередньої діяльності. Попросіть студентів визначити фонеми в останньому складі римованих слів. Вони мають бути однаковими або майже однаковими. Знову ж таки, це підвищить обізнаність про різницю між правописом і звуками.
Далі попросіть студентів створити власні слова куплету, приспіву та, зрештою, пісні.
Тож, як бачимо, пісні — настільки багатофункціональні, що їх можна використовувати та адаптовувати до будь-якої теми. Сподіваємося, наші завдання будуть цікаві вам та вашим студентам.
А щоб навчати англійської ще ефективніше — долучайтеся до teacher training та підвищуйте кваліфікацію разом з нами!
Дякуємо за ваш коментар! Після модерації ми опублікуємо його на нашому сайті :)